Canon of Tamron objectief

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
brinkmanm
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2010 00:25

Beste lezers,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik een EOS 500D gekocht. Standaard zit er een 18-55 op van Canon.

Nu is mijn vraag maakt het veel uit of je een Canon of een Tamron objectief koopt?


Alvast bedankt!


Martijn
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Alle merken maken goede en minder goede objectieven. Waar zit je aan te denken?
... Spiegel-Werk ...
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Ik heb een Tamron 17-50 2.8. Over het algemeen krijgt deze lens goede reviews.

Ik heb hem zelf eens vergeleken met de standaard Canon kitlens (de nieuwe) en de 50mm 1.8.

Ik had verwacht dat de Canon kitlens daar niet super uit zou komen, maar het tegendeel was waar. Mooie scherpe foto's.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Misschien ook nog handig om even dit topic te lezen: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=46371
10. Andere merken

Je hoeft niet perse Canon objectieven aan te schaffen, er zijn alternatieven op de markt van b.v. Tamron, Tokina en Sigma. Objectieven van deze merken zijn goedkoper en er zijn zelfs uitvoeringen te verkrijgen waarvan er geen Canon equivalent is. Over het algemeen hebben ze een goede prijs kwaliteit verhouding. Het probleem met deze lenzen is over het algemeen de optische kwaliteit: ze vertonen vaak meer vervorming en chromatische aberratie. In veel gevallen is de optische kwaliteit minder en vergelijkbare Canon lenzen zijn, hoewel duurder, meestal beter. Des ondanks is het een goed idee naar deze merken te kijken omdat ze prima objectieven aanbieden die aan jouw doelen en verwachtingen voldoen.
Gebruikers-avatar
brinkmanm
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2010 00:25

Bedankt voor de snelle reacties.

In dit geval gaat het om de Tamron 55-200. Dit omdat ik nu een 17-55 heb (EOS 500D KIT) lijkt mij de 55-200 een logische opvolger.
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de 55-250 IS van Canon, voor dat geld echt een superfijne lens. Kan ik aanraden.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

dan zou ik absoluut de 55-250 IS van Canon nemen, is voor zijn geld een uitskened objectief en veel beter dan de Tamron variant.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Hoi Martijn,

Ik heb ook voor de Canon 55-250 IS gekozen. Die is weliswaar duurder dan de Tamron 55-200, maar de extra tele en vooral de IS maken het de meerprijs (wat mij betreft) zeker waard.
Gebruikers-avatar
brinkmanm
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2010 00:25

Gelukkig heeft vrijwel iedereen dezelfde mening/ervaring.

Ik zag ook dat de Tamron bijvoorbeeld geen stabilisator heeft en de Canon wel.
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

IS is zeker de moeite waard
Gebruikers-avatar
brinkmanm
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2010 00:25

Vanmiddag of morgen ga ik de de Canon 55-250 halen.

Bedankt voor jullie snelle en goede advies.

edit:
Nog even een klein vraagje:

Dit zijn toch dezelfde?

http://www.foka.nl/site/canon-efs-55250 ... -4134.html

http://www.bcc.nl/product/canon-55-250- ... uresAnchor

Zie bij Foka namelijk Canon EF-S 55-250 mm en bij BCC Canon 55-250mm (even voor de zekerheid ivm laagste prijs garantie).
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ja, dat gaat over hetzelfde objectief. En je ziet meteen dat je de "Low Prices" van BCC met een korreltje zout moet nemen. :D
Meer prijzen.
Foka hoort voor objectieven vaak bij de goedkoopste aanbieders.
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Pieterr schreefCOLONEn je ziet meteen dat je de "Low Prices" van BCC met een korreltje zout moet nemen. :D
Ik vraag me dan meteen af hoe het zit met de 'high service'. Ook korreltje zout?
Gebruikers-avatar
brinkmanm
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2010 00:25

Heb met BCC contact gehad en ze passen de prijs netjes aan. En de service is daar voor zover ik heb mee gemaakt goed.
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Lol,

dus tegenwoordig kijk je op internet en bestel je gewoon bij de BCC? Ga ik ook doen in vervolg...

Ze sporen daar niet... Waarom zo ver met die prijs zakken, terwijl ze op 299 al geen super winst hebben
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Als foka hem voor 195 kan verkopen en bcc geen superwinst heeft bij 299, dan hebben ze geen bestaansrecht.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Is inderdaad beleid bij BCC: http://www.bcc.nl/info/everyday-low-pricing
Wij vinden dat onze klanten nooit te veel mogen betalen. Dus vergelijken we dagelijks onze prijzen met de concurrent*. Is het ergens goedkoper? Dan verlagen we meteen onze prijs. Mocht u het apparaat binnen twee weken na aankoop tóch ergens goedkoper zien, dan geldt deze afspraak nog steeds. Wij betalen u, zonder meer, het verschil terug. Zo weet u zeker dat u bij ons altijd de laagste prijs betaalt.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

toppe schreefCOLONLol,

dus tegenwoordig kijk je op internet en bestel je gewoon bij de BCC? Ga ik ook doen in vervolg...

Ze sporen daar niet... Waarom zo ver met die prijs zakken, terwijl ze op 299 al geen super winst hebben
Who cares? Het gaat om je eigen portemonnee en niet om die van bcc.

Ik heb trouwens ook goede ervaringen met bcc, zelfs met mediamarkt. KE daarentegen...
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLON
Wij vinden dat onze klanten nooit te veel mogen betalen. Dus vergelijken we dagelijks onze prijzen met de concurrent*. Is het ergens goedkoper? Dan verlagen we meteen onze prijs. Mocht u het apparaat binnen twee weken na aankoop tóch ergens goedkoper zien, dan geldt deze afspraak nog steeds. Wij betalen u, zonder meer, het verschil terug. Zo weet u zeker dat u bij ons altijd de laagste prijs betaalt.
Off-topic, maar is die twee-weken regel niets voor mensen die op een 1D4 zitten te azen? Of levert BCC die niet?
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Nope. Alleen EOS uit de XXXXD en XXXD reeks.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar