Oeverlibel....

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Vanochtend tijdens een wandeling kwam ik deze libel tegen, ondanks de iets te drukke achtergrond wilde ik deze toch met jullie delen:

nr.1
Afbeelding

nr.2 Close Up
Afbeelding

nr.3
Afbeelding

nr.4
Afbeelding

Reacties en tips zijn welkom.

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
Akumal

Fred,

eindelijk zoals het "hoort", macro's met een macro objectief niet op 420mm :lol:
Scherpte, kleuren en details zijn super.

Misschien had je nog wat shot's kunnen maken met een wat groter diafragma, zodat de achtergrond iets rustiger wordt. Mits de dof niet te klein wordt.

Rob.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Fred316 schreefCOLONondanks de iets te drukke achtergrond wilde ik deze toch met jullie delen:
.......Reacties en tips zijn welkom.
Waarom niet doorwerken totdat het goed is? Je weet zelf al wat er beter kan.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ik vind de laatste wel erggg mooi Fred en mij stoort die drukke achtergrond niet zo hoor. dat heb je al gauw met deze grote jongens. en dan zitten ze meestal nog laag bij de grond ook


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Rob, Geert en Ruud bedankt voor jullie reactie.

De achtergrond is idd druk.....had ook foto's gemaakt met een groter diafragma maar dat veranderde maar "iets" aan de achtergrond, maar het bleef te druk.

Is er een mogelijkheid dat ik zoiets d.m.v. software (PS?) kan weghalen/aanpassen ? Zo ja, dan zou ik hier wel meer over willen weten....ben geen PSchopper maar ben altijd bereid om iets te leren............. :wink:

@Rob
Ik heb een 100mm gebruikt in combi met een 1,4 extender, de foto's zijn nauwelijks gecropt en dit bevalt mij prima (vandaag in combi met de ringflitser).

@Ruud

Klopt helemaal, deze zat ook lag bij de grond, vooral s'morgens zie je dat vaak, dan zitten ze "veilig" verstopt tussen het groen en is het heel lastig om een goeie rustige achtergrond te krijgen (helaas).

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Je zou de laag kunnen kopiëren, daarna de blur-tool gebruiken op de bovenste laag en in een laagmasker in de bovenste laag gummen daar waar je iets scherp wilt hebben. Op de plaatsen dat er wat door de vleugels heen schijnt zal dat niet werken, dus daar zul je moeten clonen. Gezien de hoeveelheid werk dat vooral dat laatste vergt denk ik dat je beter ze overnieuw kunt maken, al is het uiteraard wel goed voor je photoshop-kunsten.
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Een keurige serie met de tweede als mijn favoriet.
Met libelles, die in zijn geheel worden gefotografeerd,krijg je vaak een centrale compositie wat logisch is, maar in mijn ogen niet altijd mooier.
Dat is bij de tweede niet het geval vandaar mijn voorkeur.

Groet,
Bolwerk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar