Metz 36-AF4C

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik ben opzoek naar een batterypack voor de Metz 36-AF4C, heeft iemand enig idee of deze (of zoiets bestaat)

Vind het behoorlijk irritant dat de flitser na 50x gebruik merkbaar trager oplaadt.

Had donderdag de bruiloft van m'n zus en daar liep de fotograaf met een 580II rond, maar deze had dit probleem absoluut niet.

Gebruikt deze de power van de camera zelf?

Anders ga ik zelf iets knutselen... Maar als het kant en klaar is, makkelijker:)
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
Roelie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2006 15:28
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hoi,

Probeer eens een set verse batterijen.
Ik heb deze Metz flitser ook en gebruik daarvoor oplaadbare batterijen, kan er heeeeel lang mee flitsen.

Gr Roelie
Stichting Ambulance Wens vervuld gratis de laatste wensen van terminaal zieke mensen die liggend vervoerd moeten worden. Elke wens is welkom, of hij nu groot of klein is en bedoeld is voor een oudere, volwassene of kind.
Zie www.ambulancewens.nl
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

De580II heeft ook gewoon 4 oplaadbare baterijen, ik moet zeggen ze gaan erg lang mee bij mij, had laatst op een feestje 200 foto's geschoten en ze waren nog niet leeg.



Gr Rob
Laatst gewijzigd door 1 op Daimler, in totaal 8 keer gewijzigd.
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

toppe schreefCOLONGebruikt deze de power van de camera zelf?
Voor zover ik weet hebben alle SpeedLites een eigen stroomverzorging nodig.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Hey,

Vind het jammer dat deze flitser niet zo lang mee gaat, heb dan gewoon alkline batterijen en de eerste xx keer is hij snel opgeladen, alleen daarna niet.

Ga eventueel proberen een externe batterijpack te maken, misschien dat dat iets uithaald...
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

toppe schreefCOLONHey,

Vind het jammer dat deze flitser niet zo lang mee gaat, heb dan gewoon alkline batterijen en de eerste xx keer is hij snel opgeladen, alleen daarna niet.

Ga eventueel proberen een externe batterijpack te maken, misschien dat dat iets uithaald...
als ik jou was zou ik gewoon oplaadbare batterijen gebruiken, gaan een stuk langer mee dan gewoon alkaline, daarnaast is ook niet elke alkaline batterij even goed, je hebt goedkope merken (kruidvat etc) die zijn binnen de kortste keren leeg en daar heb je dus niets aan.
oplaadbare batterijen zijn misschien wat duurder, maar uiteindelijk hun geld meer dan waard.
heb zelf 2 sets voor mijn 580II en als ik een bruiloft heb dan heb ik meestal aan één set meer dan genoeg.

denk dus niet dat het aan je flitser ligt, maar aan
de batterijen die je gebruikt.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Gebruik nu standaard ikea batterijen, waar ik deze ook in stop: Ze gaan verschikkelijk lang mee.

Eens zoeken waar ze binnenkort GP in de aanbiedingen hebben. Nog meer inhoud in m'n tas;)

2700mAh moet voldoende zijn?
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

2700 mAh moet voldoende zijn, gebruik zelf de 2600 mAh en dat werkt prima.

kijk hier eens:

http://www.batterijenhuis.nl/N_frame.ht ... rt_77.html

lijkt me een leuke aanbieding :lol:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Dank u, maar ben toch meer van GP zoals dit

Betaal dan wel iets meer, maar ik heb het gevoel dat Sanyo niet super is qua batterijen
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
emiel22
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2009 08:27
WoonplaatsCOLON Hasselt

Heb oplaadbare batterijen van varta (2500 mah) heb afgelopen zaterdag 590 foto`s geschoten en niets geen last, ook ik heb (nog steeds) de Metz 36 flitser en heb absoluut geen vertaging gemerkt. En deze aantallen schiet ik in ieder geval iedere maand een keer met deze flitser en dezelfde batterijen. Dus denk ik dat jouw batterijen inderdaad aan vervanging toe zijn...
450D grip, ixus 100 IS, 17-50 2.8, 50 1.8, Mecablitz flits, uv filters, Velbon cx 300 tripod, Redget tripod, monopod, RS 60-E3 ,OC-E3, volgende aankoop: 70-200 4.0 (IS?!?).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar