aan het proberen met macro lens

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

ik ben aan het proberen geweest met mijn nieuwe macro lens. dit is het resultaat. op en aanmerkingen zijn erg welkom. groetjes krista [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=161632[/img]
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik ben zelf ook beginner/lerende op het gebied van de macro-fotografie.

Mijn opmerkingen:
De achtergrond is niet zo fraai, een beetje grauw. Een fraaie achtergrond doet soms meer voor een foto dan het object zelf. Ik denk dat je bij bloemen ook vooral een wat kleiner diafragma moet gebruiken, om een groter gedeelte scherp te krijgen. Maar daar kan Jo je vast meer over vertellen.
Heb je de foto uit de hand of met een statief gemaakt?
Camera Model Name : Canon EOS 50D
Exposure Time : 1/30
F Number : 6.7
Focal Length : 100.0 mm
Rob42
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2009 14:13
WoonplaatsCOLON Oegstgeest

Dit is eigenlijk nog niet echt Macro: je kunt nog een heel stuk dichterbij!
Om een beetje scherptediepte over te houden gebruik ik meestal een diafragma van 16 en soms nog kleiner, al gaat bij nog kleiner de afbeeldingskwaliteit achteruit.