PRO DSLR + CHEAPO LENS VS "CHEAPO" DSLR + PRO LENS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik had hem ook al gezien vanmiddag, maar ik ben al langer voorstander van de uitkomst. En vooral de ik moet die en die body hebben en zich niet voorzien van gelijkwaardig glas.

Wat ik de mooiste vind is de opmerking dat als je geen 10 frames perseconde nodig hebt je geen APS H nodig hebt. Wat hij ook demonstreert met 20 foto's die allemaal onscherp zijn van een lantaarnpaal in 2 sec. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
hoekie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 09:03
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Mijn idee ook, glas is belangrijker dan de body (tenzij de framerate echt belangrijk is). En ja, ik gebruik nu nog kitlenzen, maar ben er al wel achter dat de spaarpot snel gevuld moet worden voor de aanschaf van vervangende lenzen.

Overigens, hoe serieus moet je dit nemen, een Eos D1 mk4 met een Nikon strap :o
Canon EOS 80D en toebehoren
Blog: http://hhoekstra.wordpress.com
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat doen ze altijd, Nikon straps op Canons en misschien zijn die gewoon prettiger
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Het hebben van twee systemen heeft soms als vordeel dat je toegang hebt tot andere informatie :D

Ik heb hier een test van een gozer die een foto kit lens op zijn Sony A900 zette (vergelijkbaar met de 5DII) en een pro Carl Zeiss 16-35/2.8 op zijn Sony A700 (ergens tussen de 40D en 50D) en de conclusie: de kitlens op FF is beter dan de pro-lens op APS-C :shock: Dit is natuurlijk doodgediscussieerd op de Sony-fora :D
Ík wilde jullie dit niet onthouden, de link: http://artaphot.ch/dslrs/302-aps-c-vs-full-frame-2
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Daar wordt de fundamentele fout gemaakt door te "up-sizen".
Negeren die hap :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Goeie uitslag, maar wat 'n vreeeeeselijk vervelend mannetje dat het presenteert.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Dexter202

Ik vind Kai echt geweldig! :D
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONGoeie uitslag, maar wat 'n vreeeeeselijk vervelend mannetje dat het presenteert.
vond ik de eerste keer ook, maar nadat ik meerdere filmpjes van hem heb gezien kan ik er wel om lachen, hij stopt gewoon wat humor in anders vrij saaie onderwerpen. Ik bedoel niet dat het onderwerp saai is, maar meer:" hoe vermakelijk is zo een filmpje zonder dat je humor er in mengt?"
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik vind hem ook grappig en samen met die Captain Slow van hun erbij helemaal :) Eigenlijk de enige vergelijkings site die confrontatie aan gaat op elementen waar altijd mee geschermd wordt maar nooit in een test vergeleken kan worden op papier of binaire wijze. Of waar biased journalisten voor waken. Dat maakt de site zo goed. Ook binnen merklijnen.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ik vind 'm inderdaad altijd wel komisch, maar bij dit filmpje lag ik in een deuk toen hij z'n Flash eraf 'schoot', dat was toch niet helemaal de bedoeling :D
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Let dan maar eens op de deuk die de 24-70 heeft. Had je Visegrip voor nodig gehad om een 'beschermingsfilter' eraf te krijgen.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

Grappig filmpje dat.. kan eigenlijk op bijna elk lenzen+body topic geplaatst worden..
Canon speelgoed en een leica X1
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Er zijn er nog genoeg die er van overtuigd zijn dat een xxD of XD body het beste is wat ze kan overkomen en belangrijker vinden dan het glas. Want het is immers stoer zo'n xxD en 1D met kitlens.

Dit wat ik recentelijk heb mogen ervaren toen ik met de 400D van een vriendin in de dierentuin stond met een Canon 70-200 erop. En er een vriendelijke meneer naast ons kwam staan met zijn net aangeschafte 50D met Tamron 18-200 zonder stabilisatie. Die 400D kon echt niet meer dat was speelgoed etc etc. Kreeg een hele preek dat zijn 50D tien keer beter was. Kon er wel om lachen. Vooral toen hij begon te vertelen hoe goed het objectief van hem wel niet was. Tja toen restte mij enkel de vraag of hij het verschil kon benoemen tussen het objectief wat ik gebruikte en hij. Nou toen kwamen wij helemaal niet meer bij van het lachen. Rolde inmiddels over de vloer van vermaak. “speelgoed camera speelgoed lens” haha. Toen ik aangaf dat het door mij gebruikte objectief duurder is dan de door hem gebruikte combinatie werd het wal stil. Meneer gaf aan dat hij advies in de winkel en op fora zoals Zoom had gekregen om de 50D te kopen. Want dit was belangrijker dan glas. Nou we hebben onze foto’s vergeleken op een laptop en verschil tussen een 400D met L en 50D met Tamron was heel erg duidelijk zichtbaar. Dit hebben we dan wel even gedaan onder het genot van een bak koffie/Choco en appelgebak. Meneer bood zijn verontschuldiging.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

ZOOM, zegt al genoeg................................................. LOL
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Apple schreefCOLONMeneer bood zijn verontschuldiging.
Dat vind ik dan wel okee!
We horen allemaal hier en daar heel veel informatie, en hoe weet je nu wat je moet geloven?
Pas als je behoorlijk kritisch op zoek gaat naar verschillende bronnen kun je een beetje inschatten wat wel en niet klopt.
De gemiddelde beginner zit tot over zijn/haar oren in de diafragma's, sluitertijden en iso's; die kun je alles wijs maken.
... Spiegel-Werk ...
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

klopt, moet er dan ook geen groot punt van maken. Vooral als je iemand het zelf kunt laten ervaren In mijn geval door de foto's te bekijken/beoordelen op de laptop. Het moet immers geen welles nietes spelletje worden. En wij hebben die middag ons met zijn vieren nog prima vermaakt. De 50D kwam nu eens van de auto stand af. ;-)

Zoom is een forum waar veel starters hun weg proberen te vinden en er zitten een aantal mensen die veelvuldig schrijven dat het hebben van een xxD of xD beste is wat hun is overkomen en dat een xxxD body stuk plastic is die niet presteert. En krijg het idee dat een startende hobby fotograaf op kijkt tegen dit soort semi pro en pro body's en dit soort argumenten gelijk voor waar aan neemt.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

gumpje schreefCOLONWe horen allemaal hier en daar heel veel informatie, en hoe weet je nu wat je moet geloven?
Pas als je behoorlijk kritisch op zoek gaat naar verschillende bronnen kun je een beetje inschatten wat wel en niet klopt.
De gemiddelde beginner zit tot over zijn/haar oren in de diafragma's, sluitertijden en iso's; die kun je alles wijs maken.
Precies geloven moet je in de ...... doen, en als je iets hoort welk niet direct van een onderzoeker, hoogleraar, professional met bewezen diensten is, maar de handige buurman, neefje, collega, zoomer, ed dan zou ik toch even het grote boze internet gebruiken.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zonder kennis wordt je ook niet wijzer op het internet :mrgreen:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Inderdaad!
Hoe weet je wie er 'gelijk' heeft?
Je zult altijd zelf kritisch moeten blijven denken, en daar gaat tijd in zitten.
Makkelijk iets aannemen van een ander kan best, maar dan moet je er (meer) rekening mee houden dat je overtuiging niet klopt...
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar