Jody@Nol77

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Vandaag Charon (maar die kennen jullie al) en Jody op bezoek gehad. Was weer een gezellige dag. Hier 4 resultaten van de foto's van Jody. Dit was voor haar de eerste keer dat ze op de foto ging en ze deed het erg goed. Ze wilde gewoon leuke foto's van haarzelf, dus Martin echt gek is het niet geworden :wink: Graag jullie commentaren weer.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=152530[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=152531[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=152532[/img]

4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=152533[/img]

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Hee Arnold ik heb niet zoveel verstand van model fotografie maar ik vind 3 erg mooi


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Nol77 schreefCOLON.... Ze wilde gewoon leuke foto's van haarzelf ...
En dat is meer dan geslaagd! Ik heb een tijdje stil gestaan bij #3. Die is echt helemaal goed. Erg pakkend.

#4 vind ik ook erg gaaf.
#2 vind ik wat minder door die overbelichte achtergrond en de combinatie van jouw lage standpunt en haar zachte uitdrukking.

groetjes
Lampiew
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

Gewoon een foto van haarzelf.
Nou, dan zal ze blij zijn met foto nr. 3.
Hoewel als je er onder nog een stukkie afhaald en
de armband weg laat, het een hele sterke plaat wordt.

Gr. Rob
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Leuk dat je nog op die opmerking terug komt :D Ik plaatste die opmerking als ik het me goed herinner bij een serie waarvan ik vond dat hij qua compositie aan de veilige kant was.
Het lijkt er een beetje op dat jij je van die prikkelend bedoelde opmerking beslist wat hebt aangetrokken want ik vind dat je hier een paar hele leuke foto's neergezet hebt. Foto1 is beslist zodanig neergezet dat het plaatje de aandacht vast houdt. Ook vind ik de kleurstellingen leuk: die combinatie van witte muts, trui en achtergrond doet het wel!
Ook het camerastandpunt van 2 is prettig, de foto wijkt daardoor net wat af en dat maakt hem bijzonderder :D
De laatste foto is ook weer top, je toont hier ook veel meer durf dan in die andere serie.

Natuurlijk doe ik ook lang niet altijd gek ( al beweren mijn collega' het tegendeel :oops: ) maar je moet zo af en toe gewoon eens wat anders doen om op te vallen.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Ruud, Lampiew en Rob, Bedankt voor het commentaar! Die 3e viel bij haar ook goed ja;-)

@Martin, tja die opmerking in mijn startpost was natuurlijk met een vette knipoog, weet wel waar je op doelde hoor ;-) Die eerste foto was bij een stuk graffiti waar ik die zilverkleurige muur wel mooi bij vond passen, die 2e stond ze hoger en ik gewoon op de grond, derde spreekt voor zich (bijna plat op de buik in het natte gras) en bij de vierde heb ik de camera helemaal tegen de muur aangedrukt en met mijn gezicht tegen dezelfde muur aangeplakt (tot grote lol van de dames), scherp gesteld op haar ogen en afdrukken, dat effect vond ik ook wel grappig.

Jammer dat het zo hard geregend had, door al die rare standjes die je inneemt wordt het al snel een modderbende, die broek die ik vandaag aanhad weigeren ze nu zelfs nog bij het leger des heils denk ik ;-)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Nou Arnold, ik hoop dat ik ooit zulke mooie foto's af kan leveren hoor, toppie gedaan!
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hoi Arnold

mooie serie, met voor mij 4 als de mooiste. Maar heb je daar nog wat verscherpt aan de ogen? Of vergis ik me daar

Groeten
Peter
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

@Haamhof,
Dat riep ik twee jaar geleden ook ;-)
Lekker oefenen, een workshopje volgen, veel vragen en nog meer oefenen ;-) En dan nog kan het nog veel beter, want bij elke foto die ik maak stoor ik me aan een aantal dingen, dus....nog meer oefenen ;-)

@Peter, Na het bewerken en verkleinen verscherp ik ze altijd met onscherp masker in photoshop, maar niet alleen specifiek de ogen hoor, gewoon de hele foto. Met de ogen zelf heb ik verder niets gedaan, die heeft ze zelf zo groen opgemaakt in de lunchpauze....;-)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Complimenten Arnold,

Echt een hele mooie serie, waarbij ik 3 en 4 nog mooier vind dan de eerste 2!

groet,

John
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hee Nol,

Wat een waardeloze serie dit keer :wink:

Mooi man ! Vooral nr 1 en 2 vind ik mooi. Nr 1 door het wit op wit en de prima uitsnede en compositie. Nr 2 door de frisse look. Wel had ik haar ogen een ietsie helderderder gemaakt zodat het nog sprankelenderder wordt !

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

op de poses van de foto's is niets aan te merken, wat ik wel jammer vind is dat de klep van de pet veel schaduw werpt op haar ogen.

Misschien volgende keer met een extra flitser/lamp werken waardoor deze slagschaduw verdwijnt.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
Roza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008 16:05
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Die pet/muts geeft nogal een schaduw over haar ogen, dat is heel jammer! Want bij 4 laat je zien dat ze prachtige ogen heeft maar die komen niet to hun recht in de andere drie foto's! #4 vind ik daarom ook de beste, ze lacht, haar ogen stralen. Ook vind ik het jammer dat haar huid overal heel erg geshopt of geplamuurd is met make-up..
Welcome to my world, www.rozaschous.weebly.com
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Martijn, Ellie en Roza, bedankt voor de feedback.

In de originele foto's ben ik inderdaad de ogen ietsje meer aan het oplichten nou (best precies werk als je het natuurlijk wil houden...)

Helft van de shoot is met die pet op gemaakt, de helft zonder, beetje toeval dat er in de serie bijna allemaal de pet op staat inderdaad.

Aan de huid heb ik weinig geshopt hoor, beetje treshold, maar smaken verschillen, volgens mij is dit niet zo heel extreem...

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar