Overzicht Jaar van de Gehandicaptensport

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

2009 hebben een kameraad en ik het jaar van de gehandicaptensport voor de gemeente Zwolle gefotografeerd. Hierbij een overzicht. Wij hebben deze serie ook ingezonden voor een fotowedstrijd. Waarschijnlijk zal het niets worden, maar altijd proberen om het thema onder de aandacht te brengen. Foto's hebben allen toestemming tot plaatsen (voor het geval men hier op- of aanmerkingen op zou hebben).


1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153986[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153985[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153984[/img]

4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153983[/img]

5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153982[/img]

6
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153981[/img]

7
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153980[/img]

8
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153979[/img]
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Mooi en integer weergegeven! Fotografisch is 5 mijn favoriet.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik vind foto 3 en 5 erg sterk, al zit er in 5 wat wazigs wat er denk ik niet hoort.

De andere beelden zijn het in mijn ogen net niet, d'r had wat meer aandacht aan de compositie zodat storende elementen wat minder op zouden vallen.

En wat betreft je omzetting best lekker echter, je hebt diverse foto's online zitten (waarbij overigens geen kleurprofiel zit ingesloten) zowel in de donkere als lichte partijen geen doortekening meer zitten. Ofwel op eventuele prints zal er in de zwarte en lichte partijen slecht een wit of zwart vlak te zien zijn.

Pst. let op je histogram. Als je bij levels (ctr + L) alt indrukt tijdens het verschuiven van het linker of rechter schuifje zie je precies wanneer de boel dicht gaat lopen (clippen) of gebruik een aanpassingslaag en masker om eventuele omgeving wel donkerder te maken.

Wel een erg interessant onderwerp om in beeld te brengen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Een mooie en symbolieke serie. Foto's 3 en 5 vind ik er uit springen.
Foto 3 vind ik typerend voor de eenzaamheid die deze sporters jammer genoeg moeten meemaken in het hele sportgebeuren.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

Ziet er goed uit! Veel verschillende standpunten.
8 als favoriet!
www.gustlock.nl
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Waarom zwart/wit? Moet er een bepaalde zielige of grauwe sfeer worden benadrukt? Gehandicapten hebben misschien wel net zoveel plezier in het sporten als niet-gehandicapten. Met de keuze voor zwart/wit vind ik de foto's een beetje stigmatiserend.
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

??????? Kijk naar de foto's en het plezier dat de sporters beleven???????
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik kan niet zeggen dat #3 een positiev beeld is hoor, snap de reactie van Ravon wel. Was ook mijn eerste gedachte.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

jeroengerssen schreefCOLONKijk naar de foto's en het plezier dat de sporters beleven
Zwart/wit zou ik gebruiken om een bepaald effect te bereiken. Welk effect denk je te bereiken door hier zwart/wit te gebruiken? Ik kijk naar de foto's en ik geef mijn mening over de foto's, mijn kritiek is niet op jou gericht. Doe ermee wat je wilt.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik kan de opmerking van Eb wel begrijpen, dat was ook mijn gedachte.
Het kan best zijn dat de sporters er veel lol in hebben, echter een groot beeld van een bijna lege zaal geeft toch een andere gedacht.
Zet er voor de gein eens wat kleuren beelden bij om misschien een andere indruk te geven?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Het is logisch dat een onderwerp als dit gedachten en gevoelens oproept. Waar het mij om gaat is het technische aspect van de foto's.

De opmerkingen als:

meer aandacht aan de compositie zodat storende elementen wat minder op zouden vallen, let op je histogram. Als je bij levels (ctr + L) alt indrukt tijdens het verschuiven van het linker of rechter schuifje zie je precies wanneer de boel dicht gaat lopen (clippen) of gebruik een aanpassingslaag en masker om eventuele omgeving wel donkerder te maken, enz.

zijn helpend.

De serie moet als geheel beschouwd worden en een beeld weergeven van het jaar zoals wij dat gezien hebben. Hierover kun je van gedachten verschillen, maar is in deze voor mij niet interessant. Wellicht had ik dit moeten melden, maar ja....
canon 40D en toebehoren
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

jeroengerssen schreefCOLONWaar het mij om gaat is het technische aspect van de foto's.
In dat geval staan de foto's op de verkeerde plek en horen ze in de testcase.
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Scherp :D
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

....maar,

als de kwaliteit inderdaad testcase zou zijn, dan was het topic wel verplaatst en we weten allebei dat dit niet het geval is. Vragen om aanvullingen op hetgeen gemaakt kan prima in de Showcase, of heb je deze ervaring nog niet?
canon 40D en toebehoren
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

jeroengerssen schreefCOLON..als de kwaliteit inderdaad testcase zou zijn, dan was het topic wel verplaatst en we weten allebei dat dit niet het geval is. Vragen om aanvullingen op hetgeen gemaakt kan prima in de Showcase, of heb je deze ervaring nog niet?
Wat niet is kan nog komen, deze foto's zijn namelijk allemaal technisch niet in orde. Was dit je eerste keer in zwart/wit? Waarom heb je het zwart (en het wit) zo sterk laten clippen?
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Als je nu Jandb gaat napraten en het idee hebt een nieuwe term geleerd te hebben, dan lijkt het mij verstandig deze correspondentie te beëindigen. Veel succes met fotograferen en blijf actief op dit forum, ik heb zo'n flauw vermoeden dat je er nog zeer veel van kan opsteken.

Met vriendelijke groet. :D
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zonder iemand aan te vallen lopen de donkere partijen in de laatste foto (ik neem er eentje als voorbeeld) gewoon dicht en ook in de lichte partijen zijn pieken te zien die op uitbijten duiden (in plaats van clippen dan :wink: )

Kijk gewoon maar eens naar het histogram:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154110[/img]

Het loopt rechts en links gewoon teveel op en dat maakt die gebieden ook te afleidend.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

jeroengerssen schreefCOLONAls je nu Jandb gaat napraten en het idee hebt een nieuwe term geleerd te hebben, dan lijkt het mij verstandig deze correspondentie te beëindigen. Veel succes met fotograferen en blijf actief op dit forum, ik heb zo'n flauw vermoeden dat je er nog zeer veel van kan opsteken.
Ach, ik leer elke dag, zelfs van jou. Het is namelijk niet iedereen, die met veel pretenties plaatjes post, gegeven om op een volwassen manier met inhoudelijke kritiek om te gaan en jij bent daar een mooi voorbeeld van.

Als je na alle kritiek en opmerkingen in dit draadje toch nog aan de slag mocht gaan met het corrigeren van deze slecht gefotografeerde plaatjes, loop dan meteen alle zwart/wit plaatjes uit je album even na want in veel plaatjes heb je veel ruimte voor verbetering gelaten. Is dit misschien de eerste keer dat je om opmerkingen vraagt?
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

dejong1racing schreefCOLON(in plaats van clippen dan :wink: )
Oh, bedoelt ie dat? Ik begreep al niet waar ie het over had met "napraten". :lol:
Mijn zelfgebouwde versterker clipt weleens en ik heb regelmatig te maken met een clippende microfoon als ik nagalmmetingen doe. Wat een kinderachtige flauwekul! Ik zeg promoveren naar de testcase deze zwart/witte rommel!
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Ik heb even een moment van twijfel gehad om nog te reageren, maar bij deze. Het lijkt redelijk af te drijven van het topic en de vraag waar het in beginsel voor bedoeld is. Wanneer nu commentaar geschreven wordt wat gespekt is van infantiliteit en ronduit beledigende termen dan zal ik hierop nog graag een keer reageren. Wanneer je de bedrijvigheid hebt gehad om mijn album door te nemen, dan zou je redelijkerwijs kunnen stellen dat je ook gezien hebt dat ik veelal op dit forum plaats voor commentaar. Dit zou dan ook antwoord moeten geven op je "kinderachtige flauwekul" vraag. Mijn ervaring is dat dit een taille is bij uitstek voor Eosdigitaal en op inhoud geschreven wordt. Dit lijkt bij jou niet het geval en wordt er door jou zonder enige schroom uitgegaan van het feit dat er een "zielige en grauwe" sfeer benadrukt wordt. Een geplaatst vraagteken is dan ook niet meer dan een divagatie van de bovenste plank. Wanneer dit nog enigzins de goede kant geprobeerd te worden opgestuurd, wordt ook dit op een verfoeilijke manier afgedaan. Vanaf daar gaat het een spel worden van heen en weer praten, helaas en bijzonder jammerlijk te noemen. Maar oké, schijnbaar ligt er op dit moment een emorioneel oordeel i.p.v. een feitelijk en onderbouwd oordeel. Dat dit oordeel van jou is dat het rommel is en niet in staat lijkt te zijn de serie met enige objectiviteit te beoordelen dan is dat sneu te noemen.
canon 40D en toebehoren
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar