koolmees/pimpelmees

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
rubep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2005 14:42
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik plaats eigenlijk nooit foto's omdat ik ze vaak niet mooi genoeg vind,vergeleken met wat hier soms geplaatst word :shock: maar zo leer ik natuurlijk ook nooit wat bij :roll:
Dus vandaar nu toch maar de stoute schoenen aan getrokken. Deze twee vind ik zelf wel leuk geworden, maar tips en opbouwende kritiek is natuurlijk welkom.
Afbeelding

Afbeelding

Als het goed is staan de instellingen er in, ze zijn iets nabewerkt (helderheid/schaduw/contrast/onscherp masker)
*Canon 550D*Canon 24/105L 4.0*Canon 70/200L IS 4.0*Canon 100mm 2.8*Canon 50mm 1.8
Gebruikers-avatar
wiepko lubbers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2009 21:25
WoonplaatsCOLON Wieringermeer

Jammer dat je nog niet eerder hebt geplaatst.
Voor zo'n eerste keer ben ik van mening dat je leuke foto's hebt geplaatst.
Mooie DOF en scherpte. Een volgende keer moet je het onderwerp wat minder centraal plaatsen. Beter gezegd als je nog iets van de rechterkant had afgesneden had je een nog betere compositie gehad.
Al met al naar mijn mening foto's die je kunt laten zien. Hoop in de komende tijd meer van je te zien.
Vr.gr. Wiepko
Kijken is nog niet altijd alles zien. Fotograferen is vastleggen wat je ziet.
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Eens met wat Wiepko zegt. De scherpte zit er goed in en wat mij betreft mag je diafragma nog wat groter (kleiner F-getal) voor een mooiere bokeh, met daarbij extra-gratis een nóg hogere sluitertijd.

Verder nog een tip van horen-zeggen: Meestal gaan de meesjes op een takje in de buurt zitten om te kijken of de zak met nootjes vrij is (of om er een nootje op te eten) als je dat takje kan vinden dan kan je de beestjes fotograferen zonder dat er "plastic" op de foto staat ...
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
rubep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2005 14:42
WoonplaatsCOLON Gouda

Dank jullie voor de reacties, ga er zeker iets mee doen.

Alleen het F getal tsja dat gaat mijn lens niet redden, dat is "maar" een f4 lens :wink:
*Canon 550D*Canon 24/105L 4.0*Canon 70/200L IS 4.0*Canon 100mm 2.8*Canon 50mm 1.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar