Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Moet zeggen, ge-wel-dig-e fotos......... Super mooie visagie, sublieme houdingen en uiterst krachtig model.
Alleen weet ik niet of dit zoals mijn voorganger ook al zei voor een scherm is geschoten, er later in is geshopt of dat het chroma-key is. Maar toch mijn uiterste complimenten voor de fotos. Wou dat ik iemand had die zo mijn modellen kon voorzien van make-up.
groetjes wilco
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
wilco7555 schreefCOLONMoet zeggen, ge-wel-dig-e fotos......... Super mooie visagie, sublieme houdingen en uiterst krachtig model.
Alleen weet ik niet of dit zoals mijn voorganger ook al zei voor een scherm is geschoten, er later in is geshopt of dat het chroma-key is. Maar toch mijn uiterste complimenten voor de fotos. Wou dat ik iemand had die zo mijn modellen kon voorzien van make-up.
groetjes wilco
Ik beschouw het als een compliment dat men twijfelt of het geshopt is. Het is geshopt. Ik heb hier het nieuwe freemask systeem van Hensel gebruikt. Je maakt zo op een simpele manier onwijs gedetailleerde vrijstaande opnamen. Zelfs een enkele haar wordt gemaskeerd. Ook door vloeistoffen en doeken heen. Echt geniaal. Dat geeft een zee aan nieuwe mogelijkheden. Sowieso op het gebied van reclame en produktfotografie, maar ook op het gebied van fantasyshoots. Op internet valt de enorme detailering van het masker niet eens te zien, maar echt een losse haar staat er nog op.
De eerste is overigens een gewone opname, alleen een filter gebruikt en de visagie weer teruggehaald zoals die aangebracht was.
Prachtig gedaan...
Ik ben even aan het googlen gegaan voor die Hensel FreeMask systeem... http://www.youtube.com/watch?v=lrWFOLzy4sI hier kan je zien hoe het in zijn werk gaat... Alleen heb ik dan nog een vraagje erbij... Kan je dat ook voor elkaar krijgen met een andere flitsset dan die van Hensel? Het lijkt erop dat je 2 kanalen moet gaan gebruiken die na elkaar afgevuurd moeten worden. Ik heb niet veel verstand van studio fotografie, maar dit is toch vrij lastig voor elkaar te krijgen of niet?
Jeroen
7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Jerenes schreefCOLONPrachtig gedaan...
Ik ben even aan het googlen gegaan voor die Hensel FreeMask systeem... http://www.youtube.com/watch?v=lrWFOLzy4sI hier kan je zien hoe het in zijn werk gaat... Alleen heb ik dan nog een vraagje erbij... Kan je dat ook voor elkaar krijgen met een andere flitsset dan die van Hensel? Het lijkt erop dat je 2 kanalen moet gaan gebruiken die na elkaar afgevuurd moeten worden. Ik heb niet veel verstand van studio fotografie, maar dit is toch vrij lastig voor elkaar te krijgen of niet?
Voor zover ik weet heeft alleen Hensel dit. Je hebt een aparte flitser nodig en een aparte zender. De zender geeft heel snel achterelkaar twee pulsen af. Op de eerste puls gaan de gewone flitsers af, maar de freemask flitsers niet. Op de 2e puls gaan de freemaskflitsers af en de gewone flitsers zijn dan uiteraard nog niet opgeladen en gaan dus niet af. De korte tijd tussen de flitsen is heel belangrijk, omdat er geen bewegingsverschil moet zitten tussen de twee opnamen. Zelf werk je natuurlijk op statief, maar het model/onderwerp moet ook zo stil mogelijk staan. Nu heb je 2 opnamen die elkaars negatief zijn. Op de 1 de vorogrond verlicht op de andere de achtergrond. Dit gebruik je dan om in 8 eenvoudige stappen een masker te maken. Verbluffend hoe goed en precies dit werkt.