Vuelta door Lochem

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fotobieck
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 19:53
WoonplaatsCOLON Lochem
CONTACTCOLON

Doorkomst in mijn woonplaats, maandagmiddag 13.30 uur.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=146509[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=146510[/img]
na 15 km al pech?
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=146511[/img]

Het ging snel, maar was de moeite waard
niet storen, ik ben al gestoord genoeg.....
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

ik vind ze net iets te licht voor het mooie....
wel lekker scherp voor de snelle passage...

met de 1D mkII geschoten??

plezier.. :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooi! 8)

Hebben ze nog halt gehouden bij de witte wieven in Zwiep? :lol:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Mag van mij naar Testcase. vind de foto's niet veel bijzonder vind het eigenlijk kiekjes. zie totaal geen compositie.

@huppekees zo recht van voren is het ook niet moeilijk om scherpe foto's te krijgen.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het is erg moeilijk om wielrenners er goed op te zetten. Ik heb zelf wat gepost van de eerste etappe en weet hoe moeilijk het allemaal is. De eerste en tweede foto doen me niet echt veel en ik zal even proberen uit te leggen waarom ik denk dat ze me minder doen.
foto 1. Je hebt hier te maken met het beperkte dynamische bereik van je camera. In de felle zon heb je vaak dat als de lichte delen goed belicht zijn, de donkere delen te donker zijn ven vice versa. Let er dus op dat je achtergrond niet te licht is t.o.v. je onderwerp. Jij hebt hier gekozen voor een groot wit gebouw op de achtergrond, omgeven door mensen in lichte zomerkleding... das vragen om ellende... Doordat de wielrenners ook veel lichte kleuren aanhebben vallen ze weg tegen de achtergrond. Ik heb moeite om renners van het publiek te onderscheiden. (Achter in de foto..) Nog een puntje van aandacht. De wielrenners moeten ergens heen. Als je dat niet laat zien door de foto zo te nemen dat de wielrenners bijna geen asvalt voor zich hebben haal je een deel van de spanning weg. Nog een tip.. De meeste wielrenners nemen een houding aan waarbij hun gezicht van boven moeilijk te zien is. Als je dus een hoog standpunt neemt, zoasl in deze foto, dan zie je alleen petten en geen gezichten. Ik denk dat als je plat op de grond onder een hek door deze foto had gemaakt dat deze veel spannender was geworden. De foto is te licht. Kijk maar eens naar het ANWB-bord. Als je de foto wat donkerder maakt wordt hij een stuk aantrekkelijker.
Foto 2. Hier gaan de meeste punten ook voor op. maar ik vind hem beter dan foto 1. Nog een tip. Als je op je camera het linkerscherpstelpunt had geselecteerd, dan had je misschien een foto kunnen maken waarbij de renners die dichtbij zijn er scherp op staan en dat de renners verderweg iets minder scherp worden. Dat ziet er vaak veel beter uit...
Foto 3. Is echt leuk. Prachtig hoe de renner en de man er bij staan. Deze foto verteld z'n eigen verhaal. Door de tegenlicht situatie wordt het moeilijk qua kleur e.d. maar dat is voor mij hier niet storend.

Ik hoop dat je wat met mijn commentaar/tips kunt.

Cheers 8)
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar