350 een teleurstelling

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Thedge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 12:36

Na maanden wikken en wegen, vandaag op pad gegaan om een 350D aan te schaffen. Ik heb maar liefst 4 gerenomeerde fotozaken afgelopen en ze kwamen allemaal met ongeveer hetzelfde advies. Indien u zoveel geld wilt besteden doe het dan niet aan een 350D.

Ondanks dat ik zeer veel argumenten heb gehoord, waren de belangrijkste dat de service vanuit Canon vrijwel nihil is, dat er regelmatig onscherpe beelden onstaan en dat het ruisniveau enorm is.

Normaal trek ik mij niet zoveel aan van kritiek, maar 4 speciaalzaken waar ik kom met allemaal dezelfde mening. Ik durf de gok niet meer aan ik spaar even door en ga voor een 20d.
Gebruikers-avatar
Dr. Faustus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
WoonplaatsCOLON Amsterdam

- De service vanuit Canon kan ik moeilijk beoordelen, ik heb er nog niet mee te maken gehad. Wel weet ik (uit ervaring) dat ze helemaal niet moeilijk doen met omruilen binnen 8 dagen.

- Onscherpe beelden ontstaan niet, die worden (meestal) gemaakt. Hangt ook af van de lens etc. etc.

- Sorry, maar het verhaal over het enorme ruisniveau is echt [censored]. De 350D (en de 20D) worden alom geprezen door hun extreem LAGE ruisniveau, zelfs op hoge ISOwaardes 800 of zelfs 1600.

Lees eens wat reviews op het net, die lijken mij betrouwbaarder.
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Wat betreft de onscherpte van de 350D is pure onzin, ligt idd aan de gebruiker. Over de ruis ben ik toch niet helemaal uit, ik heb 2 weken geleden bij een kennis met een 350D wat macro's geschoten op iso 400. Toch iets of wat verbaasd over de hoeveelheid ruis na de foto's op 100% te hebben bekeken, foto was wel iets onderbelicht maar toch.
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

De 350D en de 20D maken gebruik van dezelfde processor, dus voor wat betreft ruis zouden er weinig verschillen mogen zijn.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
patrick dr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2005 06:21
WoonplaatsCOLON amersfoort

dbode schreefCOLONDe 350D en de 20D maken gebruik van dezelfde processor, dus voor wat betreft ruis zouden er weinig verschillen mogen zijn.
Ze maken gebruik van dezelfde processor, maar wel een verschillende sensor.
Op dpreview een mooi vergelijk wat betreft de ruis.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page19.asp

Patrick
Onderschrift verwijderd, mijn vrouw ging uit d'r dak toen ze het las.
Gebruikers-avatar
najtrebla
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2005 14:00
WoonplaatsCOLON Utereg

FF kijken of ik het begrijp...
dus elke verkoper die dacht meer geld aan jou te kunnen verdienen, gaf je het advies om een duurdere camera aan te schaffen?
Klinkt vrij logisch... inderdaad :?

Er is uiteraard een niveauverschil tussen de 20D en de 350D. Duh... een 20D kost 25% meer, lijkt me logisch dat je er meer voor terug krijgt. Feit is dat de 350D juist in zijn prijs/kwaliteits verhouding erg goed is. Ik zou 'm trouwens zeker niet bij zo'n speciaalzaak aanschaffen, omdat je daar meestal ook extra voor betaalt.

Overigens: het enige advies wat ik je verder nog kan geven aangaande die scherpte van foto's is dit: koop een 350D body, en investeer iets meer in een goede lens. De kitlens is okay, maar eigenlijk onder de maat voor dat wat de body kan leveren...
80D - 18-135 EFS nano-USM - Tamron 17-55 2.8 - Canon 50mm 1.8 - Canon 60mm 2.8 Macro EFS
Gebruikers-avatar
rsmt
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 19:34
CONTACTCOLON

Even een quote uit de CHIP FOTO-VIDEO 02/2005 (april) met een test van de 350D:

"Daarom is ons oordeel duidelijk: de EOS 350D is op dit moment in zijn prijsklasse de beste digitale spiegelreflexcamera. Hij is eenvoudig te bedienen, levert schitterende scherpe foto's met minimale ruis, is degelijk afgewerkt en uitgerust met alles wat fotografen nodig hebben."

.......en ik ben ook zeer tevreden!

Succes,
Ron.
"[b]A smile is the shortest distance between two people[/b]" - Victor Borge

[size=75][b][color=blue]EOS 50D[/color][/b] | BG-E2N | Canon 17-55 F2.8 | Sigma 70-200 F2.8 | Sigma Converter 1.4 EX | EF 50 f/1.8 II | Speedlite 580 EX II |[/size]
Reinier E38
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2005 19:25

Klink wel als een verkooptruukje om je een dure camera te verkopen.

Ik heb in het begin zelf ook even rondgevraagd over welke camera nou goed zou zijn. Bij 2 zaken gaven ze meteen een merk en type op, en slechts bij 1 gingen ze eerst eens kijken wat ik van plan was en wat het buget was. Daar heb ik hem dus ook gekocht.

Wel incl kitlenzen (15-55 en 55-200). Op zich best een aardig setje maar de 55-200 vind ik niet zo geweldig als je groot wilt afdrukken of nabewerken.

Wat je wel kan doen, neem je eigen memory kaart mee en maak foto's met diverse camra's en lenzen. Ga dan thuis eens kijken of het resultaat je bevalt (heb ik ook gedaan).

Succes,

Reinier
___________________
gewoon een beetje zooi
Thedge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 12:36

Beste allemaal,

Ik snap dat jullie schrikken, dat heb ik immers ook gedaan. Kijk maar eens naar mijn topics op het forum hier, ik wist zeker dat ik hem ging kopen. Daarnaast zijn hier natuurlijk allemaal fans en dat doet extra pijn om zoiets te horen.

Geen enkele fotozaak heeft mij een duudere camera aan proberen te smeren. Van een zou dat ook wel heeeel erg zijn aangezien dat familie is.

Mijn uiteindelijke besluit doet natuurlijk helemaal niks af aan de mensen die er wel mega tevreden mee zijn. Vooral zo houden hoor. We moeten hier vind ik geen welles nietes spelletje gaan doen. Iedereen zijn of haar eigen mening toch :lol:
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Iedereen heeft inderdaad zijn eigen mening, maar dan nog vind ik het raar dat al de 4 zaken zeggen dat de 350D slecht is...
Terwijl die dat dus echt niet is, zoals de mensen hierboven me al allemaal proberen duidelijk te maken...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Pim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 10:51
WoonplaatsCOLON net achter de duinen...
CONTACTCOLON

Ben ook zeer tevreden! Laat je nix wijsmaken door welke verkoper dan ook, zoek zelf lekker op internet al je info. en maak dan een keuze. Het is zeker een hoop geld wat je uitgeeft maar van de 350d heb je dan een hoop plezier :D
[url=http://www.istockphoto.com/user_view.php?id=549679]Istockphoto[/url]
[url=http://www.flickr.com/photos/pimleijenfotografie]FlickR[/url]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Misschien moet je in die winkels eens gaan vragen waarom ze dan toch nog de 350D in hun leveringsprogramma hebben. Als de kwaliteit en service zo slecht is en ze hem dus niet aanraden, dan moeten ze hem ook niet in de winkel hebben.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar waaraan je volgens die winkels dan wel je geld moest uitgeven. Wat was hun betere alternatief?
robbertb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2005 17:26
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wat betreft de duis denk ik dat alles hierboven wel gezegd is. Maar wat betreft de service kan ik alleen maar zeggen dat die ver onder de maat is. Het schoonmaken van mijn camera heeft ruim een maand geduurd, waarna ik hem terug kreeg ZONDER matglas. Ondanks dat ze hun fout erklennen en zich zogenaamd ontzettend schamen, kan mijn camera achteraan de rij aansluiten bji de te repareren camera's. Tot zover de service van canon
Camera, gLas,statief, flitser, geheugen en verlanglijst
Thedge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 12:36

Overigens waren alle fotozaken waar ik ben geweest het over een ding eens, Canon heeft een geweldige marketingcampagne. Of de 350D nou wel of niet goed is (laat ik dat dan even in het midden laten) verkopen doet ie door zon campagne toch wel.

Dat vind ik overigens best wel gevaarlijk, omdat je dan snel andere merken uit het oog verliest. Wellicht zijn er vergelijkbare, betere of goedkopere merken, maar die zie je niet in elke advertentie of op de tv
SJK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2004 09:27
WoonplaatsCOLON Purmerend

Hier op het forum krijg je advies zonder commerciele bij bedoelingen, hier zitten uiteindelijk de echte gebruikers van een camera en niet de verkopers uit een zgn. speciaalzaak. In een fotozaak krijgt een verkoper meer commissie op een 20D dan op een 350D dus wat verwacht je voor advies (ze ruiken dat je twijfelt)? Lees hier de commentaren over camera's en lenzen en trek je conclusie, heb ik ook gedaan en nooit spijt gehad. Daarom ben ik vaak op het forum en zelden in een "fotospeciaalzaak".
[size=75]Canon 1D Mark IV - Canon 7D - Canon 50/1.2 - Canon 24-105 4.0L - Canon 17-40 L- Canon 70-200 2.8 L IS - Canon 100-400 5.6 L IS - 580 EX II[/size]
loss
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 08:39

camera's die in staat zijn tot het maken van zulke foto's (niet gemanipuleerd) zijn toppers, imo..wat zou je nog meer willen?

www.joelsantos.net
Thedge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 12:36

Hierbij een laatste berichtje van mij, want het wordt dus toch een welles nietes verhaal. Nogmaals voor de duidelijkheid, ik heb geen seconde aangegeven dat ik eventueel een 20D overweeg, dus dat heeft totaal niet meegespeeld.

Daarnaast ik ben totaal niet merk gebonden en 90 % van de mensen hier op het forum wel. Dat blijkt ook wel uit de reacties op mijn topic. iedereen probeert hoe dan ook de 350D te verdedigen. Logisch ook want het ie JE merk en je heb er veel geld aan uitgegeven.

Je hebt mij ook geen een keer horen zeggen dat ie niet goed zou zijn. Het enige dat ik heb aangegeven dat ik bij 4 zaken ben geweet, waarvan een familie die mij afraden een 350D te kopen. Ze hebben geen van allen aangeraden een duurdere camera aan te schaffen.


Nogmaals maak aub fantastische foto's met de 350D en ik heb totaal niet de bedoeling enig plezier weg te nemen of zo.
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Ik ben bang dat de verkopers van die fotozaken niet zo Canon minded zijn. Mijn camera komt uit Hogeveen (leuk foto zaakje). De verkoper had zowel de Olympus E300 als de EOS 350D voor +/- dezelfde prijs.
Hij had niet echt een voorkeur noemde wel de plus en de min punten op van de camera's. De Olympus kwam beter af qua lenskit. Ook krijg je bij de Olympus twee objectieven ipv één. Alle fotozaken zijn het ééns over de lenskit van Canon, die is minder maar prijs kwaliteit verhouding is wel ok. Als je nu de EOS 20D neemt, die is gelijk +/- 1400 eurie. De EOS 350D is +/- 840 eurie (allebij zonder lens) Je mag dus wel flink doorsparen voor de EOS 20D. Als je al een analoge Canon hebt met objectieven die je kunt meenemen dan scheelt dat natuurlijk in de kosten. Mijn overweging om een Canon te nemen was de hoeveelheid merken Objectieven die je kunt kiezen. Bij de Olympus ben je toch beperkt in die keuze. De Nikon D70 is ook een mooie camera maar die 2M Pix meer bij de canon sprak mij wel aan. Ben trouwens benieuwd wat Nikon gaat doen als tegen offensief op 350D.
Misschien zijn die verkopers meer Nikon freak. Ik persoonlijk vind dat een verkoper niet alleen voor een bepaald merk moet gaan omdat hij daar gek op is, maar goed naar de wensen van de klant moet luisteren.
Ik geef zelf cursussen in digitale fotografie en dan met name waar je op moet letten als je een camera koopt. Ik heb mensen Fuji, Canon en Olympus geadviseerd en tot nu toe zijn de mensen tevreden met hun camera.
Thedge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 12:36

Als het nu een zaak was geweest, had ik ook getwijfeld hoor, want ik weet hoe het werkt met meren. Maar 4 zaken, waarvan een familie is mij toch wat teveel. Ook op andere forums of reviews word ik niet echt wijzer. Het gaat van mega slecht tot mega goed.
Dutchie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 19:06

Op welke forums zie jij dat de 350d Megaslecht is?
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar