Noodzaak software camera updaten

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Bleek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2009 20:12
CONTACTCOLON

Dit heb ik dus nog nooit gedaan. Is dit wel een x noodzakelijk?
Canon 450D | Grip | 18-55 kitlens | Canon F 1.8 50mm | Tamron F 2.8 28-75mm | Canon 430 EXII + Omnibounce | Lowepro Slingshot 100AW | 2 analoge Tamron lenzen
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ik denk van wel als je up-to-date wil blijven :shock:

GrJohan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Anoniem 3

Ik heb ook een 450D.
Nou noodzakelijk.... de laatste update gaat over een aanpassing voor een specifieke flitser. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om de laatste software geïnstalleerd te hebben.
Verder blijven je eigen instellingen intact.
Toevallig heb ik deze week de software geupdated. Fluitje van een cent. Gewoon de handleiding volgen.
Volg onderstaande link:
http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e ... mware.html
Groet
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Bleek schreefCOLONDit heb ik dus nog nooit gedaan. Is dit wel een x noodzakelijk?
Zolang die nog goede foto's blijft maken is er toch niks aan de hand toch?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zolang jij niet tegen de specifieke knelpunten aanloopt die een nieuwe firmware gaat oplossen dan is het niet nodig, simple as that :D
Je weet niet wat je niet weet ! :D
ronhui

WireWess schreefCOLONZolang jij niet tegen de specifieke knelpunten aanloopt die een nieuwe firmware gaat oplossen dan is het niet nodig, simple as that :D
Correct. Ik zou de releasenotes van de update even nakijken en zien of er bepaalde dingen tussen welke op jou van toepassing zijn.

Je hebt namelijk 2 soorten softwareupdates, ik weet niet welke canon gebruikt:

1. de update die alleen onvolkomenheden in de huidige software repareert
2. de update die niet alleen die onvolkomenheden repareert, maar ook nieuwe functies toevoegd, welke weer nieuwe onvolkomendeden kan bevatten!
Gebruikers-avatar
lexhaa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bleek schreefCOLONDit heb ik dus nog nooit gedaan. Is dit wel een x noodzakelijk?
Om ook nog een duit in het zakje te doen, if it's working... don't fix it!

gr.

Lex.
Canon EOS 50D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS | Canon 70-300mm IS USM f/4-5.6 | Canon 430 EX | en nog wat tussenringen en andere hebbedingetjes......
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik ben ICTer en ik ben niet anders gewend om dit soort dingen te doen.

Is natuurlijk wat voor te zeggen "if it's working... don't fix it!".

Maar aan de andere kant geeft Canon niet voor niets een upgrade uit met als doel de camera nog beter te laten werken.

Vergelijk het eens met je auto.
Gratis naar de garage zodat die beter gaat lopen.
Wat doe je dan???
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

sugarman schreefCOLON Vergelijk het eens met je auto.
Gratis naar de garage zodat die beter gaat lopen.
Wat doe je dan???
Terugroepacties in de autobranche zijn de normaalste zaak van de wereld.
Je leest er alleen over in de krant wanneer het tussentijds moet in verband met een acuut veiligheidsprobleem. Verders gebeurd het gewoon bij je onderhoudsbeurtje hoor, en als ze dan nog niet worden uitgevoerd, dan rijd hij heus niet slechter.

Zolang je geen problemen ondervind, of er zijn geen mega-veranderingen (toevoeging van functies is een grote verandering in mijn ogen) zou ik het ook niet zo snel doen.
Wat interesseert mij het feit dat met de nieuwe firmware bijvoorbeeld de spelfouten in de chinese taal eruit zijn.
Zoals Ronhui al aangeeft zou ik ook even in de releasenotes kijken of er iets noodzakelijks tussenstaat.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
lexhaa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Den Haag

sugarman schreefCOLONIk ben ICTer en ik ben niet anders gewend om dit soort dingen te doen.

Is natuurlijk wat voor te zeggen "if it's working... don't fix it!".

Maar aan de andere kant geeft Canon niet voor niets een upgrade uit met als doel de camera nog beter te laten werken.

Vergelijk het eens met je auto.
Gratis naar de garage zodat die beter gaat lopen.
Wat doe je dan???
Mogguh Peter,

Als mede-ICT-er :) weet je ook dat niet elke update/patch een verbetering inhoudt. Er zijn nogal wat systemen stuk gegaan na het aanbrengen van een patch, en dat geldt niet alleen voor de MS-gerelateerde systemen. Ook IBM en de OpenSource-wereld kennen dit soort problemen, dus blijf ik bij de stelling If it's working...........

PS om je laatste qoute aan te halen, meestal ga je "gratis" naar de garage om een (toekomstig)probleem op te laten lossen, de auto gaat daar meestal niet beter van lopen.
Zo lieve kinders dat was het weer voor vandaag. :shock:

Gr.

Lex.
Canon EOS 50D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS | Canon 70-300mm IS USM f/4-5.6 | Canon 430 EX | en nog wat tussenringen en andere hebbedingetjes......
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Nou Bleek, :) er zijn dus voor en tegenstanders dat is wel duidelijk :D

Inderdaad voor wat betreft b.v.b. de chinese taal is dat voor mij niet echt van toepassing.
Maar er zijn toch ook wel dingen gefixed waar ik last van had in het verleden met b.v.b de 40D die bij 1600 ISO i.c.m. een flitser rare dingen deed.
En wie weet wat Canon nog meer gefixed heeft wat niet naar buiten is gegaan.

Ik kan alleen maar vanuit mijn eigen ervaring spreken met het upgrade van een camera en tot nu toe geen centje pijn gehad.
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 22 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De ene ICT-er maakt een patch en een andere ICT-er vindt het maar onzin.
Ergo, een stronteigenwijze beroepsgroep :lol: :lol:
(Kan het weten, heb er ook lang in verbleven).

Ik kan mij niet herinneren dat een firmware-update van Canon verkeerd uitpakte.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Jawel... ook hier een ICT'er.

Heel makkelijk:

Lees welke versie je nu hebt, lees de extra's of de eventuele updates die je krijgt en beslis of het voor jouw de moeite waard is.

Zelf zou ik het voor een camera altijd doen, voor computers en software is het een heel ander verhaal.

ps: welke versie heb je nu?

Canon EOS 450D 1.09

1.Fixes a phenomenon in which AEB (Auto Exposure Bracketing) shooting does not operate normally under these conditions. When using AEB together with exposure compensation, the camera may fail to write the third shot to the SD card.

2.Fixes a phenomenon in which the Live View exposure simulation warning indication does not properly display during Live View shooting.
Fixes a phenomenon in which the Live View exposure simulation warning indication, in which Exp.SIM would normally flash when the image is not being displayed at a suitable brightness level (under the conditions of low brightness and high brightness), does not display properly during Live View shootring.

3.Fixes a phenomenon in which images cannot be played back after continuous shooting when a printer is connected to the camera or the video output terminal is used.

Canon EOS 450D 1.1.0

1.Supports the AF assist beam features of the new flash, Speedlite 270 EX, which is scheduled to be released in April 2009.

Als je nog geen versie 1.09 hebt zou ik het ZEKER doen.

Link:

http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e ... mware.html

Groeten,
Peter-Hans.
Gebruikers-avatar
Bleek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2009 20:12
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle reacties. Ik wist bv niet dat je kon zien wat welke update deed. Ik heb tot 1.0.9 geupdate nu. :-)
Canon 450D | Grip | 18-55 kitlens | Canon F 1.8 50mm | Tamron F 2.8 28-75mm | Canon 430 EXII + Omnibounce | Lowepro Slingshot 100AW | 2 analoge Tamron lenzen
Gebruikers-avatar
MaFo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2009 08:41
WoonplaatsCOLON klimmen
CONTACTCOLON

Ik roep iets gevaarlijks, namelijk niet bij Canon, maar bij de Sony welke ik hiervoor had. In de laatste firmware bij hun zat iets waardoor de compatibileit met third party objectieven verdween. Om precies te zijn de TTL met objectieven van b.v. Tamron en Sigma. Dat proces was onomkeerbaar en was voor mij een reden om Sony vaarwel te zeggen (zie mijn onderschrift). Als mooi glas hebt wat je plotseling niet meer kunt gebruiken is dat erg bitter...

Deze bijwerking was niet aangekondigd in de firmware info.
Ik ben dus wel altijd voorzichtig met firmware upgrade's. Wel ben ik erg bijgelovig geworden wat 3-rd party glas kopen aangaat. :roll:
In memoriam: Konica-Minolta (Sony s....s)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

phd schreefCOLON..voor computers en software is het een heel ander verhaal.
Voor mij geldt daar hetzelfde zin/onzin verhaal :wink:
Werk je met DPP dan zeker de laatste versie installeren (voor bijvoorbeeld lenscorrecties, preview ruiscorrectie).
En nog steeds de beste CR2-converter.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar