hoeg brök - Maastricht

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fm99
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2009 21:34

Na een lange periode van "geen tijd", heb ik de camera weer in de hand genomen.

Foto in maastricht in het avondlicht genomen.


Afbeelding
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Eerlijk is eerlijk, ik heb geen idee waar ik precies naar kijk.

Dat neemt niet weg dat ik de foto aangenaam vind kijken , je wordt de foto ingeleid door de kabel (?).

Mooi!

groet,

John
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

Oef.. ik krijg een zeer vervelend "vallend" gevoel als ik naar de foto kijk... En dat gaat niet weg :( Boeiend dat een foto dat met me kan doen, maar als je het niet erg vind klik ik hem snel weg :)
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
jpelverding
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010 12:00
WoonplaatsCOLON Oost Groningen

... beheers ik het Maastrichts niet maar ik denk dat de titel iets betekent als "hoge brug"
Wel knap dat je de realiteit zo kunt weergeven dat er een nieuwe realiteit ontstaat! !
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Heel mooi beeld!
Let wel op de vlekken op je sensor (twee aan de rechterzijde, eentje bijna daar waar de kabel in het brugdeel verdwijnt en een schuin rechts er boven.
fm99
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2009 21:34

Bedankt voor jullie leuke reacties.

Dit is inderdaad de "hoeg brug" in maastricht. De "hoeg brug" is een hangbrug voor fietsers en wandelaars, hoog boven de Maas.
De foto is genomen vanaf de onderkant van de kabels naar boven( de boog waaraan de brug hangt). Helaas heb ik nu geen foto met zij-aanzicht van deze brug.(effe google'n)

ionize, je hebt toch geen hoogtevrees?

Frank.
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Het beeld wordt vanuit de kabel duidelijk en gaat vervolgens over in een onduidelijke chaos. Wat zit onder de brugboog? Een ophangpunt van een armatuur (uit het midden)? En wat is de lijn die nagenoeg parallel aan de boog loopt? Hmmm :?

Idee is goed, maar ik zou zelf uitgaan van een volledige symmetrie in het midden van het kader. Daarnaast kijken of ik die ophanging ergens anders niet in beeld had. De verticale lijn zou ik weghalen in de bewerking. De overgang van de lucht is, behoudens een aantal vlekken, mooi :D
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik vind em prachtig!

De lucht gaat mooi over, de verticale lijn van de kabel naar boven tot in het midden van de foto en dan de net niet symmetrie van de bovenkant dat het een beetje breekt. Het staat mooi in het midden en dat is hier wel de beste keuze vind ik...
Heel erg mooie foto!!!

Grtz,
Jeroen
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Ik heb even gegoogled. Dit is een kabel, die de ronde halfboog erboven verbindt met de brug eronder?
fm99
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2009 21:34

Beste,

Zo lees je maar, ieder zijn eigen mening, beleving,… en … over foto’s.
Voor mij hoeft niet iedere foto een duidelijk herkenbaar beeld te zijn: huis, auto, model of…., als de foto maar boeit, mooi of voor de 'lezer' een vraagteken is wat de aandacht vast houd.

De chaos kan ik in de foto niet herkennen.

Dit is inderdaad een kabel die de ronde boog met de brug verbindt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar