Is er verschil in de black en silver uitvoering van de 300D?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Vandaag heeft mijn meisie een 300D gekocht.. :lol:
Krijgt ze van een vriend de volgende mail als reactie.. :cry:

GEFELICITEERD!

Mag ik wat roet in het eten gooien......wist je dat de 'zilveren' EOS 300D een "dump" camara is.......
Dit model is (behoorlijk) wat minder dan de zwarte uitvoering, die veel later op de markt kwam.
Reden? Canon wilde koste wat het kost met dit model komen om de Nikon 70 te beconcurreren en hebben toen heel veel concessies gedaan aan de kwaliteit....
Vandaar dat de zwarte 300D altijd veel duurder is dan de zilveren........suf he die Canon!!!!

Volgens mij is dit niet waar, maar weten de experts hier wat meer over??
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Pjotr
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2004 17:35
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Vermoedelijk jaloers en duimenzuigend
Canon 1D MKIV en 5D MK3 en glas
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Er is weldegelijk verschil... de kleur :?

Onzin verhaal, lekker foto`s maken.
arjen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2005 08:55
WoonplaatsCOLON Hoogland

Apart verhaal.

Kwam de 300D niet 4 a 5 maanden eerder op de markt dan de D70 ?
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Noem je dat een vriend? Ze moeten hem een spuitje geven. Is hij ook meteen van het lijden onder een minderwaardigheidscomplex vandaan.

[censored] dus. (Ik heb een zwarte, dus geen ongepast chaufinisme (schrijf je dat zo?)
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Bijna goed, chauvinisme.

Maar Maced en de anderen hebben volkomen gelijk. En ik heb ook een zwarte. En deze kan evenveel als een zilveren. Alleen de kleur is anders (en daardoor wellicht minder gevoelig voor krassen?)

Groet,

Dirk-Jan
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

dbode schreefCOLONBijna goed, chauvinisme.

Maar Maced en de anderen hebben volkomen gelijk. En ik heb ook een zwarte. En deze kan evenveel als een zilveren. Alleen de kleur is anders (en daardoor wellicht minder gevoelig voor krassen?)

Groet,

Dirk-Jan
Ik zag het ff niet meer. Thanks :lol:
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

maced schreefCOLONNoem je dat een vriend? Ze moeten hem een spuitje geven. Is hij ook meteen van het lijden onder een minderwaardigheidscomplex vandaan.

[censored] dus. (Ik heb een zwarte, dus geen ongepast chaufinisme (schrijf je dat zo?)
Ja ik noem hem een vriend! En een goeie zelfs!
Een spuitje is niet alleen een beetje overdreven, het slaat een nogal door..
Hij geeft uiteindelijk ook alleen maar door wat hij heeft opgevangen.. Zelf heeft hij een 300D Black..
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Pief schreefCOLON
maced schreefCOLONNoem je dat een vriend? Ze moeten hem een spuitje geven. Is hij ook meteen van het lijden onder een minderwaardigheidscomplex vandaan.

[censored] dus. (Ik heb een zwarte, dus geen ongepast chaufinisme (schrijf je dat zo?)
Ja ik noem hem een vriend! En een goeie zelfs!
Een spuitje is niet alleen een beetje overdreven, het slaat een nogal door..
Hij geeft uiteindelijk ook alleen maar door wat hij heeft opgevangen.. Zelf heeft hij een 300D Black..
Een goede vriend verknald niet meteen het plezier van de aanschaf van een nieuwe camera!

[edit] tweede fout vanavond - verknalt natuurlijk - ik ben moe en ga slapen
Laatst gewijzigd door 1 op maced, in totaal 14 keer gewijzigd.
Melle
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Arnhem/Erica

maced schreefCOLON
Een goede vriend verknald niet meteen het plezier van de aanschaf van een nieuwe camera!
Inderdaad, zeker niet met iets wat hij zelf vaag via via gehoord heeft....
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Alsof Canon ooit dump camera's zou maken. Dat zou een goede reclame voor je merk zijn....

Ben trouwens blij die ik die veeeeeeeeel betere zwarte heb :P
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

Bedoelt ie niet gewoon de zwarte kit met de usm-lens? Ja die lens is net ff wat stiller en sneller natuurlijk, maar heeft verder niet met de cam zelf te maken.

Er zijn ook Refurbished 300D's natuurlijk, maar dat staat er apart bij en daar is de prijs ook op aangepast.

Zilver hebben ze hier toen voor gekozen omdat ze dachten dat het beter zou verkopen, voor zover ik weet, de vraag is natuurlijk of dat ook gebeurd is maar daar kom je dus niet achter :P

Kortom raar verhaal, daarnaast vraag ik me ook af waarom je dat als vriend zijnde gelijk moet gaan zeggen, doe het van tevoren dan als je je twijfels hebt, achteraf zou ik blij voor hem zijn en me mening in ieder geval voorlopig voor mezelf houden, maar goed dat ben ik.

Ik zou zeggen veel plezier je cam en lekker schieten :), geniet van je net zo goeie cam als de 300D black ;)
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Ik zou geloof ik ook niet zitten te wachten op zulke 'wijsheid'. Je hebt er niets aan, behalve een teleurgesteld gevoel veroorzaakt door iemand die geen idee heeft waar ie het over heeft.

In Japan was hij trouwens al veel langer verkrijgbaar in het zwart, volgens mij vanaf de introductie al.
maduza
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2005 12:41

Dat het onzin is, lijkt me inmiddels duidelijk...wel een vervelende reactie om te krijgen als jij helemaal blij bent met je 300D! :x

Het prijs verschil zit hem (volgens mij) in de "exclusiviteit" van de zwarte. Met andere woorden, de zwarte is moeilijker leverbaar (zijn er minder van) dus duurder...en dit is bij de 350D weer andersom...

Als ik nu een l*l verhaal verkoop dan hoor ik het graag! :?
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 300D [i]Rebel[/i] | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 75-300/4.0-5.6 III USM | Sandisk 1 GB Ultra II CF | Lowepro Linx 160 | 2de BP-511[/size]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Misschien ook in de war met de 350D? :roll:
maduza
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2005 12:41

Chris 350D schreefCOLONMisschien ook in de war met de 350D? :roll:
De standaard kleur voor een 300D is toch silver en voor een 350D zwart? Dit gezien het aanbod...
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 300D [i]Rebel[/i] | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 75-300/4.0-5.6 III USM | Sandisk 1 GB Ultra II CF | Lowepro Linx 160 | 2de BP-511[/size]
Melle
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Arnhem/Erica

Dan nog is de 300d geen dumpcamera, die wordt overal nog gewoon verkocht....
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

maduza schreefCOLON
Chris 350D schreefCOLONMisschien ook in de war met de 350D? :roll:
De standaard kleur voor een 300D is toch silver en voor een 350D zwart? Dit gezien het aanbod...
Helemaal juist, maar de 300D wordt hier vergeleken met de D70, en dat is dus geen enkele vergelijking. D70 met 350D dat zou eventueel wel kunnen.
maduza
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2005 12:41

Melle schreefCOLONDan nog is de 300d geen dumpcamera, die wordt overal nog gewoon verkocht....
Nee zeker niet, maar dat wilde ik er ook niet meer zeggen...
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 300D [i]Rebel[/i] | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 75-300/4.0-5.6 III USM | Sandisk 1 GB Ultra II CF | Lowepro Linx 160 | 2de BP-511[/size]
Han S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 12:41
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoi Pief,
Die 'vriend' van jou heeft een deel gelijk. De zwarte 300D kwam inderdaad later op de markt dan die zilveren. Maar dat betekent niet dat Canon de productie van de zilveren 300D stopte nadat de zwarte op de markt kwam. Canon bleef de zilveren producren; parallel met de zwarte. Canon lanceerde eerst de zilveren versie omdat deze dan een hig tech uitstraling zou hebben. Toen bleek dat niet iedereen de zilveren versie bij de camera passen vond; men vond dat de zwarte kleur meer passend voor de camera (inclusief ik). Daarom bracht Canon vorige jaar de zwarte versie uit. Dus het binnen werk van de twee is hetzelfde.
De lens van de zwarte versie is een USM lens (althans de Black Limited Edition Kit). Deze werd samen met de grip verkocht. Ik weet niet of de gewone zwarte kit(zonder grip) ook een USM lens had.

Als jij je 'vriend' terug wil pakken, dan kan je de volgende doen.
Wij weten dat de Jappeners nationalisten zijn. weet je ook dat zij de beste spullen uitsluitend in Japan verkopen? De Japanse producten die in Japan worden verkocht, hebben dan altijd een sticker waarop staat Made in Japan. Deze worden inderdaad in Japan gemaakt! Voor de export is het anders. Daar staat Made in China op een Japanse producten. Daarom heeft de zilveren 300D die in Japan werd verkocht een USM lens en een sticker Made in Japan! Ik weet het 100% zeker dat de zwarte 300D van jouw 'vriend' nergens een stickertje staat Made in Japan. Want die van mij heeft het ook niet. Behalve op de doos. Dus als die 'vriend'van jou wilt showen moet die dan met een Japanse versie doen! Dan heeft die pas een hoog kwalitatieve 300D!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar