Marathon Eindhoven 2010

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Een schitterende dag om te lopen en om foto's te maken.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hard licht zoals vandaag zorgt voor ontzettend blauwe schaduwen, dat moet je wel corrigeren.
En een ietsjes lager standpunt levert ook zeker een mooier beeld op.
Het zweefmoment van de voorste loper zit er wel goed in.

Ik was vandaag ook bij een loopevenement (waar het deelnemersveld behoorlijk wat kleiner was door de Marathon in Eindhoven) maar ik moet toch zeggen dat ik onder dezelfde omstandigheden toch wel betere kleuren heb.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Bedankt voor je feedback, Jeroen. Ik heb vandaag meer foto's gemaakt. Zal er later nog een paar plaatsen. Ik heb nog weinig tot geen ervaring met het fotograferen van sportevenementen. Dit is dus in zekere zin een eerste keer.

De kleuren ben ik zelf ook nog niet tevreden over. Ik heb de foto wat lichter gemaakt om de expressie van de voorste loper (de uiteindelijke winnaar van de marathon overigens) beter zichtbaar te maken. Als je nog tips hebt hoe ik de blauwe zweem goed kan wegkrijgen hoor ik die natuurlijk graag.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gewoon met Curves (dat kan namelijk ook per kanaal) en dan in het blauwe kanaal in de donkere stukken e.e.a. temperen of in Color Balance in de shadows het blauw meer naar geel zetten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik denk dat ie zo inderdaad beter is.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb hem even verplaatst naar de testcase

Ik heb het even zo geprobeerd

8296

- In Photoshop de laag gekopieerd. Daar een average blur over gelegd. Met het grijze pipetje uit curves dat als midden-grijs bepaald (haalt de eerste kleurzweem weg) en de laag met average blur weer verwijderd
- Colorbalance in de shadows de waarde Magenta-Green naar -13 en Yellow-Blue naar -55
- Met curves en het grijze pipetje vervolgens ergens op het asfalt geklikt en die curve op een dekking van 15% in overlay-0modus softlight gezet
- Photfilter met warm-filter LBA op 25% in Soft-light modus gezet

En niet meer.
Denk dat hij iets beter dan jouw bewerking is, iets minder flets
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

@Pieterr kennelijk ben je bij de eerste loper ook aan het poetsen geweest rond zijn schoenen/scheenbeen. Dat valt best wel op omdat je ook een stukje rond de schoenen/scheenbeen hebt meegepakt.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@wastaal: Bedankt voor je commentaar. Ik heb niets gepoetst aan deze foto. Alleen aan globale sliders getrokken.
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

oke. Het leek net zo. Ziet er toch een beetje onnatuurlijk uit. Dus vandaar.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar