Metz 76MZ-5

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Frans Eijck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2007 22:11
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Is er iemand die de Metz 76MZ-5 flitser gebruikt? Ik kan nergens reviews en/of gebruikerservaringen vinden. Ik gebruik de 76MZ-5 in combinatie met de EOS400D en de SCA 3102-M3 schoen. TTL wordt NIET ondersteund. Bij handmatige instellingen doet’ie het prima (maar daar heb ik hem niet voor gekocht). Ik ben zelfs enkele malen bij Transcontinenta (importeur en groothandel) in Lisse geweest. Deze hebben erg hun best gedaan maar konden mij niet helpen. Ook volgens de site van Metz zou de combinatie moeten werken. Iemand?
Van kijken naar zien
Gebruikers-avatar
bobcom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 18:10
WoonplaatsCOLON Terontola (I)

Misschien dat je met de nieuwere SCA3102-M4 (i) adapter wel TTL kunt flitsen. De Metz-site meldt weliswaar dat het al met de SCA3102-M3 kan maar voor mijn 54-MZ3 heb ik wel degelijk de nieuwere adapter nodig. Misschien dat je er ergens even een M4 adapter onder mag schuiven om te proberen? (Je zou de mijne mogen proberen maar ik zit een beetje uit de buurt :wink: )
Frans Eijck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2007 22:11
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Ik wist niet eens dat er een M4 was. Zal nog eens kijken op de site van METZ. Dank voor je reactie! Afbeelding Als ik het ding niet ergens kan uitproberen bel ik je. Afbeelding
Van kijken naar zien
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hoe bevalt de flitser verder?

Closeshooter heeft nog een oude MZ54 en hij is hier uitermate over tevreden.


Ik ben wel geinteresseert in zo een flits, maar 700 euro vind ik veel geld ;)
Daar heb je een 580 en een 430 voor :)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb al een pB wisseling gedaan met de TSer, maar vreemd is het wel, het zou volgens de site ed moeten werken, alleen geen high speed synchronisatie, maar TTL moet gewoon kunnen werken, maar het is al gezegd ik gebruik alleen de M stand van de Metz, bevalt me beter dan TTL.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Frans Eijck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2007 22:11
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

De flitser op zich is geweldig! Ik geloof niet dat er een (camera)flitser is die zoveel lichtopbrengst heeft en dit zo gelijkmatig verdeelt. Bovendien heeft hij de invulflits onder de grote zwenkbare flitskop waar ik veel plezier van heb. Ik kocht hem (de eerste in Nederland) voor 995,00 Euro. De importeur wilde hem eerst niet verkopen want hij was niet eens uit de doos geweest. Ik vond hem ook erg duur en heb er lang voor gespaard. Alles bij elkaar toch niet tevreden want ik heb hem, zoals gezegd, nooit met TTL kunnen gebruiken. Ik vind het erg lastig... die M-stand. Moet dan steeds de flitser opnieuw instellen als ik even in- of uitzoom. Daar wordt ik zo moe van... :wink: Ik hoop nog steeds een oplossing te vinden. Heb nog geen tijd/mogelijkheid gehad om de SCA3102-M4 uit te testen. Op de site van Metz gaven ze tot nu toe inderdaad aan dat het met de M3 zou werken. (er stond/staat SCA 3102 (ab M3)) Tot mijn schrik zie ik nu ineens staan (nicht mit mecablitz 44 MZ-2 und 76 MZ-5 digital) De SCA3102-M4 zie ik overigens nergens vermeld. Heb ik iets gemist? Wil iedereen eens voor mij rondvragen? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door 1 op Frans Eijck, in totaal 18 keer gewijzigd.
Van kijken naar zien
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

ook ik heb een oude MZ 54 met een m4 adapter.
werkt super ( ik werk vooral in eTTL met deze combi )

ik heb hem in duitsland gekocht ( woon tegen de grens aan ) en in duitsland was hij toch heel wat goedkoper dan hier.

over diverse metz-en vond ik wel dit :
http://www.metzflash.co.uk/pdffiles/Met ... 202008.pdf
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Frans Eijck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2007 22:11
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Dank voor je reactie Cogliostro. Ik heb begrepen dat de 76MZ-5 wel met de professionele camera's (zoals jij ze hebt) communiceert. Ook in het overzicht in jou link wordt de M3 genoemd als juiste SCA-schoen. Hier http://www.metz.de/de/foto-elektronik/s ... #anwsearch zie ik staan dat het dus niet (meer) werkt. (kon geen link plaatsen die tot aan het camera- en flitsertype ging. als je EOS400D en 76MZ-5 aanvinkt zie je wat ik bedoel) Ik snap het gewoon niet. Ik ben nog op zoek naar een SCA 3102 M4, om te proberen.
Van kijken naar zien
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar