Tour de France: Le Prologue

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag bij de proloog van de Tour geweest.

Na Assen en Amsterdam mijn 3e grote ronde en ben nu eens bezig geweest met pannen. Best lastig omdat ze soms net wat te dicht langs rijden om een mooie pan te maken. Ook vond ik het lastig om ze midden in beeld te krijgen (ik was ze vaak net wat voor).

Tips hoe dat beter kan? Ik heb hierbij gebruik gemaakt van een standaard kitlens (18-55), maar ik ben aan het kijken naar ander lenzen-speelgoed.

Verdere tips of opmerkingen zijn altijd welkom! Want je kan natuurlijk de sluitertijd wat korter zetten met wat meer kans op een scherpere foto, maar dan is het pan-effect een stuk kleiner. Is daar een manier voor om altijd goed te zitten? Ik zat nu tussen 1/100 en 1/160 wat te klooien.

1: Onder moeders paraplu
Afbeelding

2: Maarten Tjallingii
Afbeelding

3: Wachten op de regen van toppers
Afbeelding

4: Koos Moerenhout
Afbeelding

5: Lars Boom
Afbeelding

6: Allesandro Petacchi
Afbeelding

7: Niki Terpstra
Afbeelding


8: Luis Leon Sanchez Gil
Afbeelding
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

knap werk met het pannen! het blijft lastig. iets of wat onscherp sommige foto's maar ik zou het alsnog niet na doen.
het gebouw van de KPN op de foto met de fietser in verlichting is erg leuk gezien!

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

bij 6 en 8 zit er net even genoeg scherpte om het een boeiende foto te vinden, de rest net even te weinig, snelheid zit er wel goed in !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONbij 6 en 8 zit er net even genoeg scherpte om het een boeiende foto te vinden, de rest net even te weinig, snelheid zit er wel goed in !!
Maar hoe kan je er dan voor zorgen dat er bij die andere foto's ook meer scherpte in komt? Of blijft het gewoon een questie van 'geluk' hebben?
It's not the quality of the pots that makes food taste good
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar