Welke tas / slingbag mee naar Costa Rica?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
astra
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2008 08:57
WoonplaatsCOLON Drachten

Halverwege juni ga ik een rondreis maken in Costa Rica. Gezien de vele vogels die daar te zien zijn wil ik mijn Canon 100-400 L IS lens meenemen, gemonteerd op de Canon 40D.
Tevens wil ik de Canon 400D meenemen met daarop de 24-105 L IS.

Iemand een goed advies voor/ervaring met een tas/slingbag?
Zat zelf te denken aan de Tamrac Velocity 8, maar past daar alles (gemonteerd) in?
Een rugzak is voor mij geen optie, heb last van schouder(s), lukt mij niet om beide armen er door te krijgen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Folkert
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als je last hebt van je schouders (of één daarvan) zou ik niet voor 'n Slingshot gaan, maar eerder voor een schoudertas. Dat klinkt niet logisch, maar de Slingshot hangt toch op je rug (en met veel gewicht erin valt dat tegen) en een schoudertas kun je dan op de andere (goede) schouder hangen. Ander idee: een heuptas, of een tas die je ook aan je heup of riem kan hangen. Weet alleen niet hoe groot die maximaal worden.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Nou, ik kan een heupgordel zeer aanbevelen. Ik ben daar ook geweest en had toen mijn rugzak meegenomen met alles erin. Dat viel tegen vanwege de warmte die je daar hebt; het zweet liep als de spreekwoordelijke waterval tussen tas en rug door. Afgelopen jaar in China geweest en daarbij had ik een heupgordel mee en dat was een verademing voor de beluchting van mijn rug (was daar zo'n 39 graden), ideaal. Maar ik had er een 70-200 inzitten, een flitser + wat accessoires en een flesje water en de camera om de nek hangen. Veel meer kun je er niet echt in kwijt, omdat het dan wat te zwaar wordt.
Een gewone schoudertas met al jouw spul erin lijkt mij ook wel wat zwaar voor één schouder, dus zorg ervoor dat je ook eerst uitprobeert. Dus hup, naar de winkel.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Of alles gaat passen is toch een kwestie van passen :wink: . Kijk ook eens op http://www.cambags.com hier staan veel gebruikservaringen met foto's van de inhoud van tassen.

Heb zelf de slingschot 200 van Lowepro gehad en liep inderdaad tegen het probleem van Bramos aan. Maar dit heb je volgens mij ook met een schoudertas.

Heb nu de slingshot van Kata en deze is toch even een stukje beter dan Lowepro is mijn mening. Beter gepolsterde banden en meer nagedacht over het draagcomfort. Ritsen en indeling is even wennen maar dan is dit perfect. Groot voordeel is dat deze tas op meerder manieren te dragen is. (linkse slinghot, rechtse slingshot, als rugzak en met gekruiste banden als het echt vast op je rug moet zitten)
Tot nu toe voor mij de perfecte tas. Ik heb de 3N1-20 maar deze is voor jou uitrusting te klein. Denk dat het wel past in de grotere versie de 3N1-30. Ga een kijken en passen bij bv KE in Capelle dat werkt het beste om je keus te maken. Ze hebben ook het e.e.a. van Tamrac dus daar kan je ook nog naar kijken.

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
R.Katuin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 13:04
WoonplaatsCOLON Wieringerwerf
CONTACTCOLON

Mooie reis....

Als je het hebt neem dan een marcolens en een Ringlamp mee op reis.
Je mag vaak niet flitsen voor de dieren maar een lamp gaat wel.
De kikkers zijn erg klein dus is een macro lens een pre.
http://community.webshots.com/user/Rkatuin

Canon 40D
astra
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2008 08:57
WoonplaatsCOLON Drachten

Een ieder bedankt voor de reakties.
Het is een Lowepro 302 AW Sling geworden.

Schoudertas was geen optie, zou hem dan toch over mijn hoofd gedaan hebben, glijdt anders wel heel makkelijk van je schouder en bij bukken hangt ie dan in de weg.

@R.Katuin. Mijn interesse gaat meer uit naar vogels, met een 24-105 lens zou je zo'n kikkertje wel kunnen fotograferen toch?
Heb ook gelezen dat flitsen vaak niet wordt toegestaan, maar een -sterke- zaklamp mag dan weer wel...

Groeten,
Folkert
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar