Huwelijk in Hoogvliet

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Drie weken geleden een bruiloft gehad van en gezellig stel. Normaal zou ik een aantal foto’s plaatsen, maar wil nu eens weten wat jullie van het eind resultaat vinden. Vandaar dus een aantal pagina’s van het fotoalbum.

Moet er wel bij vertellen dat het de eerste keer is dat ik een album in photoshop heb gemaakt.

Groetjes Robert

#01

2345

#02

2346

#03

2347

#04

2348

#05

2349

#06

2350

#07

2351

#08

2352

#09

2353

#10

2354

#11

2355


Bedankt voor het kijken!!
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Anouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 20:21

Ik vind het op zich leuk gedaan, zitten een paar mooie tussen. Het beeld van 8 is erg mooi... Maareh, pagina 10 komt meer over als een begrafenis dan een bruiloft door de achtergrond van de foto's? ;)
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Bedankt Anouk,

Ik hoop niet dat het bruidspaar ook zo over nr 10 denkt :wink:
Maar nu je het aankaart ga ik er zelf ook een beetje over twijfelen.
Misschien moet ik in die pagina toch twee andere foto's gebruik ipv de pastor en de bruid met het boekje. Ik ga er nog eens naar kijken.

Thx
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Een aantal pagina's? Alleen de kaft mist nog denk ik? Hahaha!

Op zich zeker een mooi album zo! Er zijn nog wel een paar dingetjes die ik ff aan wil halen.

1. less = more. Bij de meeste pagina's heb je dat ook toegepast maar sommigen komen erg druk op me over. Nummertje 4 is daar natuurlijk het beste voorbeeld van. Neem bijvoorbeld dan iets minder foto's of maak ze iets kleiner en zorg dan dat er een evenwijdige witruimte ontstaat tussen al die foto's. Kijkt net wat rustiger.

2. Kleurtonig samenstelling foto's. Bij sommige pagina's vind ik de foto's qua toning niet zo heel goed bij elkaar gezocht. Bij pagina 5 bijvoorbeeld vloekt de bruine van het beeld met het groene van het gras. Ook voor pagina 4 gaat dit op. Een te grote samenhang van kleuren wat het ook onrustig maakt.

Nummertje 7 is een heel goed voorbeeld hoe ik het erg mooi vind! Rust, één kleur en die kleur overgenomen in te tekst. Dat maakt het een mooi samenhangend geheel. 10 is ook zo'n mooi voorbeeld!
Nummertje 9 had dat kunnen zijn maar dat had je een net iets ander kleurtje moeten kiezen voor dat groene. Dat trekt nu namelijk meer de aandacht als de foto.

Nummer 6 had ik de achtergrond juist licht gemaakt ipv donkerder. Dat had de pagina frisser gemaakt wat denk ik je bedoeling was zo aan dat geweldige felle kleurtje te zien!

Bij nummertje 1 was het denk ik mooier geweest om de foto van de voeten zwart/wit en difuus te doen en de drie foto's in kleur? Nu vind ik de vloerbedekking namelijk de kleur van de pagina bepalen.
Nummertje 2 ook erg sterk vind ik!

Nou! Het lijkt of ik alles wel erg de grond in trap maar zo moet je het niet zien hoor! Ik vind het een goed album! Het is dat ik ook net klaar ben met een album dus er in mijn hoofd nog vol mee bezig ben! Ik was eerst aan het twijfelen om die pagina's ook hier in een topic te plaatsen en heb toen besloten om het niet te doen. Nu ik die van jou zo zie begin ik weer te twijfelen.... misschien maar eens de reacties afwachten....

Edit: Nu ik de reactie van Anouk lees over pagina 10 kan ik daar ook wel een beetje in mee gaan ja..... misschien nog even naar kijken...
Gebruikers-avatar
mexflex
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2009 10:11
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Dit zijn zeker hele mooie foto's, maar het is naar mijn mening een beetje veel.
Zitten er ook nog rustige pagina's tussen of zijn alle pagina's ongeveer zoals deze?.

De bewerkingen vind ik wel erg mooi gedaan hoor.
Canon EOS 1000D EF-S 18-55 mm IS. Canon EF 50mm 1.8 II
Sigma 70-300 mm, Metz 36 AF-4
B&W UV en Polarisatiefilters, Phottix Wireless Remote
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Hoi Sushi,

Nou ik heb het album in de prullenbak gegooid :lol: :lol: :lol: Nee hoor.
Ik ben super bij met je reactie. Was er zelf ook nog niet helemaal te vrede over een wilden graag jullie mening hebben. Met al deze tips kan ik het eea nog even wijzigen zoals bv het groen op nummer 9. Misschien is de kleur bruin van de stoelen wel een beter kleur? En ik ga ook zeker nog even naar nummer 10 kijken.

Ben nu eigelijk ook wel benieuwd geworden naar jou album. Als je ze niet gaat posten zou je ze dan misschien kunnen mailen naar me?

@mexflex

De rest van de pagina’s zijn wel een beetje het zelfde. Vind je dat te druk?

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Robert :lol:
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Een bruine kleur zal het denk ik beter doen ja om het meer een geheel te maken. Dit is natuurlijk wel gebaseerd op smaak he. Als jij dat groene helemaal top vind moet je het lekker zo laten!

Mijn album mailen wil ik zeker doen! Ik stuur je met een PB wel ff een linkje.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hey Robert!

Wat een mooie foto's zeg. Normaal hou ik niet zo van collages, maar dit ziet er echt top uit!
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Ik dacht eerst dat groen wel lekker fris zou staan, maar was er niet helemaal weg van.

Bedankt voor het linkje, ik zal vanavond even kijken, kan op mijn werk niets downladen.
En ik laat zeker even weten wat ik er van vind :evil: ........... :wink:
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Hey Ashvin,

Bedankt man! Het is nog geen Jeff Ascough, maar er zit toch verbetering in.

We moeten nog steeds een keer afspreken voor een bruiloft.

Groetjes Robert
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi,

dit is zeker een prachtige serie compliment waard hoor!!!

wat commentaar betreft is het nodige al vermeld en ik sluit me hier bij aan.

maar klopt het dat foto 9 overbelicht is???

mvg,

Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
mexflex
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2009 10:11
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Selek88 schreefCOLONHoi Sushi,

Nou ik heb het album in de prullenbak gegooid :lol: :lol: :lol: Nee hoor.
Ik ben super bij met je reactie. Was er zelf ook nog niet helemaal te vrede over een wilden graag jullie mening hebben. Met al deze tips kan ik het eea nog even wijzigen zoals bv het groen op nummer 9. Misschien is de kleur bruin van de stoelen wel een beter kleur? En ik ga ook zeker nog even naar nummer 10 kijken.

Ben nu eigelijk ook wel benieuwd geworden naar jou album. Als je ze niet gaat posten zou je ze dan misschien kunnen mailen naar me?

@mexflex

De rest van de pagina’s zijn wel een beetje het zelfde. Vind je dat te druk?

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Robert :lol:

Het hangt er natuurlijk wel heel er vanaf wat het bruidspaar er van vind. Houden die juist van druk en veel dan is het natuurlijk prima.
Ik persoonlijk vind voor een trouwalbum het wel fijn als het niet al te gek is als je begrijpt wat ik bedoel.
Canon EOS 1000D EF-S 18-55 mm IS. Canon EF 50mm 1.8 II
Sigma 70-300 mm, Metz 36 AF-4
B&W UV en Polarisatiefilters, Phottix Wireless Remote
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

@Boss Hogg
Bedankt hoor. En het klopt dat nummer 9 overbelicht is. Dat was een bewuste keuze.
Vond het zelf wel een mooi efect in de kerk.

@mexflex
Ik begrijp wat je bedoeld hoor, maar ik kijk altijd naar het bruidspaar en probeer dan aan te voelen wat hun mooi zouden vinden.
Daarom spraak ik ook altijd hun thuis af. Dan krijg ik een indruk aan de hand van hoe ze hun huis hebben ingericht wat hun voorkeur heeft en je praat er natuurlijk ook over.

Ik laat het bruidspaar wel altijd het album goedkeuren voordat het naar de drukker gaat, dus dan kan het eea nog aangepast worden.
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik vind er echt hele mooie platen tussen zitten en ben soms jaloers op het kunnen maken van zulke collages. Ik doe het zelf niet zo snel omdat ik altijd bang ben voor wat jou ook op een aantal bladzijden is overkomen, en dat is dat je het te druk maakt. Te veel friemeltjes en piemeltjes, randjes, krulletjes en effectjes waardoor het wel eens wat te druk en massaal kan overkomen. Ik denk dat het een kunst is om juist dingen weg te laten.

groet Martijn
SabrinaV
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2010 18:08

11 vind ik echt subliem! Ik moet zeggen dat ik écht niet van collages hou (heb nog trauma's van de basisschool) :? :wink:
maar super serie. Hier zullen ze vast en zeker blij mee zijn.
http://www.sabrinadevries.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Pagina 4 en 5 vind ik persoonlijk iets te druk: die kan je over 4 ipv 2 pagina's uitsmeren en dan zelfs nog fotos weg laten. Bij 4 kan je de auto nemen met het paar als achtergrond-iets. Bij 5 kan je die met spring e.d. met drukke achtergrond er uit laten: die 2 zijn prima een pagina op zichzelf waard.

Bij vier gebeurt het in en uitstappen door verschillende mensen - zo te zien. Ik vermoed door papa en daarna door soon-to-be-hubby: die twee in spiegel op een pagina is denk ik al meer dan genoeg.

Technisch over de fotos hoef ik je niets te vertellen ;-)
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

meeste is al gezegd, maar complimenten! Het zijn niet allemaal mijn keuzes, maar deze pagina gaat wel in de map favorieten voor het geval ik me eens aan zo'n collega ga wagen. Zitten leuke ideeen tussen en leuk uitgevoerd. Zoals gezegd, ook wat zaken die ik wat minder vind, maar qua uitvoering wel heel netjes.

Zelf ga ik morgen maar eens plakken (er ligt een album en tapegun op de kast en een dikke envelop van profotonet op het postkantoor)....
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

knoet schreefCOLON... aan zo'n collega ga wagen.
Ik weet niet waar jij werk maar meestal kunnen je collega's dat niet echt waarderen hoor. :twisted: :wink:
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

hahahaha....volgens mij haal ik wat dingen door elkaar.....

ik vond ook al dat die collages op mijn werk d'r maar wat passief bijzaten de laatste tijd :lol:
Laatst gewijzigd door 1 op knoet, in totaal 30 keer gewijzigd.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLON
knoet schreefCOLON... aan zo'n collega ga wagen.
Ik weet niet waar jij werk maar meestal kunnen je collega's dat niet echt waarderen hoor. :twisted: :wink:
LOL :lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar