Zoomexperience 2009 - Hoe vonden jullie het?

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

Morgen is het zover!

Dan ga ik naar Zoomexperience.

Wie gaat er nog meer naartoe? Of is er vandaag al geweest?

Ik ga er vanuit dat het weer net zo mooi is als vorig jaar. Toen heb ik in ieder geval erg genoten.


(Helaas kon ik in de zoekfunctie op het forum geen recent topic vinden hierover, dus vandaar dat ik er 1 aangemaakt heb.)

gr

lairnoc
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Goede tegenvaller dit keer
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik ga morgen! (Zondag)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

Tegenvaller, in welk opzicht?

of had je meer verwacht?
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

lairnoc schreefCOLON(Helaas kon ik in de zoekfunctie
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... experience
als je zoekt op "experience" :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik ga morgen ook.
Ben zeer benieuwd.
ngeersing
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 11:09
WoonplaatsCOLON Roden
CONTACTCOLON

Ik ben vandaag ook geweest en vondt het eerlijk gezegd ook een tegenvaller. Had er meer van verwacht met de workshops e.d. De beurs was volgens mij ook kleiner dan vorig jaar! Vooral irritant was dat je gewoon aan de kant wordt gedrukt omdat iemand zonodig net even weer wat verder naar voren wil staan met fotograferen. Ben je net aan t scherpstellen op het model bijv. krijg je even weer een paar drukkers in de rug. Voor mij geen zoom experience weer.
[size=75]EOS 40D+BG-E2N - Canon 430EX II- Canon 70-200 F4 [color=#FF0000]L[/color] - Canon 17-40 F4 [color=#FF0000]L[/color] - Canon 100mm F2.8 Macro - Canon 50mm F1.8 II - Canon 18-55mm - Een lege portemonnee[/size]
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Waar ook gewoon te weinig foto gelegenheden, waren die er wel, dan kon je er niet eens normaal bij. Vaak werd hele doorgang geblokkeerd, en dan wil je er langs en dan raken ze geïrriteerd omdat ze dan een stap opzij moeten en hen shot niet kunnen maken. De grote cameratassen helpen daar ook niet echt bij.
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

vond het ook wat tegenvallen. Weinig gelegenheid om foto's te maken en veel te druk, vaak 5 rijen dik, ik ben van normale lengte, en kan er dan niet bij.

groeten
Peter
ngeersing
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 11:09
WoonplaatsCOLON Roden
CONTACTCOLON

We waren niet de enige die het tegen vonden vallen. Moet je dit topic maar zien op zoom.nl http://zoom.nl/forum/viewtopic.php?t=27785
[size=75]EOS 40D+BG-E2N - Canon 430EX II- Canon 70-200 F4 [color=#FF0000]L[/color] - Canon 17-40 F4 [color=#FF0000]L[/color] - Canon 100mm F2.8 Macro - Canon 50mm F1.8 II - Canon 18-55mm - Een lege portemonnee[/size]
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ook hier vandaag geweest! Was de eerste en de laatste keer...
Wat een drukte, iedereen die tegen je op loopt met die dikke tassen, rijen van 30 meter voor een flesje water :shock:
Workshops afgeladen en niet te verstaan.

Wel zelf ook nog een mooie nieuwe cameratas gescoord en snel maar weer huiswaarts gegaan. We zijn twee uur geweest.

De chinese dans/martial artshow was wel erg leuk!

Vond het niet voor herhaling waard.

Overigens is van de kredietcrisis daar niets te merken wat een aparatuur waar iedereen mee rond loopt :shock: :lol:

Veel plezier voor degene die nog gaan!
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
DutchHornet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Papendrecht

Het was de eerste en tevens de laatste keer wat een aanfluiting.
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Zo dan! Die comments op Zoom zijn niet mals!

Ik had ook kaartjes (uiteindelijk verkocht, had een begrafenis) maar als ik zo lees ben ik er niet rouwig om dat ik niet geweest ben..

Slechte beurt van de Zoom, gezien het feit dat ze zo groot uit pakten in alle mailingen..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Als ik dit zo lees, ben ik blij dat ik vanochtend mijn bed niet uit kon komen en er pas rond 14 uur was. Toen viel het met de drukte reuze mee.

De pluspunten:
+ een paar koopjes die ik heb kunnen inslaan
+ de lezing van William Rutten over concertfotografie.

De minpunten:
- Mijn camera is verder mijn tas niet uitgekomen, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik heb echt helemaal niks met modelfotografie (van zwaar opgemaakte mannen en vrouwen, that is) en verder was er weinig soeps om te fotograferen. De martial arts show had ik op zich nog wel willen zien, maar die liep ik steeds mis.

Ik had er geen hoge verwachtingen van (laatste keer was 2007 voor mij, geloof ik), dus misschien is dat de reden dat ik er met een redelijk voldaan gevoel van terug ben gekomen. Scheelt natuurlijk ook dat ik er op de fiets heen kon en ik de kaarten als Zoom abonnee met korting kon krijgen. Nou alleen nog mijn abonnement opzeggen, want het blad zelf heeft me weinig meer te bieden. :-)
Gebruikers-avatar
goblin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Hart van Brabant

Sorry, voor mij ook de laatste keer vrees ik... :(

Ellende begon al bij de ingang...een jaarbeurs die normaal gesproken geen enkel probleem geeft en is ingericht voor massa's mensen, nee nu moesten we met z'n allen door een te krappe achterdeur.. brilljant :evil:

Alleen de lezingen op de boven verdieping waren normaal te volgen, alles beneden op de vloer was totale anarchie. Veel te veel mensen in een kleine hal met ook nog eens de verkeerde inrichting met als resultaat natuurlijk opstoppingen en irritaties.

Het in de rij staan is best op te brengen als er dan vervolgens ook
wat te experiencen valt.... Echter qua standhouders was het aanbod minimaal. 2 bekende dozenschuivers met zogenaamde beursaanbiedingen (de meeste prijzen van vandaag heb ik reeds vorige maand op hun webshops gezien)
Heb nog een poging gedaan het jongste boek van Scott Kelby (Digitale Fotografie deel 3) te vinden.. nergens ook maar iets dat er op leek!

In de rij gestaan voor een koud broodje knakworst a €3,50.
En na anderhalf uur als een dwaas hetzelfde rondje gelopen te hebben deze soap verlaten en weer naar huis... wat een aanfluiting.

Zou bij een eventueel volgend event willen adviseren het label "experience" niet meer te gebruiken, deze naam is voorgoed besmet met de tegenvallende ervaringen van vele enthousiaste fotoliefhebbers. Mischien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog gespannen

Gelukkig is er in 2010 weer een Photokina;
http://www.photokina.de/

Groeten,
Paul
[size=92][i]The name of the game is to fill the frame ! [/i][/size]
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

geweldig, als jullie allemaal niet meer gaan heb ik volgend jaar lekker de ruimte op de zoom dag ;-);-)

wat zonde heey... ik zat nog te denken; [censored] ik heb helemaal geen kaartjes en ik had dat moeten regelen met m'n luie reet!

maar ben achter af wel blij... :-)
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

haha ik was er vorige maand al had me in de datum vergist toen ik aan kwam vond ik het al eng rustig en toen maar weer naar huis :oops:

ik ga morgen even kijken maar als ik het zo hoor kan ik beter mijn camera niet meenemen omdat er toch niet een foto te maken valt als ik jullie zo hoor.

Groeten Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Handig als je al een keer of wat ben geweest. Dan is je verwachting echt heel laag.
Ik heb me vermaakt.
Een mooie 'lezing' van Govert de Roos. Mooi om iemand die verstand van zaken heeft en een passie voor wat hij doet te horen vertellen over de gekte die hij ziet op zo'n beurs. De verwondering dat er zoveel mensen maar los flitsen op alles wat los en vast zit terwijl flitsen daar echt onzinnig is (en je plaatjes maakt die die andere 20000 ook maken).

Leuke workshop tips en tricks van Lightroom. En daarin aardig wat nieuwe dingen gehoord en gezien. Verder een leuke beursaanbieding gekocht die helaas daar uitverkocht was maar nageleverd wordt.
Dus..ik heb mij vermaakt, vooral met het kijken naar de gekte :D

En inderdaad..tegen beter weten in de camera mee en die is de tas niet uit geweest.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
Mozila
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2008 19:25

Leuk om langs te gaan als je op een beursaanbieding uit bent, maar voor iets anders kan je maar beter wegblijven,ben vorig jaar voor het eerst en het laatst geweest. :( :(
Een boel Leuke hebbedingen.Maar er kan nog meer bij.
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

Ik ben benieuwd

Vorig jaar vond ik het helemaal top, maar dat was de eerste keer. Ik ben mijn verwachtingspatroon nu ook al naar beneden aan het stellen.
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar