[VERZAMELTOPIC] Nikon

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik durf haast dit topic niet te openen, want het is natuurlijk vloeken in de EOS-kerk.

Maar heb er gelijk maar even een verzameltopic van gemaakt zodat het forum niet al teveel wordt vervuild... ;)


Nikon heeft vandaag 2 nieuwe bodies plus wat vernieuwde lenzen geintroduceerd wat ik graag even wou melden:

Afbeelding
Nikon unveils D3000 entry-level DSLR

Afbeelding
Nikon introduces D300S with HD video recording

Afbeelding
Nikon annnounces AF-S DX 18-200mm VR II lens

Afbeelding
Nikon releases AF-S 70-200mm F/2.8G ED VR II

Toch leuke body die D300S, ook de middenklassers over op HD-video!
Laatst gewijzigd door 1 op BasZ, in totaal 31 keer gewijzigd.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vermoedelijk zal de opvolger van de 50D dat ook wel krijgen. Maar, ander vraagje, Nikon-gerelateerd. Waarom heeft die 70-200 drie draairingen? Eén voor zoom, één voor scherpstellen en één... omdat 'ie nog in het magazijn lag??
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

bramos_ditaljanos schreefCOLONVermoedelijk zal de opvolger van de 50D dat ook wel krijgen. Maar, ander vraagje, Nikon-gerelateerd. Waarom heeft die 70-200 drie draairingen? Eén voor zoom, één voor scherpstellen en één... omdat 'ie nog in het magazijn lag??
Bedankt voor de eerste schaterlach van vandaag.. :lol:
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

wat een lelijk ding zeg !
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

ger010 schreefCOLONwat een lelijk ding zeg !
Nee, met die lelijke witte toeters van Canon win je schoonheidsprijzen :?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONVermoedelijk zal de opvolger van de 50D dat ook wel krijgen. Maar, ander vraagje, Nikon-gerelateerd. Waarom heeft die 70-200 drie draairingen? Eén voor zoom, één voor scherpstellen en één... omdat 'ie nog in het magazijn lag??
Zou dat misschien geen ring zijn, maar gewoon wat extra grip voor het monteren van de zonnekap en filters?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

Tuurlijk zijn die wiite toeters mooi !!!

Canon is het beste !!!


:lol:
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

ger010 schreefCOLONTuurlijk zijn die wiite toeters mooi !!!

Canon is het beste !!!


:lol:
Kijk, dat is nou een gezond portie objectiviteit :lol:

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

BasZ jij hebt lef zeg. :lol: :lol:

Als je weet waarom ze wit zijn.
Nikon heeft dan last van over verhitting. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door 2 op Jan Vos, in totaal 31 keer gewijzigd.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

Walgelijk zwart bah, en over verhitten he...

Zijn in de zomer zijn ze herkenbaar aan de rook pluimen.




Oke genoeg zo voor mij.

Groeten,
Ger.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Lekker rel-topic is dit aan het worden :P :D! Ben trouwens blij dat ik geen Nikon heb, die 70-200 gaat bijna 3000 euro kosten :O!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Niet als je het aan mij vraagt, ik heb Nikon altijd wel mooi spul gevonden, maar Canon is gewoon de betere voor mij. Overstappen zal ik echt niet doen maar mocht het ooit een keer moeten dan zal dat zeker naar Nikon zijn.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

Voor mij ook niet hoor, alle gekheid op een stokje.

Begon met een compact van Canon en aan gezien
de dslr het zelfde werkt heb ik het erbij gehouden.

groeten,
Ger.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Omdat het een beetje een flame-topic begint te worden toch maar verplaatst naar foto-gerelateerd!

En ook graag een beetje on-topic blijven, heren en dames!

Flamen is o zo makkelijk maar voegt totaal niks toe aan het topic!

Dank alvast!!


Overigens is Nikon echt niet zo slecht!

Als je kijkt naar bijv. de Nikon D700, das echt dus wel een erg mooie body!
Bijvoorbeeld de AF en ruis- ISOverhoudingen en FPS ben ik wel jaloers op!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Nikon is met hun lenzen duurder dan Canon en hebben ook nog eens minder keus. Body´s hebben ze genoeg, maar als je die vergelijkt met Canon, dan zijn ook deze toch duurder voor dezelfde specs?

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

bramos_ditaljanos schreefCOLONen één...
om het diafragma handmatig in te kunnen stellen. Bij Nikon proberen ze de oude handmatige troep ook nog steeds te ondersteunen ;).

Overigens: HD video op de D300s is misschien nieuw in dit segment, maar het gaat slechts om 720p/24. Dat doet de 500D zelfs al beter!

Voor de rest: ach, weinig nieuws onder de zon. Nikon doet een stapje vooruit, daarna is Canon weer aan de beurt. Waarom ze nu alleen steeds maar halve stapjes nemen, dat blijft eigenaardig. Wel een LCD er op dat kan kantelen, maar daarna draaien kan weer niet.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLON om het diafragma handmatig in te kunnen stellen. Bij Nikon proberen ze de oude handmatige troep ook nog steeds te ondersteunen ;).
denk ik niet. omdat een diafragmaring zou toch markeringen hebben, dus een indicator en een diafragmaschaal.

behalve dat... de niet-G objectieven van Nikon hebben de diafragmaring vlak bij de vatting en niet voorne voor de zoomring. is eigenlijk logisch want op die manier loopt de mechanische koppeling van de ring en diafragma niet de hele objectief langs.


ook een ding: alle Nikkor objectieven mogen door een adapter manueel met Canon SLRs gebruikt worden. maar alleen bij de G objectieven (die met diafragmaring) is het instellen van diafragma mogelijk - anders werk het glas slechts op vole diafragma (behalve dat scherpteinstelling ook manueel blijft).
een niet-G objectief met goede beeldkwaliteit kan vervolgens ook door Canon pro's gebruikt worden, dus theoretisch verkoop van Nikon camera's verlagen. misschien is het niet zo'n groot probleem met 70-200 maar een Nikkor 14-24 (die een absoluut wereldrecord in groothoek beeldkwaliteit is) in niet-G versie wou veel aankopers tussen 5D/1Ds mensen vinden. dat wil Nikon dan niet.

jeveos schreefCOLON Overigens: HD video op de D300s is misschien nieuw in dit segment, maar het gaat slechts om 720p/24. Dat doet de 500D zelfs al beter!
ik geloof een deelreden davoor is H.264 codec die door Canon gepatenteerd is. maar het is toch waar dat volgende camera met slechts 720p is een beetje belachelijk.
jeveos schreefCOLON Voor de rest: ach, weinig nieuws onder de zon. Nikon doet een stapje vooruit, daarna is Canon weer aan de beurt. Waarom ze nu alleen steeds maar halve stapjes nemen, dat blijft eigenaardig. Wel een LCD er op dat kan kantelen, maar daarna draaien kan weer niet.
dat is helemaal niet eigenaardig. op die manier hebben Nikon en Canon altijd iets "nieuw" voor volgende premiere ;) en zo draait het...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

f8@24mm schreefCOLONik geloof een deelreden davoor is H.264 codec die door Canon gepatenteerd is.
Bron?

De chipjes zijn gewoon voor iedereen te koop, en de software is gratis.
http://www.h264encoder.com/

Ik denk eerder dat de camerahardware het gewoon niet aan kan.

En grote fabrikanten maken best veel gebruik van elkaars octrooien (tegen betaling natuurlijk).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
f8@24mm schreefCOLONik geloof een deelreden davoor is H.264 codec die door Canon gepatenteerd is.
Bron?
dat moet ik zelf vinden want ik heb dat ook niet first-hand gehoord.
boels069 schreefCOLON De chipjes zijn gewoon voor iedereen te koop, en de software is gratis.
http://www.h264encoder.com/
chipjes voor coderen of decoderen? en als het toch coderen is: met output van 1920x1080 @ 24 fps?

software mag het niet zijn, want zo veel operaties wou Digic niet doorstaan. ik denk niet dat de nieuwste i7 van Intel FullHD coderen on-the-fly kunnen

boels069 schreefCOLON Ik denk eerder dat de camerahardware het gewoon niet aan kan.
dat denk ik ook, maar ik vraag me af wat precies in hardware hier niet kan. geheugenbus van Nikon is echter goed, dus ik vermoed het gaat om enkel ontbrekende oplossing bij beeldprocessor. mag zij dat het aan snelheid alleen ligt, mag ook bij een technische beperking.
boels069 schreefCOLON En grote fabrikanten maken best veel gebruik van elkaars octrooien (tegen betaling natuurlijk).
logisch. misschien dacht Nikon dat de gebruikers met small-HD ook leven kunnen, en dat ze op deze manier iets kosten bezuinigen. wet ik niet.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Vat het niet persoonlijk op :wink: : het roepen van dingen zonder het aangeven van een bron leidt alleen maar tot verwarring en verkeerde beeldvorming. :wink:

Het internet staat al bol van veel onzin; ik vind niet dat we daar aan mee moeten doen. :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar