polarisatie filter voor 35mm

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Hi all,

Zat te denken aan een polarisatie filter en deze te gebruiken op een groothoek lens. Nu weet ik dan 24mm niet echt ideaal is in combinatie met de filter, maar wat denken jullie van een 35mm ? Of is dit misschien nog wat aan de wijde kant en moet ik eerder denken aan de standaard 50mm... ?

Bedank alvast !

Tom
Eos 5D / 35L / 85L
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ik gebruikt het op 17mm en geen probleem op de 5d MkII

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Hij doelt op het natuurlijk polarisatie effect Johan, dat het fysiek past en dat het te pas en te onpas gebruikt wordt voor soms iets te excessief blauw, dat nemen we voor nauw.

Maar het kan wel en je moet gewoon het effect in de gaten houden. Het is wel het enige filter welke je niet kan nabootsen en dus wat het filtert doet het goed en het blauwe kun je weer minderen in de nabewerking.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Als je een polarisatie filter gebruikt bij groothoek, krijg je een groot hoek verschil tussen de linkerkant, het midden en de rechterkant. Omdat zo'n filter afhankelijk is van de hoek waarin je deze draait, kun je in de 3 verschillende richtingen een ander effect krijgen. Hierdoor kun je zo'n lucht krijgen die aan de randen heel flets is, en in het midden diep blauw.

Zelf ben ik niet zo'n voorstander om dit te gaan gebruiken, maar je kan het natuurlijk altijd proberen....
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Bedankt iedereen!

Ik zal kijken of ik de filter ga gebruiken op de 35mm. Denk dat het snel duidelijk is of het goed werkt of niet...
Misschien dat het wel iets moois oplevert!

Tom
Eos 5D / 35L / 85L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar