Gordon Finest Race Zolder 11-04-2010

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Op zondag 11 april ben ik naar de Gordon Finest Race in Zolder geweest.
Het weer was helaas niet optimaal, zon en donkere wolken wisselde elkaar regelmatig af, maar het is droog gebleven en het was een leuk evenement om wat plaatjes te schieten.
In de Belcar reden GT's tijdens de 150 minuten race de nodige rondjes en toerwagens en silhoutten reden 2 races van 90 minuten in de BTCS.

Hierbij enkele foto's van die dag........ :wink:

gr. Bart

BELCAR (Belcar Endurance Championship)
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

BTCS (Belgian Touring Car Series)
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op BartjeD, in totaal 11 keer gewijzigd.
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Hoi Bart,

Ik vind ze gaaf. 1 t/m 4 wat minder maar dat komt meer omdat ik de rest gaaf vind om naar te kijken.

Er gebeurt van alles.

5. Die LED lampjes gaan niet lang mee (rechts achter) :wink:

7. Niet helemaal scherp, maar zo te zien had hij de Apex gemist en verwachtte jij hem wat meer naar binnen op de lijn. Er gebeurt in ieder geval van alles.

8. Uitsnede vind ik wat minder, maar de missende deur maakt dat weer goed.

10. Super kleuren, spat van het scherm.

12. Hoe lang ben je hier nog blijven staan nadat je de foto gemaakt had? Zal er best spannend uit hebben gezien door de zoeker. En zeker dichtbij. :shock:
Fbeerens
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 18:37
WoonplaatsCOLON Roggel

ik vind het super platen,
maak je die met je 100-400. Ik ben namelijk nog aan het twijfelen tussen de 70-200 of de 100-400.
Gebruikers-avatar
Salteh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 11:48
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ziet er goed uit Bart, zoals we van je gewend zijn ;).
#4 heeft een leuk / origineel standpunt, gemaakt van een balkon oid boven een pitstraat?
Aan je foto's te zien heb je toch nog aardig wat plekjes kunnen vinden met goed uitzicht op de baan, ik had van andere mensen gehoord dat er erg veel hekken e.d. stonden (?).
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

4 , 6 , 11 en 12 Bart erg mooi gedaan.zonder de rest te kort te doen :wink:


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Ziet er weer keurig uit Bart!

Wat betreft 4 sluit ik me helemaal bij Terry aan... ziet er goed uit, mooi standpunt! Die dubbele witte lijn zo diagonaal door het beeld geeft ook echt mooi richting aan de foto.
Foto 7 is er een voor in een lijstje: lekker kleurrijk, vlammen uit de uitlaat, bandensporen op de baan en mooi de volgende bocht in het beeld verwerkt. Die Martini-look doet het altijd goed op zulke wagens vind ik :wink:
Foto 7 vind ik qua kleuren niet zo... helderheid en contrast wat opkrikken zou de foto goed doen denk ik. Verder wel een heel gaaf shot, weet je ook waarom die deur kwijt is?
Foto 9 is een mooi moment, maar op mijn scherm loopt het rechtervoorwiel helemaal dicht. Dat is wel jammer.
Foto 12 is er ook weer een voor in een lijstje... rempunt gemist denk ik? Echt heel gaaf die rook zo achter de auto.

Je bent absoluut niet voor niks naar Zolder afgereisd, mooie serie! :wink:

Zonder jou als fotograaf tekort te doen, vind ik trouwens dat je met zo'n 100-400 echt hele mooie dingen kan doen op een circuit. Ik zit zwaar in dubio nu... wilde eerst een 10-22 aanschaffen komende zomer, maar nu ik zie wat je met zo'n 100-400 op het circuit kan begin ik toch echt te twijfelen.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
jveersema
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2008 18:39

Knap gedaan, dit is 'pannen' toch?

En zie ik het nou goed? Zit er op foto 8 tussen de rolkooi en het chassis een lowepro cameratas verstopt?
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

@BigZ: bedankt voor je reactie
Bij foto 7 is de scherpte inderdaad niet optimaal, maar vond het moment wel wat hebben. :wink:
Foto 12 is genomen bij het inrijden van de pitstraat en gaat daarna de bocht om, ik kon dus mooi achter het hek blijven staan.

@Fbeerens: Thnx ! Op de eerste na zijn ze alle gemaakt met de 100-400. Heb deze nu een maandje en bevalt me prima, je hebt net iets meer mm's dan met een 70-200. Mijn 70-200 gaat binnenkort in de verkoop.

@Salteh: Dank je !
Foto 4 is inderdaad vanaf het dak van de pitstraat genomen, vond het zelf ook wel wat hebben en weer eens wat anders.
In Zolder staan redelijk wat hekken en soms zelfs dubbel maar er zijn en aantal plekken te vinden waar je iets hoger staat en over het hek kunt schieten maar ook door het hek zijn soms foto's te maken zoals 6, 8 en 12. Een beetje zoeken en creativiteit en dan is het best te doen. :wink:

@bacovuikie: Dank je Ruud.

@Ralp: Thnx.....
Foto 8 zou inderdaad iets helder mogen, zie ik nu ook. Waarom hij de deur kwijt was weet ik niet, weet wel dat hij hem eventjes heeft opgehaald na de race, zie foto 13. :wink:
Bij foto 12 had de audi een probleem met zijn achterwiel of rem en dat rookte en stonk behoorlijk.
Ik heb een tijdje de 70-200 gebruikt op het circuit en dat is goed te doen maar een 100-400 heeft net iets meer mm's en als bezoeker is dat meestal toch wel handig.

@jveersema: Dank je.....dat dacht ik dus ook, hij lijkt inderdaad op een fototas. Misschien heeft hij tijdens de race wat foto's geschoten. :P

gr. Bart

13.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=161796[/img]

Mocht je meer foto's wil bekijken, neem dan gerust even een kijkje op mijn site.....gordon finest race. :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op BartjeD, in totaal 16 keer gewijzigd.
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
johansterenberg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2005 10:49
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

@jveersema (en Bart) Dat is voor de videocamera die in de wagen zit.
Vroeger, toen de apparatuur nog niet zo compact was, zat daar overigens de cameraman verstopt.
Johan >
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Vind de aanremmende Audi (12) wel gaaf, maar zou hem nog veel strakker aansnijden. Meer zoals de Volvo (6)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Akumal

Mooie reeks Bart :wink: . Heb je nog veel gebruik gemaakt van je monopod of alles uit de hand?

11 is netjes op 1/160!!!!
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Dank je ! :P

@Akumal: de meeste heb ik uit de hand geschoten, heb de monopod wel even gebruikt op een plek waar de auto's recht op me af kwamen, zoals bij foto 12.
Ik vond me op dat moment iets minder flexibel en heb de monopod dus weer aan de tas gehangen, maar wellicht is dat een kwestie van wennen. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Akumal

Ok, thanx voor the feedback Bart :wink: .
Gebruikers-avatar
Olivier71
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2007 18:57
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Hey Bart,

beetje laat met mijn reactie, maar alsnog complimenten voor deze serie.
Bolides staan netjes op de plaat, met een paar leuke momenten. Ben het met Jeroen eens, de remmende Audi is wel erg gaaf.

De rest van de serie is ook best lekker, hoewel ik twijfel over de scherpte van foto 2.

Ben zelf ook geweest, maar heb het de afgelopen week erg druk gehad, en nog geen tijd gehad/genomen om wat plaatjes te posten (komt wellicht nog).

Helaas zijn we elkaar niet tegengekomen, hadden we een bakkie kunnen doen.

Gr Olivier
" I didn't make mistakes. I made prophesies wich immediately turned out to be wrong. " - Murray Walker.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie Olivier.

Ben benieuwd naar je foto's, heb er volgens mij wel al een paar gezien op autosportnieuws.be en die zagen er prima uit.

By the way.....we zijn elkaar wel tegengekomen, bij de Villeneuve alleen heb je mij niet gezien. :P
Vanwege de herrie van de auto's had roepen weinig zin en je was zo druk met fotograferen dat ik je maar niet heb gebeld. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar