Kwade Hoek

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Eén van de weinige plekken in Nederland, naast de Waddenzee, waar de zee en de elementen nog de vorm van een gebied kunnen bepalen.
De Kwade Hoek is gelegen op de Kop van Goeree Overflakkee aan de monding van het Haringvliet en is ongeveer 800 ha. groot.

In het broedseizoen is het afgesloten gebied, maar daarna vrij te bezoeken (hoewel je volgens mij wel lid moet zijn van Natuurmonumenten).
Hier heb je dus nog natuurlijke duinvorming en dat is wat ik in deze serie probeer weer te geven. Laat maar horen of dat idee een beetje overkomt.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Stuk voor stuk prachtige foto's! Mijn complimenten
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Prachtige serie Arjen. Mooi gevarieerd en frisse kleuren. :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Mooie serie!!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
polariteit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010 12:06
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Mooie foto's! gebied ben ik ook een keer geweest, begin dit jaar. maar was niet echt onder de indruk. moet wel zeggen dat ik het landschap dat jij hier op de foto zet ook niet herken. Ik herkende het vooral als bosjes die redelijk ondoordringbaar zijn. Ben toen tot de vogelkooi geweest, alwaar je niet verder kon (groot hek dat op slot zat, wellicht vanwege broedseizoen?)

Ben erg benieuwd waar deze foto's dan geweest zijn?

maar ok, nu over je foto's: erg mooie set.

1 - Mooi vanwege het standpunt. Het iele grassprietje in het zand met die lijnvorming vind ik wel een redelijk origineel idee. leuk. voor het mooie zou het gras iets groter en opvallender in beeld mogen.

2- tof standpunt. jammer dat de grasspriet die van rechts het beeld in komt zetten onscherp is, want daar wordt mijn blik naar geleidt.

3 - lekkere plaat door de lijnen op de grond!

4 - vind ik de minste van de set, en dat komt vooral door de schaduw op de voorgrond.

5 - deze is ook erg fijn, en dan vooral de voorgrond. hier is lekker veel te zien en er zit ook een fijne dieptewerking in. jammer van de lucht!
Canon EOS 7D, Sigma 17-70 OS, Tamron 11-18, Sigma 105, Sigma 150-500 OS
Gebruikers-avatar
portaal03
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 16:39
WoonplaatsCOLON ''Nergens''

Goed hoor, erg mooie foto's.
En zo te lezen weet je ook veel van dit onderwerp.
Maar alsnog Prachtige plaatjes.
Ik vind zelf nummer 2 & 3 het mooist.

groetjes Laurens
Nikon Coolpix 2500, Canon 20d.
Mijn forum over helikopters http://helisoptter.forumup.nl
Mijn website Web 4 Spotters!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Erg strakke plaatjes. Foto 3 heeft mijn voorkeur en zou ik zo aan de muur hangen. :-)
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Mooie serie,
Mijn voorkeur gaat naar nummer 3, omdat ik links de diepte wordt ingetrokken.

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

arsarlat schreefCOLONEén van de weinige plekken in Nederland, naast de Waddenzee, waar de zee en de elementen nog de vorm van een gebied kunnen bepalen.
De Kwade Hoek is gelegen op de Kop van Goeree Overflakkee aan de monding van het Haringvliet en is ongeveer 800 ha. groot.

In het broedseizoen is het afgesloten gebied, maar daarna vrij te bezoeken (hoewel je volgens mij wel lid moet zijn van Natuurmonumenten).
Hier heb je dus nog natuurlijke duinvorming en dat is wat ik in deze serie probeer weer te geven. Laat maar horen of dat idee een beetje overkomt.
Volgens mij ben je daar aardig in geslaagd. En voor mij is ook nr 3 de topper van de reeks, al is nr 5 ook niet verkeerd.
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Mooie serie met 1 en 3 als uitschieters vanwege het mooie lijnenspel dat hier in zit.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
OllieB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Mooi gedaan, bij foto 3 bleef ik even hangen.

Wouter
Doet het met een 400d, Tokina 12-24, 17-85 IS, 50 1.8, Metz 58 AF-1, Lowepro Fastpack 200.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een geslaagde serie Arjen, foto 3 en 5 zijn mooie landschapjes en foto 1 is lekker origineel......goed gezien. 8)

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

@allen. Thanks voor jullie reacties.

@Wimmes: Goed om te horen dat het idee een beetje overkomt.
@polariteit: Leuk dat je wat uitgebreider commentaar geeft. Ik ben het wat betreft #4 met je eens hoor. Het is de minste, maar ik wilde een bruggetje slaan tussen #3 en #5 en ook niet elke brug is even mooi :D :D.

#1 bewust het sprietje klein gehouden. Ik wil niet naar gras kijken om het gras in deze foto, maar naar een eerste zaailing die gaat proberen het zand vast te leggen en als ukkie aan dat grote karwei begint.
#2 ik denk als de rechterspriet(en) scherp was geweest deze veel meer had afgeleid dan wat nu het geval is. Eigenlijk wijst die de weg naar waar je moet kijken 8)
#5 tegenlicht, dus een "scherpere" lucht. Je kan de spiegeling ook nog zien op het water. Het is zoals het is. Geen filters aan te pas gekomen en ook niet uitgeblazen.

Het type landschap dat je omschrijft is er inderdaad ook en daar valt fotografisch ook wel het één en ander uit te halen. Maar dat is inderdaad niet het stuk waar ik ben geweest. Vanaf de parkeerplaats van Natuurmonumenten eerst richting strand lopen, dan het strand volgen naar het noordoosten (gewoon Voorne en de Maasvlakte in het vizier houden), dan kom je er vanzelf.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar