Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

ModeratorCOLON Global Moderators

wernerfotografie

Hallo Allemaal !

Vaak in de donkere uurtjes op pad geweest maar dit slaat natuurlijk alles. Het was een mooie avond om lekker op pad te gaan met mijn statief, camera en net aangeschafte tokina 12-24 gebeurt er dit. : Bron Dagblad van het Noorden
----------------------------------------
Dronkaard wil niet op foto

De politie heeft dinsdagnacht een 51-jarige dronkaard uit Groningen aangehouden voor vernieling van een fototoestel. Een 24-jarige man uit Appingedam maakte een foto van het stadhuis.

De dronkaard had de indruk dat hij op de gevoelige plaat werd vastgelegd en was daar niet van gediend. Hij sloeg de camera uit de handen van de fotograaf en bekogelde de Appingedammer met volle bierflessen. Ook bedreigde hij de agenten met een bierfles en reageerde agressief.

Hij weigerde het bierflesje neer te zetten. De verdachte is met gepast geweld overmeesterd en ter ontnuchtering ingesloten. De camera raakte onherstelbaar beschadigd.
------------------
Je hebt er jammer genoeg van die mafkezen bij... Ik heb na dit voorval gelijk aangifte gedaan van vernieling in de hoop dat ik wat geld terug kan verhalen op de verdachte. (alhoewel ik niet denk dat je van een kale kip wat kan te plukken :( ).

Hier de wereldberoemde foto waar meneer ook nog ergens op staat.

Afbeelding

Groetjes Werner

ps: Vergeten foto te verscherpen na het verkleinen
(eventuele tips of commentaar op foto zelf mag natuurlijk ook :D )
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik snap het levensgevaarlijke er niet zo aan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Wat een verhaal.... :shock:

mbt de foto: hij staat een tikje scheef. Maar dat is je vergeven, onder een bombardement van bierflesjes... :wink:
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
wernerfotografie

fotojeroen schreefCOLONIk snap het levensgevaarlijke er niet zo aan.
Omdat ik tijdens het fotograferen belaagd ben door tich aantal bierflesjes misschien.. Als hij mij daar we mee had geraakt was het denk ik een heel ander verhaal geworden. Vandaar dat ik dit nachtfotografie tripje levensgevaarlijk vond.

Uiteraard is over het algemeen nachtfotografie niet gevaarlijk ;)
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Daar ben je weer klaar mee.
Het eerste wat bij mij opkomt, heb jij geen nekstrap ? :)
Onherstelbare schade lijkt me zelf iets overdreven, aangezien de meeste eosjes wel tegen een paar klapjes kunnen :P
Is je lens nog heel?

Succes met de afhandeling!
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Tja, het zal je maar gebeuren! Misschien dat de verzekering nog iets dekt.
T'is al even geleden, maar ooit ook als 24 jarige nog in Appingedam gewoont. Helaas toen fotografie nog niet als hobby ontdekt. En als ik er nu dan nog zou wonen, dan toch maar de hangende keukens op de foto. Ook altijd mooi!
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik had meneer geloof ik op gepaste wijze kennis laten maken met m'n statief.
Wel balen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Doet mij denken aan de dag dat ik bij Calumet in Amsterdam een monopod kocht. Het eerste na het betalen wat 2 mensen mij zeiden zonder elkaar gehoord te hebben, (er zat wat tijd tussen) was dat je daar goed een voetbal hooligan mee kunt in elkaar tremmen. :) Blijkbaar 2 fotografen met ervaring :) Nog nooit iets dergelijks gehoord over welk ander fotografische onderwerp dan ook :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Echter stond dit wel meerdere keren tussen tips over nacht fotografie. Naast dat je een gsm moet hebben en dat je mensen moet vertellen waar je uithangt en wanneer je terug denkt te zijn, GA MET ZIJN 2en! Niet alleen tegen geweld, het kan soms ook goed zijn om verkeerd ed in de gaten te houden. Los van het feit dat nachtfotografie dermate lang kan duren met relatief weinig foto's dat het ook gezelligers is. Op een 1 of andere manier is 's nachts met iemand keuvelen buiten wel prettig :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Cheese
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 11:11
WoonplaatsCOLON Biervliet
CONTACTCOLON

Erg vervelend, je had hem beter toch kunnen schieten :wink:
Hans
http://www.hanskaashoek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

---
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 9 keer gewijzigd.
Beverdam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2010 15:34

Wat een verhaal! Sterkte met de afhandeling.
Ondanks het incident is dit toch een leuke plaat geworden.
Over een paar jaar praten we over nostalgie, die prachtige neon verlichting van Hooghoudt in de ramen van het stadhuis....
Marc H
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2006 23:01
WoonplaatsCOLON Hilverdorp

Dit is een van de redenen waarvoor ik een verzekering heb afgesloten. In zulke gevallen kan je het gewoon claimen bij je eigen verzekering, en dan zoeken zij maar uit hoe ze het terughalen.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

jvanarkel schreefCOLON Op een 1 of andere manier is 's nachts met iemand keuvelen buiten wel prettig :)
ook dan is de camera niet altijd gewenst bij mensen! ;)
Canon
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Klopt de andere keren dat ik het leuk vond om met iemand te keuvelen was met of een glock, browning, FAL, UZI of Dimaco in de hand :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ik denk niet dat er dan veel "gekeuveld" word? ;)
Canon
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Wel als scheidsrechter hoor :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
wernerfotografie

jandb schreefCOLONIk had meneer geloof ik op gepaste wijze kennis laten maken met m'n statief.
Wel balen.
Meneer heeft op gepaste wijze kennis gemaakt met mijn rechtervuist in zn gezicht. Die had hij even niet verwacht maar nadat hij daarna een bierflesje pakte en mij daarmee wou slaan toch maar besloten om een stap achteruit te doen ipv de confrontatie aan te gaan. Ben idd benieuwd hoe de afhandeling loopt alhoewel ik niet denk dat er van een kale kip wat valt te plukken, maar weet niet hoe dat in onze rechtssysteem gaat. Tis in iedergeval een lang proces.... :roll:
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Niet alleen nachtfotografie is gevaarlijk ook overdag kan het gevaarlijk zijn. Kijk maar eens hier naar wat vandaag (18-10-2010) op vogeldagboek staat.
Als je dit niet heden 17-10 leest is dit enkele terug te vinden door in vogeldagboek te zoeken.
Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb ook gejaagd maar dit gaat nergens over. SUV's doen me meer denken aan criminelen, Landrovers of Discovery's en RangeRovers doen meestal niet zo veel. Tenzij het verlaagde sport HSE uitvoeringen zijn :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar