Burgers zoo

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
beled
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 14:56
WoonplaatsCOLON VELP Gld

Een paar foto's genomen in de dierentuin.

Ik heb een vraag over foto's nemen in het aquarium: kan ik wat tips krijgen over waar je op moet letten en hoe je de camera moet instellen?

Edwin

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144216[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144217[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144218[/img]
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Hey
1) vind ik een mooie en lekker scherpe foto.
2) is het licht nogal heel fel
3) over deze laat ik me even niet uit want heb zelf ook geen ervaring met fotograferen in een aquarium.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
beled
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 14:56
WoonplaatsCOLON VELP Gld

Bedankt voor de reactie.

Bij 2 was het zeer zonnig, welke instelling(en) kan je aanpassen zodat dit minder fel is?

Misschien kan iemand anders mij helpen:
Voor het nemen van een foto in een aquarium, redelijk donker en beweging van de vissen. Aan welke instellingen moet ik dan denken?
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Standje M, ISO op 800, diafragma zo groot mogelijk (ik fotografeer vaak F/2.8-5,6), sluitertijd zo snel mogelijk (1/100 of korter, lukt dat niet ISO omhoog)
iljasas
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2009 10:14

MaGi schreefCOLONStandje M, ISO op 800, diafragma zo groot mogelijk (ik fotografeer vaak F/2.8-5,6), sluitertijd zo snel mogelijk (1/100 of korter, lukt dat niet ISO omhoog)
Idd, alles eraan doen om zoveel mogelijk licht je lens in te krijgen.
Stuk zoeken waar het glas schoon is en met natuurlijk zo min mogelijk reflectie in de ramen.
Vissen zitten nooit stil, dus probeer de sluiter tijd snel te houden.

Verder :
Foto1 erg netjes, goede kleur, goed belicht.

Foto2 nogal erg veel hard licht op het gras, eventueel met LR nog iets terug te schroeven. Volgende keer ISO100 gebruiken.

Foto3 : Netjes, maar niet superscherp + ruis door hoge ISO... Witte waas van het glas kun je iets terugpoetsen met LR(fill lights/Blacks). Uit ervaring weet ik dat er zeer weinig licht in dat aquarium is. (tunnel)
Canon EOS 400D * Tamron 28-75mm F 2,8 XR DI * Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI * Speedlite 580EX2 * Speedlite 430ex * NG Tundra Tripod *
Gebruikers-avatar
beled
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 14:56
WoonplaatsCOLON VELP Gld

Bedankt voor de reacties.

Met de gegeven tips zal ik binnenkort eens in het aquarium gaan fotograveren.

Edwin
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

zal niet meevallen, in het aquarium, duikbril zeker niet vergeten :wink:

Wat veel mensen doen is proberen met je camera te fotograferen wat je met je eigen ogen waarneemt, helaas is de techniek nog niet zover om dit te evenaren.
Daarom probeer van dit soort dingen het maximale eruit te halen wat technisch mogelijk is om toch nog een mooie foto te hebben, dat is meestal een overzicht foto en geen close-ups van voorbij zwemmende haaien of roggen.
Ben daar zelf ook geweest en met een groothoek wat leuke overzichtsfoto's gemaakt, ISO lekker hoog (800 of hoger), diafragma zover open als mogelijk.
Geloof me een close up valt meetsal tegen, mede door het slechte licht (wel mooi voor je ogen) en het dikke glas wat behoorlijk wat vertekening opleverd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar