Water

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Karima Boujida
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 08:47
WoonplaatsCOLON Leuven
CONTACTCOLON

Karima Boujida
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 08:47
WoonplaatsCOLON Leuven
CONTACTCOLON

Andre Berends schreefCOLONWat een nattigheid zeg...
Wel even 1 en 3 recht zetten, de zee loop anders leeg.

Aargh .. je hebt gelijk ! Dat ik daar over heb gekeken :shock:

Maarreh .. de derde ook ? Mij lijkt die recht ..

Thanx voor je reactie !! :)
andrevdvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 09:11
WoonplaatsCOLON Bedum (gr.)

Bij foto's als deze altijd even de horizon checken, ookal denk je zelf dat die recht is..
[size=75]450D BG-E5 18-55mm IS 55-250mm IS 430EX ll[/size]
Gebruikers-avatar
slakkie75
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2010 21:46
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Mooie waterpartijen,
vooral 4 en 6 de actie spettert er vanaf.
Canon 5D Mark III + Sigma 12-24mm*Canon 24-105mm L IS USM*Canon 70-200mm L USM*Canon 100mm macro*Canon 50mm 1.8 II*Speedlite 430EX II*Speedlite 580EX II*Redged RTA-424*Redged RMA-432
http://www.slakkiefoto.nl
Karima Boujida
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 08:47
WoonplaatsCOLON Leuven
CONTACTCOLON

andrevdvries schreefCOLONBij foto's als deze altijd even de horizon checken, ookal denk je zelf dat die recht is..
Okidoki :D
slakkie75 schreefCOLONMooie waterpartijen,
vooral 4 en 6 de actie spettert er vanaf.
:D thx !
Gebruikers-avatar
mcr77
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2008 16:40
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bij dit soort fotografie is het aan te raden eens met een circulair polarisatiefilter te werken. Daarmee kun je de weerkaatsing van de lucht op het wateroppervlak eruit filter. De lucht wordt er meestal ook blauwer door. De truuk is om de filter zover te draaien dat je weerkaatsing net niet helemaal wegfiltert.

Even voor het idee: CLICK (is naar mijn smaak wel iets te sterk gebruikt, maar geeft een indruk van het verschil).

Verder leuke platen.

Groet,

Michaël

(edit, nam door het aantal berichten op eosdigitaal aan dat je een beginner was, maar boujida.be bewijst het tegendeel. Erg mooie foto's. Neem dus aan dat je wel eens van een circulair polafilter hebt gehoord...)
EOS 50D | EOS 400D | sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Sigma 150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM | Canon EF 70-210 f/4 | Statief Giottos 9251 | Monopod Manfrotto 679B | Tamrac Expedition 5X

"Some are wise and some otherwise"
Karima Boujida
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 08:47
WoonplaatsCOLON Leuven
CONTACTCOLON

mcr77 schreefCOLONBij dit soort fotografie is het aan te raden eens met een circulair polarisatiefilter te werken. Daarmee kun je de weerkaatsing van de lucht op het wateroppervlak eruit filter. De lucht wordt er meestal ook blauwer door. De truuk is om de filter zover te draaien dat je weerkaatsing net niet helemaal wegfiltert.

(edit, nam door het aantal berichten op eosdigitaal aan dat je een beginner was, maar boujida.be bewijst het tegendeel. Erg mooie foto's. Neem dus aan dat je wel eens van een circulair polafilter hebt gehoord...)
Bedankt voor de tip !! Ja, ken het systeem van een polarisatiefilter, maar heb me er nog geen aangeschaft :D

Bedankt vr het compliment =) ... in natuurfotografie ben ik wel nog een beginneling ... is eigenlijk nooit mijn ding geweest, maar raak er laatste tijd meer en meer door gepassioneerd ! Ik zie hier op het forum echt prachtige foto's verschijnen en nu beginnen mijn vingers ook te jeuken =)

Groetjes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar