5DII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Goeiedag allemaal

Ik ben van plan om een 5DII erbij te gaan kopen.
De filmfunctie vond ook ik eerst een dom iets in een fototoestel maar heb hier een klein meisje van 6 maanden rondlopen en het is dan toch wel erg gaaf om sommige momenten ook op film vast te leggen.

Nu vraag ik mij af ik heb een plasma tv van 104cm als ik daar een stukje film op af zou spelen wat met de 5DII gefilmd is is dit dan echt zo mooi of heeft het nog wel zo zijn beperkingen?

Ik heb veel gelezen over de 5DII maar daar heb ik nog niet echt mensen over gehoord of dat echt zo mooi en goed is.

Ik heb de 50D ook in huis en ben daar goed over te spreken maar ik begrijp dat die 5DII helemaal super is met de hoge iso.IK heb al wat L lenzen in huis die ik dan mooi kan gebruiken met de FF.

De Af van de 5DII schijnt niet supersnel te zijn, maar is die nou zoveel slechter dan bv de 50D?

IK hoor graag van jullie :D

Groeten Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Als je TV full HD is zal het best mooi zijn, echter heeft het filmen ook z'n beperkingen en zeker niet zo makkelijk als met een echte filmcamera.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik zou niet spreken in termen van goed en slecht, maar meer in termen van geschikt en ongeschikt voor bepaalde doeleinden.

Mijn indruk is dat de foucs van de 5dII trager is dan van mijn 50d, maar dat is pas erg als je met de 5dII voetbal wilt fotograferen, of straaljagers. 9 van de 10 mensen kopen zo'n dure en specifieke camera vooral voor de reikwijdte van inzetbaarheid, lijkt me.

Qua ISO heb je met de 5dII wel wat meer ruimte. Ook de filmfunctie in matig licht is verbluffend! Of de filmpjes op je plasma goed zijn weet ik niet. Op mijn beeldschermen in elk geval haarscherp!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

je moet het denk ik ook zien in de context van toegevoegde waarde op een fotocamera, niet als hoofdmoot, als je veel wil gaan filmen is wellicht een HD videocamera beter, al heb je dan niet de beschikking over het arsenaal lenzen wat je hebt, wat bij de 5D wel is natuurlijk.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Daimler schreefCOLONGoeiedag allemaal

Ik ben van plan om een 5DII erbij te gaan kopen.
De filmfunctie vond ook ik eerst een dom iets in een fototoestel maar heb hier een klein meisje van 6 maanden rondlopen en het is dan toch wel erg gaaf om sommige momenten ook op film vast te leggen.
Een meisje van 6 maanden dat al rondloopt zou ik zeker vastleggen op film! :lol:
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Zou anders ook eens kijken naar de 7D

Misschien iets minder met z'n ISO waarden, maar als je veel waarde hecht aan de filmfunctie dan lijkt me dit de betere camera voor je.
Focus is sneller dan de 50D en qua filmfunctie kan deze gewoon op PAL (25fps) opnemen. In tegenstelling tot de 5DII die alleen op 30fps (NTSC) kan filmen.
De eerste uitgebreide reviews van de 7D zullen er nu wel snel aankomen.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Koop geen 5DII alleen omdat je het filmen van familie wel wat lijkt. Bedenk wel dat je geen AF ter beschikking hebt tijdens het filmen en een beweging volgen met handmatige focus, dat is niet de eenvoudigste klus. Ik zou gewoon een leuke HD camera kopen voor zoiets.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

knoet schreefCOLON
Daimler schreefCOLONGoeiedag allemaal

Ik ben van plan om een 5DII erbij te gaan kopen.
De filmfunctie vond ook ik eerst een dom iets in een fototoestel maar heb hier een klein meisje van 6 maanden rondlopen en het is dan toch wel erg gaaf om sommige momenten ook op film vast te leggen.
Een meisje van 6 maanden dat al rondloopt zou ik zeker vastleggen op film! :lol:
Haha dat was een beetje raar om dat zo neer te zetten, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel :D
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

bobeldijk schreefCOLONZou anders ook eens kijken naar de 7D

Misschien iets minder met z'n ISO waarden, maar als je veel waarde hecht aan de filmfunctie dan lijkt me dit de betere camera voor je.
Focus is sneller dan de 50D en qua filmfunctie kan deze gewoon op PAL (25fps) opnemen. In tegenstelling tot de 5DII die alleen op 30fps (NTSC) kan filmen.
De eerste uitgebreide reviews van de 7D zullen er nu wel snel aankomen.
De 7D zie ik nog niet zo zitten ik koop liever een body die er al een tijdje is en waar de kinderziektes uit zijn
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

jeveos schreefCOLONKoop geen 5DII alleen omdat je het filmen van familie wel wat lijkt. Bedenk wel dat je geen AF ter beschikking hebt tijdens het filmen en een beweging volgen met handmatige focus, dat is niet de eenvoudigste klus. Ik zou gewoon een leuke HD camera kopen voor zoiets.
Ik zou de 5DII niet kopen puur voor het filmen, maar ik heb wat geld over waar ik iets moois voor wil kopen en omdat de fotografie virus mij ook aardig te pakken heeft lijkt mij een 5DII body tof om erbij te hebben en had zoiets van nou als deze body buiten dat het een wereld cam is op af na ook nog eens mooie films kan maken is dat mooi mee genomen
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
JeroneNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 13:09
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik heb zelf de 5DII i.c.m. 50 1.8, 24-105 4.0 IS & 70-200 2.8 IS. Ik zou hem inderdaad zeker NIET alleen voor het filmen aanschaffen, koop dan liever een goede filmcamera.

Ik heb een jochie van 4 1/2 maand oud en ik heb leuke filmpjes van hem gemaakt spelend in de box. Dit heb ik op een statief gedaan, want weglopen doet ie toch nog niet :lol: . De beeld kwaliteit is gewoon hetzelfde als een bluray disk.

Je hebt echter wel een aantal moeilijkheden hoor. De IS kun je namelijk niet aanzetten als je met de ingebouwde microfoon opneemt. Je hoort dan namelijk de IS zijn werkdoen. Overigens maakt mijn 70-200 veel meer geluid (IS) dan mijn 24-105. Verder is het lastig om tijdens het filmen je scherptestelpunt te veranderen. Dit lukt eigenl,ijk alleen goed handmatig.

Ik heb deze camera ook pas sinds anderhalve week ofzo, dus ik ken hem nog niet zoals mijn vorige.

Ik weet niet of je uit de buurt komt, maar je mag gerust een keer komen kijken hoor. Ik kom uit Apeldoorn.

Groeten,
Jeroen
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik deel de mening helemaal van JeroneNL.

DE AF van de 5D II tijdens het filmen is gewoon slecht... Daarvoor is die natuurlijk ook niet gemaakt dus tsja...

Maar de beelden die wel in-focus zijn, zijn schitterend op een full HD scherm!
Sta af en toe nog steeds versteld van de scherpte en scherptediepte van de beelden i.s.m. mijn L-objectieven...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Daimler schreefCOLONals deze body buiten dat het een wereld cam is op af na ook nog eens mooie films kan maken is dat mooi mee genomen
Okay, mijn punt heb je dan gemist denk ik. Een 5DII is een prachtige camera. En ja, je kunt er mee filmen. En het eindresultaat kan fenomenaal zijn. Alleen... als je niet heel veel ervaring hebt met handmatig focussen en volgen van bewegende onderwerpen, dan is het resultaat ronduit slecht. De eerste stapjes van de kleine zijn met een beetje mazzel nog wel te doen (vanaf statief) maar zodra ze verder dan twee meter gaat lopen ben je de pineut.

Echt hoor, voor filmen: koop er een leuke HD videocamera bij. Als de centjes dat niet toelaten, koop dan een mooie gebruikte 5D en voor de zo bespaarde €1k koop je een mooie video camera.

Als ik jou was zou ik eens een 5DII ergens lenen of huren en het proberen - dan zie je vanzelf wat het probleem is.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

BasZ schreefCOLONIk deel de mening helemaal van JeroneNL.

DE AF van de 5D II tijdens het filmen is gewoon slecht... Daarvoor is die natuurlijk ook niet gemaakt dus tsja...
Maar de beelden die wel in-focus zijn, zijn schitterend op een full HD scherm!
Sta af en toe nog steeds versteld van de scherpte en scherptediepte van de beelden i.s.m. mijn L-objectieven...
ben het niet helemaal met je eens basz daar zou die wel gemaakt voor moeten zijn toch?
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Nou ja de autofocus is daar totaal niet voor gemaakt en werkt in mijn ogen gewoon slecht voor een FILM-camera.

Vandaar mijn opmerking dat het er niet voor gemaakt is... :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Wat fotografeer je zoal rob,
Want een 5D m2 is niet voor alle soorten fotografie wegelegd!

Gr Dimitri
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Daimler schreefCOLONNu vraag ik mij af ik heb een plasma tv van 104cm als ik daar een stukje film op af zou spelen wat met de 5DII gefilmd is is dit dan echt zo mooi of heeft het nog wel zo zijn beperkingen?
Of het mooi zal zijn hangt volledig af van jouw cinegrafische kwaliteiten en niet van het formaat van jouw plasmascherm.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het begint bij mij te kriebelen dus ik moet hier toch nog even op reageren :)

Een tijd geleden heb ik een Full HD videocamera gekocht (Canon HV20 a 800+euro).
Het nadeel is dat je zelfs met deze HD camera's niet echt een fatsoenlijke mogelijkheid hebt om met je DOF te spelen. Ik vergelijk het even met een compactcam vs spiegelreflex. Als je hiermee filmt is dus veelal alles scherp en dit komt de beleving niet ten goede.
Om dit voor elkaar te krijgen heb ik een 35mm adapter moeten aanschaffen zodat ik nude lenzen van me dslr op me videocam kan monteren en hierdoor kan spelen met scherptediepte tijdens het filmen.(ook hier enkel handmatig scherpstellen!)

Hierdoor zit ik dus ook weer met een behoorlijk installatie aan me videocamera. :cry:
De 5d Mark II zou dus een stuk compacter zijn ;)
In dat opzicht zou ik kiezen voor de 5d Mark II, dat scheelt je ook weer slepen met een videocamera.

Of de kwaliteit hoog genoeg is, kan je hier zelf even controleren hier kan je onbewerkte video's vinden:
http://www.dpreview.com/news/0809/08091 ... sp#samples
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

O de kwaliteit is ook perfect te noemen hoor, maar ja wat wil je met goed glas en 1080P...

Maar het focussen is gewoon vrij lastig (bij wisselende onderwerpen) dan heb je veel meer aan een normale videocamera die dat weer veel sneller kan oppakken!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

Persoonlijk mer ik erg weinig verschil tussen de 50d off de 5dmkII kwa ruis of af snelheid.
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar