Wie kan me helpen?

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Beverdam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2010 15:34

Afgelopen dinsdag heb ik een foto gemaakt van de broertjes. Deze foto zou ik graag cadeau willen geven.
Het is helaas niet mogelijk deze foto te laten bedrukken op 30x45, omdat de foto dan te onscherp wordt. Ik heb deze foto gemaakt met een hoge iso waarde waardoor mijn sluitertijd iets sneller werd en het uitsnijden van de foto zal vast ook onderdeel uitgemaakt hebben van het korrelige van de foto.

Het valt tenslotte niet mee om twee van die energieke mennekes zonder flitser binnen op een onbewogen foto te krijgen. :lol:

Wie zou mij kunnen helpen deze foto te bewerken om deze toch scherp te krijgen op een formaat 30x45? Is het uberhaupt mogelijk wat ik wil? Is er een drukkerij waar ik de foto heen kan sturen?

9815

Groetjes,
Beverdam :(
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

hey.

Ik heb je foto ff groter zichbaar gemaakt in je topic.
Gebruik volgende keer [photoid] fotonr [/photoid]

Over de foto.

Om je te kunnen helpen heb ik je foto eigenlijk
in HQ nodig. dus als je die ergens kan weg zetten zou het erg fijn zijn!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
iQuse
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 21:32
WoonplaatsCOLON Oirschot

Met de RAW file kom ik heel ver, kun je die ergens beschikbaar stellen of wellicht een PB. Een tip is om de foto op linnen af te laten drukken (www.herinneringenoplinnen.nl) en niet op canvas of fotopapier, je ruis valt dan sowieso een stuk minder op.

Groet,
Maurice
Gebruikers-avatar
Extra300
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2010 18:15
WoonplaatsCOLON Wateringen
CONTACTCOLON

Ik haal zelf overtollige ruis weg met DDP. Het valt mij vaak op dat het stukken beter er uit gaat zien. Met de preview kan je precies zien in welke mate dat je de ruis kunt onderdrukken en het ook scherp blijft.
450D | EF-S 18-55 IS | EF-S 55-250IS | EF 100 F2,8 macro USM | Metz 48 AF-1
http://degroot.dyndns.org
Anoniem 4

Wat zijn jullie toch allemaal knap of kunnen jullie gedachtenlezen. :roll: :idea: -- Met geen mogelijkheid zie ik exifdata om te kunnen beoordelen hoeveel pixels (ik zie nu alleen 344x500) er zijn om mee te werken. Is er wel een RAW-bestand. Ik heb daar geen aanwijzing voor. Misschien is er alleen een JPG. Bovendien is er al gecropt volgens de TS.
Ik zou voorzichtig zijn en zeggen dat je geen hoge verwachtingen mag hebben van het opblazen naar 30x45.
Verwacht ook geen wonderen, zelfs niet van het beste ruisreductieprogramma. :(
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Het is helaas niet mogelijk deze foto te laten bedrukken op 30x45, omdat de foto dan te onscherp wordt. Ik heb deze foto gemaakt met een hoge iso waarde waardoor mijn sluitertijd iets sneller werd en het uitsnijden van de foto zal vast ook onderdeel uitgemaakt hebben van het korrelige van de foto.
Eens met Illuminatus. Er zijn al 3 voorwaarden genoemd door de TS waarom het niet gaat lukken om het resultaat beter te krijgen dan het al is. Afrdukken op canvas of simpelweg een kleinere afdruk maken is waarschijnlijk dan de enige goede optie. Beter nog is om een nieuwe foto te maken.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONWat zijn jullie toch allemaal knap of kunnen jullie gedachtenlezen. :roll: :idea: -- Met geen mogelijkheid zie ik exifdata om te kunnen beoordelen hoeveel pixels (ik zie nu alleen 344x500) er zijn om mee te werken. Is er wel een RAW-bestand. Ik heb daar geen aanwijzing voor. Misschien is er alleen een JPG. Bovendien is er al gecropt volgens de TS.
Ik zou voorzichtig zijn en zeggen dat je geen hoge verwachtingen mag hebben van het opblazen naar 30x45.
Verwacht ook geen wonderen, zelfs niet van het beste ruisreductieprogramma. :(
hear hear... Dit zou een algemene regel hier moeten worden
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Ik wil hem wel voor je maken hoor. Maak ik een pdf met snijtekens op het juiste formaat zodat je hem zo kan aanleveren... Ze drukken die canvas dingen vaak niet hoger dan 100dpi. Dus dat moet goedkomen. Ik heb zelf een 80x120cm canvas hangen die prachtig is.
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

henk156 schreefCOLONIk heb zelf een 80x120cm canvas hangen die prachtig is.
T.S. heeft het over een foto.
Dat vraagt een totaal andere kwaliteit dan voor canvas.
En dus geheel eens met 'Illuminatus'.

Voor de T.S. heb je een RAW of JPEG bestand?
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Okay dus niet een foto afgedrukt op Canvas maar echt gedrukt? Ja dan is het een ander verhaal. Maar ook dit moet geen probleem zijn. Uitsnede maken op 300 dpi en op ware grootte.
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Beverdam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2010 15:34

Bedankt voor alle reacties en het meedenken!
@ C@sp@r: Een RAW-bestand , maar helaas heb ik nog niet de middelen om de ruis/scherpte van de foto te behouden of te verbeteren.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@beverdam, DPP staat op de bijgeleverde cd van Canon.
Met de nieuwste versie heb je ook fatsoenlijke ruisreductie en USM.
Dus ik zie het probleem niet ? ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

^+1

DPP veegt de vloer aan met veel betaalsoftware als het om niet-opleukende bewerkingen gaat :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar