Tilt and Shift fotografie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hallo,

Ik heb even een vraag.
Ik kwam gisteren een item op het net tegen over Tilt and Shift fotografie.
Dan kan je met bepaalde objectieven welke je kan kantelen zo fotograferen dat het net lijkt dat het miniatuur is.

Nu zijn die objectieven best wel prijzig. zijn er ook converters of zoiets voor te krijgen dat je dit kan?

Is voor mij een hele nieuwe vorm van fotografie waar ik me eens in wil verdiepen.
Iemand hiermee ervaring?

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Je kan ook achteraf software matig een Tilt and Shift foto maken. Er zijn wel tutorials te vinden hoe dat moet, maar ook websites die dat voor je kunnen doen, zie ook dit topic van een paar dagen geleden.
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Misschien kan je eens naar Lensbaby kijken op Fotokonijnenberg.nl
5D + gLas
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

TS-objectieven zijn een logisch gevolg op de vroegere technische camera's die de mogelijkheid hadden om de achterwand te kantelen en ten opzichte van de optische as te verschuiven.

Het deels vervagen van voor- en achtergrond met software is een slap aftreksel van wat met een TS-objectief te bereiken is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

boels069 schreefCOLONTS-objectieven zijn een logisch gevolg op de vroegere technische camera's die de mogelijkheid hadden om de achterwand te kantelen en ten opzichte van de optische as te verschuiven.

Het deels vervagen van voor- en achtergrond met software is een slap aftreksel van wat met een TS-objectief te bereiken is.
maar wel een zeer goedkoop slap aftreksel om het eens te proberen! als het effect bevalt kan er altijd bijvoorbeeld nog een lensbaby worden gekocht. een TS-objectief is nou eenmaal niet te betalen in vergelijking met zijn functies voor de gemiddelde fotograaf en de stijle leercurve die hij met zich meebrengt.

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Er is niets mis met experimenteren :wink:

Maar voordat je geld uitgeeft aan iets wat niet aan de verwachtingen voldoet is hier een link naar de Canon TS-objectieven:
http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... _lenses.do

Kleine (misschien achteraf nutteloze) uitgaven vormen toch een aardig bedrag.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
DennisF08
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2008 14:19
WoonplaatsCOLON Schiedam
CONTACTCOLON

Misschien een keer zo'n lens huren als het om experimenteren gaat. Hoeft het niet veel te kosten....

Wil je ermee verder kan je altijd nog dieper in de buidel tasten maar dat is dan niet meer zo erg denk ik zelf.
EOS 6DII | EOS 7DII | EOS 50D
Tamron 28-75 mm F/2.8 Di XR DL | Canon EF 50 mm f/1.4
Canon EF 17-40 mm f/4.0 L iS USM | Canon EF 24-105 mm f/4.0 L iS USM | Canon EF 70-200mm f/2.8 L iS USM
EF 2x II Extender | Speedlite 580EX | Dörr tussenringen
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Sven2912 schreefCOLONals het effect bevalt kan er altijd bijvoorbeeld nog een lensbaby worden gekocht.
Een lensbaby is alles behalve een t-s-lens. Het geeft een effect, maar kan niet corrigeren.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar