Zwangerschaps foto shoot

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DigiJosti
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2006 15:08
WoonplaatsCOLON Barneveld

Hier alvast 3 foto's van de shoot van vanmorgen.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=143752[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=143753[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=143754[/img]

Ik vind ze best goed gelukt zo zonder studio maar tips zijn altijd welkom ook over het bewerken!
450D ||17-55 2.8 IS USM | binnenkort de 70-300 4-5.6L IS USM | Speedlite 430EX II | Velbon 250R, Manfrotto 334B Auto
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Op de eerste plaats:

Veel gezondheid op weg naar jullie baby(eerste?) en uiteraard mijn gelukwensen voor dit steeds opnieuw wonderbaarlijk gebeuren!!
Veel sterkte voor papa als hij mama met raad en DAAD bij gaat staan! :lol:

Over je foto's:

Zeker niet onverdienstelijk maar ze komen wat diffuus over!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Leuke foto's. Het idee van de 2de vind ik heel leuk.

Je hebt de foto's in Adobe RGB staan ipv SRGB Hierdoor zien deze er in IE heel flets uit. Als je naar het histogram gaat kijken zie je dat niet de hele breedte helemaal is gebruikt. Ook hierdoor komt de foto een klein beetje flets over.

Hopelijk kun je hier iets mee....

Maak vooral veeeeel foto's in deze periode. Mijn vrouw zat wel te klagen als ik weer bezig was, maar achteraf toch heel blij de verschillende foto's...
Gebruikers-avatar
JeroneNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 13:09
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hoi DigiJosti,

Spannende tijd hoor. Alvast veel sterkte gewenst en geniet van de emotionele momenten!

Ik heb ook het geluk mogen proeven om een kind te krijgen en heb daar natuurlijk ook het nodige van gefotografeerd. Hieronder een collage die ik heb gemaakt. Misschien ook een leuk idee voor jullie.

143836

Groeten,
Jeroen
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

zeker niet onaardig.

Wat je in een volgende sessie ook nog zou kunnen proberen is om een silhouetfoto te maken. Dus met lichte achtergrond, evt lamp erachter.

Zo blijft de mooie bolle buikvorm mooi uitkomen, maar zie je de striae (schrijf je dat zo?) niet meer. Wordt het wat abstracter van.

Wat het ook altijd leuk doet is om het licht te laten komen van luxaflex op de achtergrond (dus streepjesmotief).....
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

Leuk bedacht, de achtergrond is ook mooi donker.
Ik vind de voorgrond ook iets te donker, en de fotos vooral wat vreemde kleur hebben.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

misscien toch het ondergoed een beetje netter terugslaan?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DigiJosti
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2006 15:08
WoonplaatsCOLON Barneveld

Bedankt voor de tips.

We gaan het proberen over te doen of het origineel opnieuw door ps4 te halen.
450D ||17-55 2.8 IS USM | binnenkort de 70-300 4-5.6L IS USM | Speedlite 430EX II | Velbon 250R, Manfrotto 334B Auto
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Nette foto's hoor, die zullen beslist een warm plekje vinden in de doos met zwangerschapsherinneringen. Ik herken dat wel.
Mag ik nog een opmerking maken voor wat betreft de styling in de laatste foto? Ik vind eerlijk gezegd de onderbroek van meneer niet zo onwijs flatteus :oops: Voor de gelegenheid had daar wel een knappe herenslip bij gepast die wat strakker om het lijf zit. Ook had je even kunnen letten op de striemen die de (boven?)kleding op de huid maakt.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

MartinPhili schreefCOLONNette foto's hoor, die zullen beslist een warm plekje vinden in de doos met zwangerschapsherinneringen. Ik herken dat wel.
Mag ik nog een opmerking maken voor wat betreft de styling in de laatste foto? Ik vind eerlijk gezegd de onderbroek van meneer niet zo onwijs flatteus :oops: Voor de gelegenheid had daar wel een knappe herenslip bij gepast die wat strakker om het lijf zit. Ook had je even kunnen letten op de striemen die de (boven?)kleding op de huid maakt.
Martin
geheel mee eens, gewoon effe wat meer aandacht schenken aan het geheel.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
DigiJosti
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2006 15:08
WoonplaatsCOLON Barneveld

We hebben de shoot overgedaan en soort van low key geprobeerd. Hier een voorproefje ervan:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144428[/img]

Graag hoor ik wat er beter kan of wat je beter bij de 'low key' effect kan doen. :)


sorry @ de rest, broekje bleef gewoon hetzelfde :P
450D ||17-55 2.8 IS USM | binnenkort de 70-300 4-5.6L IS USM | Speedlite 430EX II | Velbon 250R, Manfrotto 334B Auto
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

vind ik het onderbroekje toch weer niet mooi. misschien net erboven croppen?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
JeroneNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 13:09
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Mischien is het een idee om zwart ondergoed te gebruiken. Zeker als je er een low key opname van wilt maken. Wellicht met tegenlicht werken zodat je bijna alleen maar de contouren ziet. Als je dan ook nog mooi strak zittend ondergoed gebruikt, kun je volgens mij een hele mooie plaat schieten.

Succes!

Groeten,
Jeroen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar