Canon 40D en GPS Cx60

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Staander
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2008 21:50

Beste forumleden

wie kan mij het antwoord geven op de volgende vraag:

steeds vaker lees ik iets over Geotagging en het lijkt mij erg leuk om dit ook eens uit te proberen.'
ik ben in het bezit van een Garmin GPSmap 60Cx en een Canon 40D
wie weet of en op welke wijze er mogelijkheden zijn een koppeling te maken met deze GPS en mijn camera om daarmee de coordinaten vast te leggen zodat ik deze kan koppelen en tijdens het bekijken van de foto's ook de locatie kan terug vinden.
of zijn er andere (goedkope) mogelijkheden voor Geotagging samen met de Canon 40D of misschien weet iemand een site waar ik in het Nederlands de juiste informatie kan vinden.

alvast bedankt voor het meedenken.

Gerard
Moun10bike.nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 16:16
WoonplaatsCOLON Nijmegen
CONTACTCOLON

Ik maak zelf gebruik van de Garmin Vista HCx samen met de 40D en gebruik GPicSync en dat werkt voor mij prima. Is een kwestie van de tijden van de camera en GPS op elkaar afstemmen en thuis de tracklog aan de afbeeldingen taggen.

http://code.google.com/p/gpicsync/
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Ik gebruik Download Pro (payware tegen een bescheiden bedrag) om Canon RAWs te taggen icm een Sony geotagger.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
DPG
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2009 19:09
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Aangezien ik hier ook in geintresseerd ben, maar mijn engels zo slecht is, is er soms ook een nederlandstalig programma wat dat doet?

Dus ik volg dit draadje nog even.
EOS 40D # canon EF-S 17- 85IS USM # canon EF 100-400 [color=red]L[/color] IS USM # soligor tussenringen # sigma 105mm F2.8 EX DG macro # statief en rugzak
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik lees ook even mee.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Om de GPS informatie van je GPS apparaat op je computer te krijgen heb meestal je een programma/driver nodig van de fabrikant van het GPS apparaat (vaak bijgeleverd meegeleverd).

Om daarna de GPS data in je foto's weg te schrijven (het taggen) heb je verschillende programma, soms van de GPS fabrikant, maar er is ook freeware software die dat kan.

Een goed voorbeeld is GeoSetter. Het kan GPS van verschillende GPS apparaten verwerken zonder conversie. Naast het taggen van JPG foto's kan GeoSetter ook RAW foto's taggen.
Zelfs als je geen GPS apparaat heb, kan je met GeoSetter eenvoudig via een kaart je foto's taggen.

Van GeoSetter kan je de taal op Nederlands instellen.

Hans.
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Met de gps tragger kun je (na data conversie) tevens je route uitlezen in Google Earth, erg handig op rondreizen.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar