nieuw statief nodig

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
-Gaby-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hilversum

Nu ik een 1D MKII er bij heb is mijn oude statief erg instabiel en werkt niet zo lekker meer.
Wil dus een nieuwe statief kopen met een balhoofd, ik denk aan de de Vanguard SBH-100. Waar ik op letten als ik een statief uitzoek?
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat je GEEN Vanguard neemt!

Als je serieus psul gebuikt gebruik dan niet op zijn hollands het goedkoopste!

Ga eens kijken bij alle camera winkels en typ statief in hier op het forum.

Manfrotto lijkt me een goede basis.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Budget?
Gewicht van het zwaarste (ooit aan te schaffen) objectief + dat van de camera?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Een 1D mk2 (en wie weet met wat voor een mooi objectief er op), die wil je toch niet op de straat laten keilen, samen met zo een statief ?
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik zou alles behalve bezuinigen op een statief, er staat nogal wat gewicht (euries) op.

Zelf ben ik in het bezit van een Manfrotto 055XDB statief met 804RC2 kop, deze combi kost rond de 150 euro en is zeer stabiel.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

heb zelf een benro A650 met 3 way-head. het is een blok (4,5kg incl kop) maar hij staat als een huis. vond het toen een goed(kope) oplossing!

Succes met het maken van een keuze
Canon
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de vanguard tracker 3 waar ik erg tevreden mee ben.
Sterk en stabiel, enige nadeel is dat hij wat zwaar is
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik ben van Vanguard naar Manfrotto 055xprob overgestapt en heb nog geen seconde spijt gehad.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen goede modellen van Vanguard zijn ;-)

De SBH-100 kan tot 10 kg dragen, dus dat zou op zich wel snor moeten zitten. Bevalt het balhoofd je echter niet, dan zal je afschrijving echter wel een stuk groter zijn dan bij een Manfrotto balhoofd. Daar is namelijk op de tweedehands markt nog altijd veel vraag naar. Wat betreft investering is het niet veel duurder om een Manfrotto balhoofd te nemen. 't Is toch een beetje de Volkswagen onder de statieven. Je krijgt degelijkheid en een goede inruilwaarde.

De eerdergenoemde 055xdb is prijstechnisch attractief. Wacht even met kopen tot de Zoom Experience komt (27/28 november), tegen die tijd zijn er vaak leuke aanbiedingen.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
-Gaby-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hilversum

Bedankt voor de reacties!

De Vanguard Alta Pro lijkt me wel iets, maar heb het idee dat die aardig overkomt met de Manfrotto 055xprob, qua veelzijdigheid bedoel ik. Die Manfrotto is dus ook best aantrekkelijk...
Ben wel van plan om naar Zoom Expience te gaan en met een budget van 200 euro moet ik vast wel iets goeds kunnen vinden
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Ik neig ook naar Manfrotto (omdat ik die zelf ook gebruik 8) ) Het zijn superstatieven. Ik heb die van mij 2de hands gekocht en er later ook verschillende koppen bij gekocht. Ik kan nu probleemloos mijn 1DsII of een prof-videocamera er op knallen!
Suc6 met je keuze!
En mocht je een keer wat uit willen proberen, pb me maar. Ik woon ook in Hillywood! :)
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik zeg het nog een keer. Vanguard en HAMA ed zijn leuk maar het net niet. Manfrotto is het meest betaalbare super serieuze merk. Daarboven zijn er natuurlijk nog de Gitzo's maar Dat Vanguard best wel een aantal modellen heeft die goed zijn zo kun je het omdraaien bij Manfrotto dat die maar een paar modellen heeft die niet voldoen.

Vergeet niet dat Manfrotto overal verkocht wordt dus zelfs op vakantie aan de andere kant van de wereld kun je onderdelen krijgenl. Verder heeft Manfrotto uberhaubt (betaalbare) accessoires.

Als je in serieuze spullen als lenzen en camera's geld steekt, begrijp ik wel de hollandse veel voor weinig gedachte, maar ik zou je toch aanraden om bepaalde zaken te scheiden. Daarbij worden Manfrotto's als combinatie vrijwel altijd voor een zeeeeeer acceptabel bedrag aangeboden, als in een 055 series.

Van mij mag je Vanguard, nemen maar de bovenkant van hun lijn schuurt tegen de onderkant van Manfrotto.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Heb zelf ook een Manfrotto 055 en ben hier zeer tevreden over. Bedenk je dat een statief vaak langer mee gaat dan een body en de investering dus wel waard is. Verder sluit ik mij aan bij Jeroen :D

Succes

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Hier ook een tevreden bezitter van een 055 van Manfrotto. Ik heb zelf geen ervaringen met Vanguard, maar zou je toch adviseren om Jeroen's advies vooral niet in de wind te slaan ;) Ik loop hier inmiddels lang genoeg mee om te weten dat hij van statieven en tassen aardig wat kaas gegeten heeft :D
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

En dan heb je nog de feisol, lekker licht, en heel degelijk :wink:
En de service is top!!!

http://www.feisol.nl/index.php
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Klopt maar dat geldt ook voor andere serieuze merken, die niet overal geleverd worden. Manfrotto is bijna op de maan te koop. Ik heb zelfs rubbervoetjes gescored op Fuerteventura of all places. Doe je met menigeen ander merk niet.

Maar Feisol behoord in de catagorie, Giotto's, Velbon (niet de gehelelijn maar de sherpa en graphiten zijn wel erg goed ) en Manfrotto, Kirk, Slik, Benro en REDGED. Waarbij Manfrotto toch daar tussen staat en ook in de catagorie daarboven vertegenwoordigd is.

Kijk een RedGed, Slik, Kirk, Benro/KOOD of Feisol zijn allemaal merken die beter dan de entry's produceren en slim zijn door vooral heel goed af te kijken en daar dus veel minder in hoeven te investeren, hun verspreidings gebied is ook veel kleiner. Wat eigenlijk alleen als iets stuk gaat of nadelig voor de prijsstelling is.

Maar vraag je ook eens af waarom Manfrotto zo groot is, en waarom je het bij vrijwel iedere studio, landscapeshoot ziet. Niet omdat men merkgeil is in deze.

En ik ben bezitter van zelfs een Vanguard, maar zo heb ik ook bepaalde Sigma producten GEHAD. :)

Een ander nadeel van sommige merken is de continuiteit van onderdelen. Dat lijkt niet zo belangrijk maar ik ben bang dat als ik er niet meer ben dat mijn Manfrotto er dan nog wel is. Mijn Giotto's misschien niet en mijn nog aan te schaffen Gitzo zeker wel :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
-Gaby-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hilversum

Nou Jeroen, ik heb helemaal om!
Je goede advies i.c.m dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=CMPDj4orh-s
Weet ik zeker dat ik Manfrotto 055 wil. Die Manfrotto kop lijkt me ook helemaal fantastisch. :)
Gelukkig ben ik bijna jarig.. :p
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

-Gaby- schreefCOLONNou Jeroen, ik heb helemaal om!
Je goede advies i.c.m dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=CMPDj4orh-s
Weet ik zeker dat ik Manfrotto 055 wil. Die Manfrotto kop lijkt me ook helemaal fantastisch. :)
Gelukkig ben ik bijna jarig.. :p
Ik weet alleen niet of die kop er standaard bij zit? Je kunt dus verschillende kits kopen geloof ik!
Maar heel veel plezier ervan en mee! :mrgreen:
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar