Happy Love... huwelijk 29-05-2010

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Een selectie van een huwelijk van afgelopen mei. Een heerlijke dag met super weer. Ben benieuwd naar jullie reactie...

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10 Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Leonidaz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2010 22:43
CONTACTCOLON

Mooie serie alleen foto 2 past er totaal niet tussen als je het mij vraagt. Had het gevoel naar een begrafenis te kijken.
[size=75]30D | 50 F1.8 | 17-85 F4.0-5.6 IS USM | 70-200 F4 L USM | Redged RTT-423 + RT-1 | Flipside 300[/size]
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Wat een super originele foto's zitten er tussen!

Ze zijn bij lange na niet allemaal mijn ding, maar de originaliteit maakt dat voor een groot deel goed!

groet,

John
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik vind 2 er ook totaal niet bij passen nee. De rest maakt dat weer ruimschoots goed! Zitten hele mooie platen tussen. Nummertje 6 lijkt alleen last van jpeg compressie te hebben?
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Dank jullie wel. De 2e had ik toegevoegd omdat deze kleine dappere man zijn moeder weg had gegeven en daarna in huilen uitbarstte van de spanningen. Vond hem qua emotie wel mooi vandaar ook geplaatst maar misschien ook omdat ik erbij was dat het dan anders overkomt. Ik zie het nu ook bij 6, ik heb ze via photobucket geupload en daar willen ze nog wel eens anders door overkomen. Het origineel is gelukkig wel scherp
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

15 heeft ook last van compressie.
Zitten inderdaad (weer) wat prachtplaten tussen.
Ook een aantal te geposeerde beelden die van mij niet hadden gehoeven (dat hangen aan het been bijvoorbeeld)
Overigens wel weer lekker bewerkt.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi Janay,

Mooie serie met gevoel voor compositie moet ik zeggen :)
Voor mij is foto 9 de uitschieter! :)

Wat mij wel opvalt is dat het wit in de Z/W bewerkingen op een aantal plaatsen dichtloopt.
Nu moet ik zeggen dat dit een makkelijk euvel is om overeen te kijken omdat je zo enthousiast bent over je platen.
Heb dat zelf ook wel eens moet ik zeggen.

Ik vind de laatste het minste.
Hier had je meer uit kunnen halen denk ik.
Jammer van de slechte JPG compressie.

Verder een goede serie waar je het het bruidspaar gelukkig mee hebt gemaakt!
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Hoi Drwizz,

Dank je voor je reactie.

Zodra ik de albums hier weer snap zet ze daar even opnieuw in want dan worden ze een stuk beter weergegeven :wink: :D :D . Heb daar wel vaker last van met photobucket.
Ik heb de originele nagekeken en daar is nog net voldoende doortekening in het wit.

De laatste heb ik ook nog een hele serie in een collage zitten want daar kon ik gewoonweg niet kiezen welke het zou moeten worden dus bij deze een kleine update.
Het bruidspaar was er idd heel erg gelukkig mee want er zaten een heleboel super platen tussen maar dit ook mede door de fantastische lokatie die ze hadden voor die dag en buiten trouwen dat doet niet iedereen natuurlijk.

Afbeelding

gr. patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik vind 14 dan wel weer heel erg leuk.... hier en daar wat last van de compressie, maar ik neem gewoon aan dat dat niet op je originelen zit...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Hey,

Vind de foto's echt super ! Als ik zou trouwen zou ik er in ieder geval heel erg blij mee zijn, alleen foto 2 vond ik in eerste instantie ook een begrafenisfoto, maar nu ik verhaal erachter ken, vind ik hem er toch wel bijhoren, denk dat die foto dan wel veel waarde en herinnering brengt aan het getrouwde stel !

Toppiej !
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Thanks allemaal voor jullie reacties. Nog een vraagje... weet iemand hoe ik de foto's gewoon hier kan uploaden. Krijg het niet voor elkaar ook niet via de link in de oude albums. De foto's krijg ik er wel in maar als ik ze in een topic wil verwerken zijn er alleen maar nummers zichtbaar...
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie foto's Patricia,

Hierbij mijn feedback:

1.
Mooi gedaan. Klassieke foto met een mooie zwart wit omzetting

2.
Dit is een foto die in kleur denk ik sterker zou zijn. Nu lijkt het een beetje op een begravenis achtige foto.

3.
Deze foto raakt mij niet zo. Je ziet eigenlijk niet veel en het lijkt alsof die man op de achtergrond aan het neuspeuteren is.

4.
Hele mooie foto! Respect dat je op zo een moment durft om binnen te blijven/naar binnen te gaan.

5.
Leuk maar niet echt spannend. Ik zou de ringen wat schuiner zetten en wat meer van de bovenruimte afhalen. Nu zie je alleen maar onscherpte.

6.
Hele mooie foto!

7.
Ook echt een wereldfoto. Zelf ben ik ook benieuwd wat het zou doen als je ook wat meer van zijn ogen zou laten zien. Misschien zou die iets romantischer zijn, maar misschien ook niet.

8.
Ook echt een topplaat!

9.
Mooiste van je serie! Deze zit er bij mij ook altijd in. Doet mij denken aan de uitspraak die je ook kent: ''It's nog the kiss, it's the moment before and after'' ;)

10.
Mooi gezwartwit, maar ik denk dat deze in kleur wat krachtiger zou zijn (maar dat hoeft niet).

11.
Leuke spontane foto.

12.
Hele mooie geposeerde foto!
Mooi licht.

13.
Ook een leuke foto. Persoonlijk hou ik er niet van als de bruidegommen hun hele hand in een broek doen. Ik zou er voor kiezen om alleen zijn duim in zijn broek te laten.

14.
Geen mening over. Ik weet niet wat ik van deze foto moet vinden. Ben wel erg gecharmeerd van je zwartwit omzetting.

15.
Dit vind ik ook een mooie foto. Bij dit soort momenten ben ik blij dat ik een 5D MKII heb en een 50 1.4 of 85 1.8 !
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Hey Ash,

Thanks voor de reactie. Stel deze zeer op prijs omdat jij weet welke richting ik op wil qua foto's.

1. was eigenlijk een spontaan moment net voor de ceremonie dus effe snel meepikken.
2. zal er toch nog eens naar kijken in kleur... had zelf het gevoel dat het in z-w krachtig over zou komen maar misschien nu te
3. de man is de vader van de bruid en die droogt zijn tranen.... vond zelf het standpunt hier wel leuk heb ook nog vanuit een andere hoek hoor
4. thanks maar ik moet eerlijk bekennen het is minder spannend dan het lijkt. Dit was tijdens de borrel geschoten dus kon niks missen hier
5. kon er niet meer van maken op dat moment want de ringen moesten weg vandaar maar heb al weer nieuwe ideeën borrelen hoor.
6. Yep, ben er ook zeer blij mee met deze lekker ongedwongen
7. Had ik ook wat je aangaf maar toch bewust zo gekaderd geeft er net iets meer aan althans was mijn mening
8. Thanks
9. Yep die ken ik zeer zeker... heb er nog 1 voor je It is the life in between geld voor meer momenten om die te pakken
10. Denk het niet, de muur was heel lelijk qua kleur ook als ik deze ging desatureren dus toch z-w gekozen. Anders werd het te druk
11. Was ook een prettige bruid om mee te werken
12. Heb hem in het groot besteld gehad en dan knalt deze helemaal
13. Snap wat je bedoeld maar past niet echt bij deze bruidegom (had een bloedhekel om te poseren dus effe snel en weg was hij weer)
14. Had deze gezien en wou die toch graag een keer proberen zitten voor mezelf wel kanttekeningen aan mocht ik deze nog ooit uitvoeren...
15. Ik op dat moment met mijn IS van de 24-105 maar zeker wel met mijn 5dII en een klein beetje invulflits.

Zullen we een keer een dag prikken om de stijl van life in between wat meer uit te diepen. Misschien Drwizz ook wel interesse heeft?
Hoor je nog... gr. patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Goed idee!

Ik ken nog iemand die fan is van Jeff Ascough, Joe Buissink, alle blogs van Jasmine Star leest en zelf ook een 5D MKII met 50 1.2L heeft ;)

Kunnen we helemaal los gaan. Bruidspaar regel ik wel.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Is goed Ash, hoe meer zielen hoe meer vreugd en info. Hier ook een fanatieke blog lezeres.
Is goed als jij een paar regelt.

Dan kunnen we in overleg kijken wat we nog meer kunnen gebruiken...
Overleg het maar met die andere dan kunnen we een datum prikken dat we kunnen en lokatie zoeken.
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Er is al veel gezegd waar ik wel achter kan staan vooral 2, 3 en 4 zeggen mij niets.
Verder veel uitgebeten witte plekken vooral 6. Een bruidspaar of wie dan ook zo in de zon zetten is vragen om moeilijkheden.

8 en 14 spreken mij wel aan en zijn voor mij de uitschieters in deze serie.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Als jullie een bijeenkomst regelen, wil ik ook wel graag van de partij zijn (als dat mag), van zulke toppers kan ik heeeeeel veel leren....
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLON.
Verder veel uitgebeten witte plekken vooral 6
Maar is dat dan erg?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Nee, ik vind het zeker het niet erg, kijk wel uit zeg, en het valt toch niemand op :)
Het viel mij alleen maar op en de lezer doet er maar mee wat die er mee wilt doen.
Maakt mij echt niet uit al is de hele serie het bruidspaar in de zon gezet met schaduw plekken en dicht geknepen ogen en al.
Het blijft abstracte kunst waar wij mee bezig zijn en het blijft een kwestie van smaak wat je er van vind.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Ik doe mee :)
Wanneer en waar ? :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar