Lonely music

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
robbert.troost85
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 15:11
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Onlangs heb ik een ongeplande shoot gehad met een maatje. Aangezien we beide al jaren veel met muziek doen, hebben we als thema (je raad het al) muziek. Hij speelt zelf trompet, en ik gitaar en saxofoon. De saxofoon foto's zijn iets minder gelukt daarom ontbreken deze :wink:

Na wat foto's leek het leuk om wat eenzaam ogende platen te maken met een ietwat trieste sfeer.

Opbouwende kritiek is uiteraard zeer welkom. Dit is zo'n beetje mijn vierde shoot, en (voor mij) een iets gewaagde nabewerking. Graag jullie menig dus :D. Het is me opgevallen dat zijn zwarte trui wel erg is dichtgelopen, hoe kant ik dit voor de volgende keer oplossen? En er was helaas niet genoeg ruimte (woonkamer) om hem verder van de muur te plaatsen, en om meer ruimte om hem heen te houden bij de zittende trompet foto.


1)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159578[/img]

2)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159579[/img]

3)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159580[/img]

Hoop dat het wat is.
Ter info, een softbox rechts voor/boven, reflectiescherm links en een flitser met honingraat op de achtergrond. Helaas gaf de honingraat niet het gewenste effect, daarom heb ik in Photoshop extra vignettering aangebracht.
Moguh....

400D l kitlens l 70-200 F4 L l Tamron 70-300 l 50mm 1.8 l 28-135 l Tamron 90mm macro l Q-flash 160 studiosetje
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

mooie platen, misschien op de 2e die naad in die plint ff wegclonen
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

de laatste 2 vind ik wel mooi. de 1ste riep bij mij direct het gevoel op "dit is voor een huiskamermuur gemaakt" zonder dat ik je stukje gelezen had (kijk namelijk altijd eerst naar de foto) bij de 2de is dit ook wel zichtbaar maar waarschijnlijk door de houding van de muzikant en misschien het soort instrument dat me dit niet stoord.

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
fwdb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2010 21:43
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Gelukkig dat meningen verschillen, ik vind nr 1 juist de mooiste
Fred
EOS 500D | 24-105mm f4 [color=red]L[/color] |
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik vind ze wel lekker kijken waarbij ik nummertje 3 een lekker sfeertje vind hebben. Alleen had ik de groothoekvertekening graag op de trompet gezien dan op zijn schoen. Het gaat immers niet om de schoen lijkt me.

Waarom je zwart dichtgelopen is, is zo een beetje lastig te zeggen maar ik gok dat het door de belichting komt. Dat is alleen te achterhalen via het histogram van je originele plaat. Kan het zijn dat hij een tikkie onderbelicht was en dat je hem in de nabewerking wat op hebt moeten trekken?
Als je je belichting zo instelt dat je histogram netjes tot rechts gevuld is (het lijkt dan vaak teveel) dan benut je wel het hele dynamische bereik van je camera waardoor je alle detail in de foto hebt die er mogelijk is met je camera. In de nabewerking kan je hem dan altijd wat terug schroeven. In het topic over rechts belichten wordt hier nog dieper op in gegaan.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi,

ik vind het ook mooie platen .


topppieeeeeeeeeee!

:wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
robbert.troost85
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 15:11
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties!

@Dutchy
De naad stoort me niet echt, ben bang dat het lastig is om het goed weg te werken vanwege de nerf, maar ik ga het ff proberen om het verschil te zien.

@pkupku
Tja die muur ik weet het, gelukkig he ik de schaduwen kunnen voorkomen. Bij twee is er wel een schaduwtje :wink: Misschien is het nog een idee om de muur verder te bewerken.

@Sushi
De groothoekvertekening op de trompet was ook mijn eerste uitgangspunt. Hierdoor veranderde het standpunt en de compositie :(
Ja vanwege het witte shirt was de foto wat onderbelicht, dat was dan ook het probleem, want het contrast tussen het wit en zwart is te groot en ik weet niet zo goed hoe je dit op kan lossen. Volgende keer zal ik beter op het histogram letten. Goede tip!
Moguh....

400D l kitlens l 70-200 F4 L l Tamron 70-300 l 50mm 1.8 l 28-135 l Tamron 90mm macro l Q-flash 160 studiosetje
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

pkupku schreefCOLON .... bij de 2de is dit ook wel zichtbaar maar waarschijnlijk door de houding van de muzikant en misschien het soort instrument dat me dit niet stoord ......
Bij foto 2 vind ik de houding en de plaats van de handen juist erg gekunsteld aandoen. Het wekt bij mij de indruk van erg geposeerd en niet een muzikant die echt speelt of opgaat in zijn gitaarspel. Bovendien doet de lichtvlek op de neus wat vreemd aan. De andere foto's zijn wel aardig gelukt naar mijn mening.
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

ik vind het 3 mooie composities en de belichting is zeker niet slecht hoor !
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar