achtergrond ophang systeem

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hallo
Ik ga nu een vraag stellen die de creativiteit aanspreek.
Dus kopen kopen kopen antwoorden is niet wat ik hoop te krijgen.

Ik heb mijn studio op mijn werk, dat werkt prima, alleen is mijn achtergrond systeem zwalkend en het gedoe met statieven vind ik niet lekker werken.

Nu wil ik iets aan de muur maken, maar ik mag natuurlijk niets bevestigen op mijn werk.

Nu zitten er aan het plafond balken met een U profiel. Nu denk ik er aan iets met lijm klemmen te kunnen doen.

Ik heb nu namelijk een buis van Falcon eyes, deze gaat door de papier rol. Deze buis wil ik vast maken aan die klemmen.

Nu heb ik bedacht om een buisje dat iets dikker is als mijn buis te bevestigen aan een buisje met dat overdwars zit. Deze schuif ik over het uiteinde van de lijmklem, en dan de buis er in schuiven, aflsuiten met een schroef aan het einde en de buis zit vast.

Nu vraag ik mij af of jullie zo iets wel eens hebben gemaakt? of dat jullie andere oplossingen weten?

Verder wil ik graag de rol klemmen op de buis. Nu weet ik dat er clambs zijn, maar ik kan mij geen stevige manier bendenken om die aan de lijmklemmen te bevestigen!

Is er iets waarmee je rollen goed kan klemmen op een buis?

Groet Niels
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Je kunt de stang ook aan de uiteinden door een stevig stuk draad doen en die kun je gemakkelijk aan een u-balk maken. Als je niet wil dat de buis gaat draaien boor je er een gat in en dan daar de draad door.

De papierrol kun je met een spie wel klem zetten. desnoods een stuk anti-slip-mat om de spie.

Zo kost het niets, je zou het nog wel van afval kunnen maken.

Groeten Henk

P.S. dat met de spie heb ik ook en dat werkt, de rol rolt niet af.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

een spie is gewoon een schuin stuk hout toch? waarmee je het klem zet!

Ik denk dat het met draad niet heel erg stevig is? aangezien de balk verder geen gaten heeft zou ik niet weten waar ik de draadvast maak, maar daar zal ik dan creatief in moet worden.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nagtie schreefCOLONeen spie is gewoon een schuin stuk hout toch? waarmee je het klem zet!
Ja.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Ik denk dat het met draad niet heel erg stevig is?
Het hoeft toch alleen maar te hangen toch? Ik denk dat je zelfs met een stuk stroomdraad al uit de voeten kunt.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

euhm jah dan moet ik kijken hoe ik dat goed vast zet..
Het moet ook weer niet gaan schommelen of zo.. dan werkt het ook weer niet!
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Misschien is dit een oplossing?
www.alprovught.nl/webshop/groep/2204


Ruud S
___________________________
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hoi Ruud.
Ik zie niet hoe..
Het gaat om plafond balken van 10cm dik met daar tegen aan nog een 10cm metalen Ubalk.
Daarom dacht ik aan lijmklemmen, omdat die zo breed kunnen als je wilt, en met het aandraai ding kom ik tot in de U balk.

Daarnaast heb je nog de steel waar je iets aan kan hangen.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Hoe hoog is de ruimte? Als dat wel meevalt kun je ook bij de bouwmarkt een tweetal stempels kopen en een stel buisklemmen. De stempels zet je vast tussen vloer en plafond, buisklem er omheen aan de bovenkant en een tweede haaks daarin. Daar zet je dan je horizontale ligger in vast. Staat super-stevig en is toch makkelijk weer af te breken.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

[quote = "Nagtie"] Hoi Ruud.
Ik zie niet hoe ..
Het gaat om plafond van 10cm dik Balken ontmoette daar tegen aan nog een 10cm metalen Ubalk.
Daarom dacht ik aan lijmklemmen, Omdat die zo Ras Kunnen als je wilt, en met het aandraai ding kom ik tot U in de balk. [/ quote]

Ik dacht Dat de U op zijn kant stond dat is gebruikelijk.
Kan je er met grote slangeklemmen Tussen de balk en het plafod, dan is dat misschien ook nog een oplossing.
Anders zou ik ook niet anders Kunnen bedenken als lijmklemmen.

Ruud S
___________________________
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

@Nagtie is toch fotograaf, waarom zet hij niet een situatie foto op het forum. :idea:
Scheelt heel wat onzinnig geschrijf.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Een foto van de situatie zou e.e.a. inderdaad wel een stuk duidelijker maken. Ik heb ook wel wat ideeen, maar die zijn wel weer afhankelijk van de stand van de U-balk
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

fotograaf? ik dacht dat dit de donald duck fanclub was?? zit ik dan verkeerd..



Hier een foto van de rommel als ik bezig ben.. Het gaat dus om de balk helemaal boven aan!

Afbeelding

Maar omdat ik dus niet kan fotograferen maar strip tekenen heb ik even een tekening van het zij aanzicht van het idee dat ik heb/had.

Afbeelding er klopt helemaal niks van de verhouding hoor!
de balk is in totaal ca 20cm breed, en het hout is dan 10..

Verder is de ruimte ca3 meter hoog.
Belangrijk is dat ik dus eigenlijk gaan gaatjes mag boren, of iets mag beschadigen! Ik dacht eerst om aan de achterkant gewoon stiekem een haak voor rollers te schroeven, maar dwas door dat staall, daar heb ik de tijd niet voor.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Zoals je het afgebeeld hebt in je tekening gaat het toch prima? Zou geen betere manier weten hoor.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ik weet niet of dat prima gaat..
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Als je het niet probeer zal je daar ook niet achter komen. :wink:
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

als er hier mensen zijn die iets anders met succes hebben geprobeerd hoef ik er niet achter te komen!
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Nagtie schreefCOLONals er hier mensen zijn die iets anders met succes hebben geprobeerd hoef ik er niet achter te komen!
Nogmaals dan: stempels. Werken prima!
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
galle
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2009 10:35
WoonplaatsCOLON hellevoetsluis

buig het uiteinde van de lijmtang zodat die in de rol en/of buis past
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Die stempels zijn een goed idee dat zijn een soort autopole's toch? Ik heb daar al eens aan gedacht maar het is een houden vloer met linoleum vraag me af of dat niet stuk gaat.

Dat buigen is ook nog een goede maar hoe? En breekt dat dan niet? Is best hard staal volgens mij.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar