eigen website ??

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Beste mede forumverslaafde,

Graag zou ik willen weten of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de "site leverancier" http://www.overweg.com.
Zou nl. graag en eigen site willen beginnen. Kan redelijk met een computer omgaan maar een site bouwen gaat mijn iets boven mijn pet. Wat ik wil weten is of bijv. de kosten in verhouding staan tot het geleverde product en het gebruiksvriendelijke ervan.
Weet dat iedereen daar zo'n beetje het zelfde template heeft, maar het ziet er na mijn mening wel verzorgd en overzichtelijk uit.

Graag hoor ik van jullie positieve maar zeer zeker ook de negatieve ervaringen.

Gr. Leo
Gebruikers-avatar
-Gaby-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hilversum

Hoi Leo,

Je kan ook eens kijken naar http://www.zenfolio.com/
Deze hosting is iets uitgebreider en veel goekoper.
Misschien ook iets om te overwegen..

Groetjes, Gaby
Gebruikers-avatar
erwinp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2009 12:42
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Ik zou ook inderdaad een joomla of wordpress installatie (laten) plaatsen en daar dan lekker mee gaan stoeien.
Het is eigenlijk best leuk om daar eens mee te prutsen.
Ikzelf heb webspace bij one.com, waarover ik erg tevreden ben. Het kost me pakweg 30 euro per jaar, inclusief
de domeinnaam.
Canon EOS 50D, Canon EOS 400D, Canon 50mm f/1.8 II, Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II, Soligor 100-300 mm, Triopo 980C Speedlite Flash, Cactus V.4, Velbon Sherpa 200R, Cokin A Series Filters
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Er zijn veel goedkopere oplossingen. Zelf heb ik Joomla gebruikt voor mijn website. Met behulp van een duidelijk boek van 20 euro heb ik redelijk snel en eenvoudig mijn site opgezet. De tijd dat een site alleen gebouwd kan worden door wizzkids ligt al ver achter ons.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
Gebruikers-avatar
Crazyrooster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2010 18:28
WoonplaatsCOLON Emmen
CONTACTCOLON

Ik ga met Andre Berends en erwinp mee. Gewoon simpelweg Wordpress of Joomla gebruiken. Wordpress heeft mijn persoonlijke voorkeur daar ik dit zelf prettiger vind werken. Ik heb zelf hosting bij WebReus. Voor 19,99 heb je een leuk hosting pakket en een domein kost je geloof ik 6,99 per jaar. Dus dit is goed te doen. Voordeel daar is dat je zelfs als leek heel makkelijk verschillende soorten CMS'en kunt installeren via je controlpanel bij hun. Ze hebben altijd de nieuwste versies beschikbaar en ook updaten van de gebruikte CMS gaat makkelijk. Zeker waard om ook daar eens te gaan kijken.
Canon EOS 1000D | EF-S 18-55 | EF-S 55-250mm IS | EF 50mm f/1.8 II | Fotografie Emmen | Flickr...
Gebruikers-avatar
Hovestad
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2010 11:15
WoonplaatsCOLON Veenendaal

eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

@Andre Berends: ik heb twee boeken, allebei zijn ze goed bruikbaar:
Basiscursus Joomla 1.5 van Jan Kip en Tips en Tools voor Joomla van Eric Tiggeler

Als je op computerboek.nl kijkt zie je een uitgebreide beschrijving van beide boeken. Ze kosten allebei 19,95. Als je nog moet beginnen met Joomla, heb dan nog heel even geduld. Over ongeveer een maand komt er een nieuwe versie van Joomla (1.6). Er komt dan ook gelijk een update Tips en Tools (ook 19,95). Ik heb begrepen dat Jan Kip overleden is en of dat boek door iemand anders aangepast wordt is nog de vraag.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Er zijn natuurlijk tal van mogelijkheden. En een ieder heeft z'n eigen voorkeur. Vaak ook gebaseerd op beperkte gebruikservaringen van de diverse mogelijkheden.
De site overweg die jij aanhaalt is inderdaad erg duur ('t is ook nog exclusief btw!).

Ik heb altijd een zelf-ontworpen website gewild, maar uiteindelijk bleek mijn kennis ontoereikend om er een voor mij gebruiksvriendelijke site van te maken.
Ik heb sinds kort dan ook de overstap gemaakt naar (wat Gaby ook al noemt) zenfolio.com. Gebruik het meest uitgebreide pakket voor $100 / jaar, is nu met de huidige koers iets meer dan €70.
Daarnaast heb ik mijn domeinnaam (welke ik perse wilde houden) laten koppelen aan mijn zenfolio-account. Dus http://www.verboom-fotografie.nl, welke ik al enige jaren gebruik blijft gewoon het adres van mijn website.

Nog een aantal voordelen:
- onbeperkte upload-mogelijkheden
- individuele file-size tot 24mb
- al mijn jpg's staan dus nu in full-format ook daar opgeslagen en zijn door mij ook daar weer te downloaden. Dus eigenlijk tegelijkertijd een back-up (nog geen raw-ondersteuning)
- talloze instelmogelijkheden van diverse templates en lay-outs, tot het zelf creeren van lay-outs, wel of niet obv templates.
- gebruikersforum met regelmatige updates obv gebruikerswensen.

Wat voor mij het belangrijkste was is de gebruiksvriendelijkheid bij het bijhouden van je website, en dan met name je portfolio. Gewoon uploaden in de juiste map en de rest gebeurd geautomatiseerd obv door jouw eenmalig gedefinieerde instellingen.

Mocht je (of iemand anders) hiertoe over willen stappen gebruik dan de code: QHS-2X7-66B en ontvang $5 korting (ja ja ik weet het, tis niet veel, maar toch) en krijg ik er ook weer wat voordeel bij :wink: .

Ik zou zeggen kijk eens op zenfolio.com.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar