vraagje voor cd cover shoot

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

Hallo,
Ik heb een vraagje, ik moet voor een cd hoesje foto's maken.
Nu kan ik waarschijnlijk in een studio terecht waar een greenwall staat.

De foto moet later vrijstaand gemaakt kunnen worden om die weer in een achtergrond te kunnen verwerken, dus waar moet ik op letten.

Er mag geen schaduw zijn (ook full body) hoe ga ik de 4 lampen (250WS) plaatsen? ( heb er nog 2 extra) en wat kan ik het beste gebruiken heb 3 soft boxen en 4 plu's.

En hoe maak ik die dan zelf makkelijk vrijstaand daarna?

Graag wat informatie zodat ik precies weet wat ik moet doen en een goed resultaat kan afleveren voor de cd hoes.
Groetjes Perry
Canon 50D / 400D+kit lens 18-55 / Canon 50mm f1.8 II / Canon 70-200 f4L IS / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon speedlite 380EX / Canon Ixus60 / Hama Defender 180 / Lowepro slingshot 200 AW / Velbon sherpha 600

www.perryvdleuvert.com
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Vrijstaand maken kun je met extraheren in Photoshop.
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

2 lampjes liefst met een kleppenset zodat er geen licht naar voren komt (blokken met karton of zo kan ook maar denk aan de temp.) met 2 stops overbelichting op een witte achtergrond plaatsen.
Het onderwerp dan gewoon goed uitlichten.

Als je met een groene achtergrond werkt moeten beide normaal belicht worden, let er wel op dat je dan met speciale software moet werken voor een optimaal resultaat!
Ook moet je opletten voor spiegelingen van de groene achtergrond, je zult zien dat je ook op bv kleding een groene gloed kunt kunt krijgen. (met de juiste software geen groot probleem) en zet je model niet te dicht op de wand.
Als de hoes wit heeft als achtergrond zou ik voor een overbelichte witte achtergrond gaan.
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik ben het met vdrunen eens dat het alleen zin heeft om met een greenscreen te werken als je ook de speciale software gebruikt die de chromakey (in dit geval green) kan trekken. Photoshop kan dat niet. Een troost: er is een plugin voor te krijgen (Advantedge van Ultimatte). Mindere troost: die plugin is bijna net zo duur als CS4 legaal zelf.

Heb je die software niet, dan moet je gaan extraheren wat jonggolde zegt. Maar dan kun je net zo goed of veel beter nog een zwarte achtergrond gebruiken. Anders moet je al die felle groene puntjes die achterblijven ook nog allemaal gaan wegwerken. Overigens zit de functie extraheren niet meer standaard in PS vanaf CS4. Die is vervangen door quick-select met daarna de refine-tool. Je kunt extraheren echter nog wel downloaden van de Adobe-site.

Voor tips over de belichting kan ik zinniger iets zeggen als je zegt hoe groot je onderwerp is. Maakt nogal uit of het een solo-iemand is of een band van 6 personen.

Tot slot: als je echt met chromakey gaat werken met de bijbehorende software moet je het maar laten weten. Dan geef ik je nog wel tips hoe je dat moet doen met de belichting.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar