EOS300D: dood?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Highfield2000
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2005 23:00
WoonplaatsCOLON Omgeving Nijmegen
CONTACTCOLON

Beste mensen,

Ik vroeg me af wat het volgende zou kunnen zijn: mijn EOS300D doet helemaal niets meer! Aan/uit knop geeft geen gehoor (de melding 'EOS' of iets dergelijks op het LCD komt er niet).
Natuurlijk controleer je eerst je batterijen, maar met mijn volle Canon en Lenmar accu's kwam ik niet verder. Geheugenkaartje is ook prima en de lens (kitlens) zit goed op de body.
Het overkwam me net toen ik van het weekend naar Texel ging, dus heb heel wat mooie plaatjes moeten missen.... :( :cry:
[b]Niet geschoten is altijd mis![/b] -- Canon EOS300D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Filters/geheugenkaartjes
Van V.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2005 08:43
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik heb dat soms ook. Een keer de batterij eruit en er weer in lost het tot nu toe altijd op... Soms de batterij er wel in laten zitten maar dan een beetje er op duwen/bewegen en hij doet het weer.
Probeer het anders met grip als je die hebt, of test er mee in een winkel om te kijken of het inderdaad een batterij(contact) probleem is.
Succes
[size=75]Canon EOS 300D Black | Tamron 28-75/2.8 XR DI LD | Canon 70-200 F4 | Canon EF-S 10-22 | Speedlite 420 EX | Grip | Manfrotto 055DB/141 RC [/size]
Gebruikers-avatar
patrick dr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2005 06:21
WoonplaatsCOLON amersfoort

Er zit ook nog een standby battery in de camera. Deze onthoud de instellingen van je camera. Als je 'm eruit haald en even wacht, reset je de camera. Hij zit aan de zijkant in het accuvak. Moet je daarna alleen de instellingen weer opnieuw instellen. Heeft bij mij een keer geholpen toen mijn 300d dood was.

Patrick
Onderschrift verwijderd, mijn vrouw ging uit d'r dak toen ze het las.
Highfield2000
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2005 23:00
WoonplaatsCOLON Omgeving Nijmegen
CONTACTCOLON

Heb beide tips opgevolgd, maar hij doet nog steeds niets :cry:

Iemand nog andere reanimatie-tips? Anders zal ik toch de camera terug moeten sturen naar Canon vrees ik.
[b]Niet geschoten is altijd mis![/b] -- Canon EOS300D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Filters/geheugenkaartjes
Flitser
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 739
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 21:18

Highfield2000 schreefCOLONHeb beide tips opgevolgd, maar hij doet nog steeds niets :cry:

Iemand nog andere reanimatie-tips? Anders zal ik toch de camera terug moeten sturen naar Canon vrees ik.
Zit er nu een CF kaart in?? Alstie verkeerd erin zit, of niet goed dan gaat de camera ook niet aan..
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Kan je een CF-kaartje er verkeerd om in doen dan??
Wist ik helemaal niet...

Als met / zonder grip gegeprobeerd?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Flitser
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 739
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 21:18

BasZ schreefCOLONKan je een CF-kaartje er verkeerd om in doen dan??
Wist ik helemaal niet...

Als met / zonder grip gegeprobeerd?
Jazeker. met wat geweld dan zit ie muurvast. Is bij mij een keer gebeurd... Wel weer weten los te krijgen
Gebruikers-avatar
simon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2004 11:16

Flitser schreefCOLON
BasZ schreefCOLONKan je een CF-kaartje er verkeerd om in doen dan??
Wist ik helemaal niet...

Als met / zonder grip gegeprobeerd?
Jazeker. met wat geweld dan zit ie muurvast. Is bij mij een keer gebeurd... Wel weer weten los te krijgen

Dat je je cv kaartje verkeert erin doet kan ik niet goed bevatten!!! :P :P :P made in China! daar gaat alles heel soepel!!!



Ik weet niet of het aan de batterij licht of aan je backup batterij.
Misschien moet je maar overwegen om je camera even weg te brengen dat ze kunnen kijken wat er mee is!
Succes :!: :!: :!:
Canon EOS 300d Excellent/Canon 28-105mm USM Ultrasonic AF zoom lens/Canon EF-S 18-55 Kitlens USM
Highfield2000
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2005 23:00
WoonplaatsCOLON Omgeving Nijmegen
CONTACTCOLON

CF kaartje zit goed en ik heb geen batterygrip.... komende week maar even bellen met Canon. Alvast bedankt voor jullie tips!
[b]Niet geschoten is altijd mis![/b] -- Canon EOS300D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Filters/geheugenkaartjes
hoogiewood
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2005 12:42

Highfield2000 schreefCOLONCF kaartje zit goed en ik heb geen batterygrip.... komende week maar even bellen met Canon. Alvast bedankt voor jullie tips!
Ik heb er ook last van gehad. Had mijn EOS 300D 3 weken en hij viel telkens uit.
Na contact te hebben opgenomen met Canon (ga maar naar uw leverancier) en Foto Konijnenburg, heb ik een geheel nieuwe body van laatstgenoemde mogen ontvangen. Dit terwijl hij officieel buiten de DOA periode "kapot" is gegaan.

Overigens hebben ze me toen per ongeluk een 20D opgestuurd.
Wellicht ben ik te eerlijk, maar heb em netjes terug gestuurd.
Als dank mocht ik een Lenmar batterij tegemoet zien!

Conclusie:

Ga er even mee terug. Dit is niet normaal!
QTIP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2004 14:08

Wat ik me voor kan stellen is dat het klepje van de batterij of de CF niet meer goed functioneert. Als je 1 van de 2 klepjes open doet springt de camera uit. Hij springt pas weer aan als ie dicht is.
:: Canon Ixus iis :: Canon EOS 300D :: Canon EF-S 18-55 :: Tamron 28-300 XR
Highfield2000
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2005 23:00
WoonplaatsCOLON Omgeving Nijmegen
CONTACTCOLON

Heb de camera inmiddels terug na 2 weken wachten... volgens de reparateur was het een kapotte zekering! Gelukkig maar iets simpels, maar vraag me toch af hoe deze kapot is kunnen gaan :shock:
Ik doe geen gekke dingen met de cam.
[b]Niet geschoten is altijd mis![/b] -- Canon EOS300D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Filters/geheugenkaartjes
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Highfield2000 schreefCOLONHeb de camera inmiddels terug na 2 weken wachten... volgens de reparateur was het een kapotte zekering! Gelukkig maar iets simpels, maar vraag me toch af hoe deze kapot is kunnen gaan :shock:
Ik doe geen gekke dingen met de cam.
Tja dit kan gewoon gebeuren zelfde als met computers, bij veel intensief gebruik kunnen ze overblast raken.
Vinny
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2005 13:18
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

zekeringen kunnen ook kapot trillen
maar ik neem aan dat er zand om het zekeringdraadje zit
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar