Help... Zelfde foto print via Mac te donker, via Windows OK

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Ik heb een MacBook Pro 15" met een Canon iP4600 printer. Mijn beeldscherm is gecalibreerd. Maar.

Na bewerking in Photoshop CS5 heb ik een paar testfoto's op een USB stick gezet. Als ik die foto's (JPEG bestand, sRGB) print vanaf mijn Mac komen ze veel te donker uit mijn printer. Ik print via de TIme Capsule, maar als ik de printer rechtstreeks aan de Mac hang, is er geen verschil: ook te donker.

Als ik die printer aan mijn Windowssysteem hang en daar diezelfde foto's van dezelfde USB-stick print vanaf Photoshop (daar CS4), dan komen ze er wel uit zoals ze op mijn (Mac-)beeldscherm staan.

Dus:
- vanaf Mac (rechtstreeks of via Time Capsule) krijg ik te donkere prints.
- het ligt niet aan de printer, want die blijkt het wel goed te kunnen.
- het ligt ook niet aan mijn beeldscherm, want de fotoprints vanuit Windows zijn gelijk aan de kleuren van mijn Mac-beeldscherm.

Ik vermoed dat het ligt aan de instellingen van mijn Mac zelf of aan de printerinstellingen die mijn Mac gebruikt, maar wie weet is het iets anders. Officieel kan de Canon iP4600 wel overweg met Mac...

Ik wil graag werken en printen met de Mac. Wie kan mij helpen aan een oplossing?

[edit] Met hulp van elders is het opgelost. De printerprofielen gewijzigd. Er kan dus een hangslotje aan.
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem.
Mogen wij weten welk printerprofiel en waar gevonden?

Alvast bedankt voor de hulp.

groet,
Jackk
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Ik heb een soortgelijk probleem. Niet met Mac i.c.m. Canon IP4600 maar met Windows (CS3) op een Canon MP520 printer. Op het scherm zijn de kleuren fris en helder, op de printer neigen ze naar donker / te "rood".

Bestaat er een manier om de foto's wat lichter af te drukken zonder dat ik ( prijzige) printer calibratie programma's moet aanschaffen. Bijvoorbeeld door de foto in CS3 (TE) licht(er) te maken of door een bepaalde plug-in te installeren voor de printer ? En zo ja, kaqn iemand me dan op het spoor van zo'n plug-in zetten ?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Erik Mulder, Vlissingen
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar