Beide Canon Speedlites kapot

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Hallo

Ik kon de zoek knop net niet gebruiken.
Ik kreeg allemaal rare tekens.

Ik heb een vraagje beide mijn opzet flitsers zijn er mee opgehouden.
Ze doen het nog wel maar flitsen niet meer. Ik heb ze op verschillende camera's gezet maar ze doen niets.

Ik heb ook alle standen geprobeert, helaas weer niets.

Waar kan ik deze flitsers laten repareren?

Groeten Elisabeth
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

www.canon.nl kun je een formuliertje invullen en binnen 2 dagen word er contact met je gezocht om de boel op te sturen
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Hallo Bart

Bedoel je via cpn van canon?
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Is dit van het een op het andere moment?
Het zou namelijk vervelend zijn als een externe factor de oorzaak is van je defecte flitsers.
Dan zijn ze namelijk weer snel defect als je ze laat maken en dat zou zonde zijn.

Heb je al andere batterijen getest en de testknop i.p.v. via de camera triggeren?
Hoor je hem wel "fluiten" als de flitser gaat opladen?
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLON Hoor je hem wel "fluiten" als de flitser gaat opladen?
Ze fluiten beide niet meer.

Ik weet niet wat de reden is. Ze zaten in beide een andere fototas.

Ik had de ene flitser al een tijd niet gebruikt en in mijn back up tas thuis liggen. De andere deed het niet dus probeerde ik mijn back up. Die deed het ook niet.. heel vreemd
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ze fluiten beide niet meer.

Ik weet niet wat de reden is. Ze zaten in beide een andere fototas.

Ik had de ene flitser al een tijd niet gebruikt en in mijn back up tas thuis liggen. De andere deed het niet dus probeerde ik mijn back up. Die deed het ook niet.. heel vreemd
beide flitsers die plots niet meer opladen na lang niet gebruiken? Da's vreemd. Durf het niet te vragen, maar toch :Batterijen?? :D
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ja, laadt inderdaad je batterijen weer eens op...

Als dat het niet is dan horen we graag wat precies het probleem is...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Ik denk dat ze dat al lang geprobeerd heeft.

Ik heb hetzelfde probleem met een Metz flitser.
Hij gaat aan, alle functies op het scherm lijken te werken maar hij flitst niet.
Andere, volle, batterijen geven hetzelfde effect.

Dus ook ik ben benieuwd of iemand weet wat het zou kunnen zijn.
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Anoniem 4

Heel vreemd en eigenlijk bijna onmogelijk. Twee verschillende flitsers die het beide ineens niet meer doen. Ze gaan wel aan, ik neem aan dat het controlelampje en het display werkt.
Tot zover zou het probleem communicatie tussen flitser en camera kunnen zijn.
Al geprobeerd om een handmatige testflits te geven? Als dat werkt, is de flitsbuis in orde.
Zo niet dan heb je wellicht een kapotte flitsbuis, maar twee tegelijk????
Het is getest op verschillende camera’s, dan staat het filtsschoentje boven verdenking evenals de flitssynchronisatie van de camera. Of er moet bij verschillende camera’s iets met de flitsschoentjes zijn!!!!!!
Wat dan nog overblijft zijn de contactpuntjes van de flitser. Dat zijn er vijf onderaan het bevestigingplaatje. Alle vijf moeten goed veren om goed contact te maken met de contactpunten op het flitsschoentje van de camera. Mogelijk is één van die vijf afgebroken of ingedrukt blijven hangen. Maar ja bij twee flitsers????
Uiterst bijzonder, ik ben wel heel benieuwd naar wat het nu eindelijk zal blijken te zijn.
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

:cry:

Alle 5 plaatjes onder op de flitser veren goed.

Ik krijg wel een display maar geen lichtje voor op de flitser en het pilot lampje gaat ook niet branden

Ik ga morgen met canon cpn bellen.
|misschien dat die mij verder kunnen helpen
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar