Joey Lawrance

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Beachbum
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009 17:04
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Joey Lawrance, maakt echt waanzinnige foto´s.
Een must om even te bekijken!

http://www.joeyl.com/
" Why are you wearing that stupid man suit?"

EOS400D// Sigma 10mm f/2.8 Fisheye// Canon 10-22// Canon 18-55// Canon 50mm f/1.8// Canon 70-200L f/4 IS// Canon 430EX II// Vivitar 285HV
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Die jongen kan leuk fotograferen en nabewerken.

Maar omdat de locaties en onderwerpen waanzinnig zijn betekent nog niet dat hij een waanzinnige fotograaf is.

Geef 10 fotografen van dit forum de kans om op diezelfde locaties plaatjes te schieten, en de kans is groot dat zeker 7 fotografen met soortgelijke plaatjes thuis komen. Vergeet ook niet dat op een website uitsluitend het allerbeste word getoond. Hoeveel duizenden foto's heeft betreffende fotograaf wellicht geschoten om deze mooie selectie over te houden?

Dit alles neemt uiteraard niet weg dat er op zijn website bijzonder mooie foto's te zien zijn. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Interessante reactie John, en ik weet ook niet zeker of ik hem deel. Met zulke onderwerpen en locaties is het vast makkelijker om inderdaad een indrukwekkend plaatje te schieten. Ik vind het in ieder geval wel moeilijker om hier in Nederland te fotograferen dan op vakantie, omdat dan alles wat op je netvlies valt, nieuw is.
Of laat ik het nou maar gewoon duidelijk zeggen, ik hoop gewoon dat, als ik eindelijk eens een keer mijn foto's plaats op een website en/of hier, dat dan niet 7 van de 10 fotografen hier gelijksoortige plaatjes zouden schieten in dezelfde situatie. Anders zou bij mij de doemgedachte kunnen gaan ronddwalen in mijn hoofd dat ik maar beter kan stoppen met fotograferen omdat toch alles al gefotografeerd is (er hebben vast al 10 fotografen eerder op de plek gestaan, waar ik op een bepaald moment sta). Overigens schiet ik in zo'n situatie ook heel veel foto's...

Maar dat terzijde, de foto's op de website zijn erg mooi. Hij heeft volgens mij een flitsset meegesleept met genoeg Ws om het daglicht mee te kunnen overstemmen. Veel van de foto's vind ik erg geposeerd. Ik heb toch een lichte voorkeur voor de 'gestolen' portretten; dat het onderwerp niet ziet dat je fotografeert, dat komt op mij spontaner over. Overigens heb ik geen beschikking over zo'n flitsset en zou ik er ook niet zo gauw aan denken om die mee te slepen op mijn vakantie (bovenop al 12 [kg] aan fotografie-spul). Want dan zou de fotografie voor mij echt de hoofdzaak gaan worden en is het niet een echte vakantie meer.

Oh ja, die jongen is ook nog maar 21... Dus heeft hij nog heel veel tijd om z'n kunsten nog meer bijzonder te maken.

Groeten,
Hendrik

P.S.: Oh ja, de website zelf vind ik een paar minpunten hebben. De tekst in de menu-balken wordt slecht/klein weergegeven bij een niet volledig venster. En het laden duurt behoorlijk lang.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

Sorry maar dit is niet zo maar even een fotograafje, als je zijn tutorials bekijkt en ziet hoe hij het doet en wat hij allemaal doet, hij fotografeert nu al de grotere sterren en doet dat op geheel eigen wijze, dus deze jongen die schopt het nog heel ver.
Alleen zijn dvd's zijn een beetje aan de prijs met 500 dollar............

Maar hij kan zeker heel goed foto's creeren en bewerken, dat zeer zeker.

Maar wat musicJohn zei over zet er 10 fotografen neer van dit forum en ong. 7 maken het zelfde soort fotos, ben ik het absoluut niet mee eens, iedereen bekijkt een plek, het licht en de modellen of personen anders en 2 fotos zullen nooit hetzelfde zijn, maar dit is mijn mening en hoeft niet te kloppen met wat een ander zegt, het is zoals ik het zie.

Maar er zijn nog genoeg fotografen hier op het forum waar ik stik jaloers op ben. Zowel de natuurfotografen al heb ik daar niet zo veel mee, wel mooi om naar te kijken dat wel weer, als de sportfotografen, als de modelfotografen.

groetjes wilco
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar