Vijverpark Brunssum

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digitamsel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 01:22
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Met trillende benen hier mijn eerste foto. ( Hopend dat het in het goeie gedeelte staat )
Ik ben pas een week in bezit van mijn Canon 1000D en dus nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik de beste resultaten krijg. Dus, tips zijn zeerzeker welkom! :)

Gemaakt met een sluitertijd van ik geloof 15sec. :)

Afbeelding
love is when you miss him even before he leaves.
When you could listen to him talk all night and never get tired of hearing his voice.
When the sound of his name sends chills down your spine...
And you see his smile the second you close your eyes.
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Hoi Tamara,
Digitamsel schreefCOLONMet trillende benen hier mijn eerste foto.
Nou dat hoeft niet hoor want deze staat er toch alvast goed op zeker. Je vraagt om tips en voor wat gerichtere tips is het handig als je wat meer informatie geeft. Je denkt b.v.15 sec sluitertijd maar handiger is als de exif info er volledig bij staat of in de jpg is ingesloten. Dat laatste is in elk geval nu niet het geval voor zover ik kon zien, dus met welke lens, welk diafragma, welke brandpuntafstand er is geschoten weten we nu niet. Misschien dat je in je fotobewerking software kan aangeven dat de exif ingesloten moet blijven. Verder is het handig om te vertellen hoe je je camera had ingesteld, welke programma stand, welke lichtmeetmethode etc.
Heel veel vragen dus allemaal maar om tips te geven moet er wat meer info beschikbaar zijn.

Technisch is de foto voldoende scherp. De belichting zou misschien ietsjes krapper hebben gemogen maar dat is bij dit soort foto's altijd lastig en ook een beetje een kwestie van wat verschillende opnames maken en kijken wat er het beste uitkomt.

Qua compositie zou ik de horizon in de foto wat meer omhoog gehaald hebben. Je snijdt dan als het ware een stuk van die grijze lucht eraf en krijgt er aan de onderzijde wat water met weerspiegeling bij.
( Hopend dat het in het goeie gedeelte staat )
Aangezien je zelf al aangeeft dat je nog wat aan het vogelen bent had de Testcase misschien een betere plek geweest.

Grt, Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

CeesD schreefCOLON Qua compositie zou ik de horizon in de foto wat meer omhoog gehaald hebben. Je snijdt dan als het ware een stuk van die grijze lucht eraf en krijgt er aan de onderzijde wat water met weerspiegeling bij.


Grt, Cees
Helemaal mee eens
Netjes verder!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Digitamsel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 01:22
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Cees : Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe ik kan zorgen hoe die gegevens opgeslagen blijven :oops: ik heb de canon pas een week dus ik ben nog compleet nieuw erin..
Ik weet wel dat ik hem geschoten heb met de kitlens van mijn Canon (18-55)

En qua standpunt werd het lastig want aan die kant van de vijver staan overal of hekken of struiken eromheen, dus als ik lager was gegaan had ik het hek erop gehad :(
love is when you miss him even before he leaves.
When you could listen to him talk all night and never get tired of hearing his voice.
When the sound of his name sends chills down your spine...
And you see his smile the second you close your eyes.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Foto ziet er toch goed uit?!

Nog meer van deze serie?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Digitamsel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 01:22
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Dankjewel BasZ! Nee helaas niet meer, ons park is heel erg saai :P
love is when you miss him even before he leaves.
When you could listen to him talk all night and never get tired of hearing his voice.
When the sound of his name sends chills down your spine...
And you see his smile the second you close your eyes.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Hoeft niet perse daar te zijn, mag ook andere nightshots die je toen hebt genomen?!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Digitamsel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 01:22
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Nee, ik heb eigenlijk niks waarvan ik denk ja, dat is goed genoeg om mee te plaatsten, haha :D
love is when you miss him even before he leaves.
When you could listen to him talk all night and never get tired of hearing his voice.
When the sound of his name sends chills down your spine...
And you see his smile the second you close your eyes.
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Digitamsel schreefCOLONIk moet heel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe ik kan zorgen hoe die gegevens opgeslagen blijven
Normaal blijven deze gegevens in de JPG of RAW bestand zitten zoals je ze gemaakt hebt met je camera. Pas door sommige bewerkings programma's raken ze verloren als je niet specifiek aangeeft dat je de bestanden wilt opslaan MET exif. Met welk programma heb je deze foto b.v. verkleind of nog andere bewerkingen gedaan? Misschien kan ik of iemand anders dan aangeven waar je een vinkje aan of uit moet zetten.

Groet, Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
Digitamsel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 01:22
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

CeesD schreefCOLON
Digitamsel schreefCOLONIk moet heel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe ik kan zorgen hoe die gegevens opgeslagen blijven
Normaal blijven deze gegevens in de JPG of RAW bestand zitten zoals je ze gemaakt hebt met je camera. Pas door sommige bewerkings programma's raken ze verloren als je niet specifiek aangeeft dat je de bestanden wilt opslaan MET exif. Met welk programma heb je deze foto b.v. verkleind of nog andere bewerkingen gedaan? Misschien kan ik of iemand anders dan aangeven waar je een vinkje aan of uit moet zetten.

Groet, Cees
Okay, nou hij is totaal niet bewerkt :) Maar verkleint met Paint shop pro 7 ( Ik ga ook lekker met de tijd mee hihi :P )
love is when you miss him even before he leaves.
When you could listen to him talk all night and never get tired of hearing his voice.
When the sound of his name sends chills down your spine...
And you see his smile the second you close your eyes.
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Digitamsel schreefCOLONDankjewel BasZ! Nee helaas niet meer, ons park is heel erg saai :P
zo saai is het niet hoor :D

2 weken geleden daar een bruiloftshoot gedaan en een aantal weken daarvoor een portretshoot.

mooi dat je foto's post en gewoon doorgaan en doorproberen/oefenen
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
Digitamsel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 01:22
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Ik sta op de website van de VVV bij de informatie over Brunssum! :D
http://www.vvvzuidlimburg.nl/ontdekken/ ... aspx?id=35
Stiekem vind ik dat best wel leuk :) hihi.
love is when you miss him even before he leaves.
When you could listen to him talk all night and never get tired of hearing his voice.
When the sound of his name sends chills down your spine...
And you see his smile the second you close your eyes.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar