Boer wat zeg je van mijn kippen.....(UPDATE)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Vorige week de camera mee genomen naar mijn dochter en daar een paar foto's gemaakt van de kippen. Het weer viel tegen die dag. Ik ben nog niet zo bekend met het fotograferen en plaatsen van foto's dus jullie adviezen zijn welkom.
Ik heb de foto's bewerkt op de manier die Geert uitlegt in de topic Basis nabewerking kleur en contrast van 24 juni 2008
foto 1
Afbeelding
foto 2
Afbeelding
foto 3
Afbeelding
foto 4
Afbeelding

Met alle tips en een 50mm lens op de 10D weer op pad naar mijn dochter om de kippen nog een keer op de foto te zetten. Het zonnetje scheen niet meer zo fel als vanochtend maar ik ben zelf wel meer tevreden over het resultaat dan over de vorige serie. foto 2 en 4 vind ik persoonlijk de mooisten
ISO 100 en de foto's in RAW gemaakt. Daarna met PS de puntjes op de i gezet. Tips en aanvullende informatie is welkom.

foto 1
Afbeelding
foto 2
Afbeelding
foto 3
Afbeelding
foto 4
Afbeelding
foto 5
Afbeelding

bedankt voor jullie belangstelling, groetjes Inge
Laatst gewijzigd door 2 op gewooninge, in totaal 10 keer gewijzigd.
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Misschien kun je de exif ook bij de foto's vermelden.

Op gebied van techniek schort er nog wel e.e.a. aan deze foto's. Met de exif informatie erbij kunnen we je misschien beter helpen. Dus als je die erbij hebt, graag (want ik kan hem hier alleen eventueel omslachtig bekijken)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Qua standpunt sta je goed, redelijk laag in ieder geval.

Ik vind de foto's alleen niet prettig kijken omdat er teveel ruis inzit, ik vermoed dat je de foto's hebt gemaakt met een hoge iso. Dit geldt voor alle foto's, misschien kun je de sluitertijden, diafragma's etc (exif informatie) erbij plaatsen, dan kunnen we in ieder geval zeggen hoe het beter kan

Verder:

Op foto 1 zijn de ogen van de kip niet scherp, wel de veren, maar de ogen moeten sowieso scherp zijn, datkijkt namelijk prettiger.

Foto 2 is de achtergrond (hek) niet mooi

Foto 3 is gewoon helemaal niet scherp.

Verder vind ik het jammer dat de kip op foto 4 er net niet helemaal op staat.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

EXIF foto 1;
Camera Maker: Canon
Camera Model: Canon EOS 10D
Image Date: 2010-02-25 17:18:59 +0100
Focal Length: 300.0mm
Aperture: f/4.0
Exposure Time: 0.0010 s (1/1000)
ISO equiv: 800
Exposure Bias: none
Metering Mode: Matrix
White Balance: Auto
Flash Fired: No
Color Space: sRGB

Mijn eerste opmerking is dat de ruis komt door de 800 ISO
Verder vraag ik me af waarom deze 'tamme dieren' met 300mm zijn gefotografeerd?

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

ik ga voor de opmerkingen mee met mensen boven mij, je kan als je een beetje graan neer gooit bijna boven op die kip kruipen, sommige lensen laten het een beetje afweten bij de maximale brandspunt afstand. en als je dichtebij zit heb je hem mooi beeld vullend.

een vraag aan de profs. of een ieder die het andtwoordweet
foto 1 daarvan zijn de veren bovenop de vleugel dichtgelopen)zonder contrast, hoe kun je dit voorkomen?


groet kees
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

informatie klopt als een bus. dat ik een telelens 300.0mm heb gebruikt komt omdat ik deze camera en lens mag lenen en ik van plan was buizerds of andere vogels te fotograferen. ze woont in de polder en daar barst het in de winter van de spechten en roofvogels. alleen deze dag niet..
in iedergeval alvast bedankt voor jullie tips
groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

C@sp@r schreefCOLON Verder vraag ik me af waarom deze 'tamme dieren' met 300mm zijn gefotografeerd?
Als ik kijk naar de exif zie ik daar f/4.0 bij staan. De enige twee objecteven die f/4.0 bij 300mm bieden zijn de primes in f/2.8 en f/4.0 uitvoering. Of er is een extender gebruikt, maar daar wordt niet over gesproken.

Bij iso 800 houd je een sluitertijd van 1/1000 over (althans, bij de eerste foto)
Dit mag best wat lager. Iso 800 is voor de 10d te hoog gegrepen. Probeer eens 1/500 met iso 400. Dat zal waarschijnlijk wel betere resultaten opleveren.

Daarnaast ook correct belichten en niet alles in de computer optrekken, want dan trek je de ruis ook mee op!
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Allemaal bedankt voor de tips en adviezen. Ik ga hard aan het oefenen om mijn volgende serie van deze kippen beter te krijgen. eventueel met een andere lens erop. :)
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

dejong1racing schreefCOLONBij iso 800 houd je een sluitertijd van 1/1000 over (althans, bij de eerste foto)
Dit mag best wat lager. Iso 800 is voor de 10d te hoog gegrepen. Probeer eens 1/500 met iso 400. Dat zal waarschijnlijk wel betere resultaten opleveren.
De Canon EF 300mm f/4L IS USM heeft toch IS? Dan kun je waarschijnlijk nog wel langer dan 1/500 belichten, en een lagere ISO gebruiken. Zo snel lopen die kippen nou ook weer niet. :wink:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat klopt, 1/250 of nog langzamer moet zeker kunnen. Komt allemaal ten goede aan de beeldkwaliteit omdat je iso erg omlaag kan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

ha, ik zie inmiddels een update :lol:

De update is al veel beter dan wat je eerst liet zien. Technisch ogen ze al een stuk scherper. Interessanter wordt het misschien ook nog als je plat op de buik gaat liggen en wat meer op ooghoogte met de kip zit
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Wat een verbetering, deze update :wink:

Op de laatste foto na zijn ze mooi scherp en hebben ze mooie kleuren.
Zelf zou ik bij foto 1 van de update de haan wat minder centraal zetten.
In dit geval, de haan dus iets naar rechts zodat er links, wat meer ruimte komt.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar