HD video probleem.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Sabrienn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2010 20:23

Hallo.

Ik heb sinds pas een Canon Powershot SX210 IS.
Hij maakt hele mooie foto's en de 14x optische zoom is echt geweldig.
Alleen heb ik een klein probleempje.
Hij filmt in HD, wat wel mooi is maar als ik de filmpjes dan op de computer zet, zijn ze in .MOV formaat en kan ik ze dus niet afspelen.
Nou ben ik er gister achtergekomen dat ik ze wel met Zoom Browser kan bekijken dat op het CD'tje stond met de software.
Alleen als ik ze dan afspeel op ZoomBrowser beweegt het beeld niet vloeiend zeg maar, het beeld schokt dan een beetje. Moeilijk uit te leggen, maar het ligt niet aan de camera in ieder geval maar alsnog wil ik graag mijn filmpjes ook op de laptop kunnen bekijken.
Ik heb al geprobeerd ze te converteren naar .AVI formaat en dan kon ik ze ook bekijken maar als ik ze dan op YouTube zet zijn ze niet meer HD.
Aangezien ik mijn filmpjes ook graag op YouTube zet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Sabrina.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Hi dat probleem had ik ook...
Heb je het al met pinnacle studio 14 geprobeerd?
Die kan namelijk met HD omgaan.
Succes.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb op mijn laptop trouwens wel eens hetzelfde probleem gehad: toen bleek dat hij op de energiezuinige modus stond. Even overschakelen naar maximum performance en het probleem was opgelost. Misschien is dat bij jou ook het probleem?
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik ken maar een manier om alles te kunnen afspelen.
Dus ook die apple quicktime filmpjes (.mov)

MPC media player classic.
Die heeft een ingebouwde quicktime codec clone.
Zodat je de die apple meuk niet hoeft te installeren.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

.mov is inderdaad Quicktime en waarschijnlijk in het MPEG2 HD formaat. Als het afspelen niet vloeiend loopt dan komt dit door verouderde hardware. Vaak is dit de videokaart of te weinig intern geheugen RAM waardoor het stotteren ontstaat. Laptops hebben helemaal minder kracht om dit soort formaten af te spelen. HD is enorm in opkomst en veel apparatuur is daar nog helemaal op afgestemd.

Op YouTube kan je wel degelijk HD formaat zetten. Op 360p en 480p vlak na het uploaden moet je even geduld hebben totdat de video echt verwerkt is. In het begin ziet het er nogal pixelig uit. Bij jouw omzetten naar .avi of een ander formaat moet je op de beeldresolutie letten (640x480) is het maximale op YouTube.

Een veel gebruikte mediaspeler is VLC die zou je ook nog kunnen proberen.
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Hoi,

Gewoon even Mpeg streamclip downloaden en je bestand omzetten van MOV naar mpeg4.

Ik gebruik 'm ook om mijn 1080P filmpjes uit de 5D2 om te zetten, echt een superprogramma.

Deze bestanden kun je overal op afspelen en eventueel bewerken in diverse video editor programma's.

Succes.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Sabrienn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2010 20:23

Ik heb het filmpje idd op youtube kunnen zetten.
Ook heb ik hem kunnen openen met Quicktime player maar het beeld bleef nog steeds schokken... Wel minder dan als ik hem opende met Zoom Browser maar toch beweegt het beeld niet vloeiend.
In ieder geval bedankt voor de reacties!
Ik ga zeker eventjes wat dingetjes downloaden.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

henk156 schreefCOLONEen veel gebruikte mediaspeler is VLC die zou je ook nog kunnen proberen.
Die is zeker de moeite van het proberen waard!

Ik had hier op drie PC's en twee laptops hetzelfde probleem als topic-starter. De .mov files in HD uit de Canon camera's wilde niet vloeiend afspelen. Nadat ik VLC-player geïnstalleerd heb speelt het echter feilloos af, op al m'n apparaten.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar