University Racing Eindhoven

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Powersprint
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2008 18:53
WoonplaatsCOLON Omgeving Weert
CONTACTCOLON

Een overzichtje van wat foto's van de URE05 waar ik een half jaar heb stage gelopen. Met deze auto doen wij mee aan de Formula Student Competition. Daaraan nemen 425 Universiteiten wereldwijd aan deel.

1) 1e rollout in Weeze
Afbeelding

2) Final testday in Weeze
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6) 1e race op Silverstone
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding
www.senseofspeed.nl

Canon EOS 60D
Canon EOS 450D
Canon 18-55IS Kitlens
Canon 70-200 F4.0 L USM
MarcelT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2007 18:42
CONTACTCOLON

Ik had al eens eerder wat gezien van Formula Student en hoe geavanceerd het is (carbon etc), maar ik had geen idee dat het zó groot was!

Zitten een aantal heel leuke foto's bij vind ik, andere wat minder:

1: doet het voor mij niet, de scherpte ligt net niet goed
2: ook niet eerlijkgezegd, had met een kortere scherptediepte waarschijnlijk wat beter uitgekomen
3: lekkere snelheid!
4: mooi standpunt en dito kleuren, mooie plaat! Al had ook hier een kortere scherptediepte nog beter uitgekomen
5: als 4 - leuk ook al die zooi plakkend aan de slicks
6: mooie setting en standpunt op zich, maar ook hier weer die scherptediepte
7: deze vind ik minder, qua setting, kleuren, licht
8: Lekker! Scherp op de helm en snelheid.
9: deze vind ik iets te statisch, er straalt weinig vanuit
10: Ik zou voorstellen om 'm bij te snijden - links de eerste strobaal eraf en van onder tot aan de pion - dan heb je volgens mij een prachtfoto. Mooi moment om te vangen, zoveel snelheid en toch 4 stilstaande wielen :D

Kortom goed bezig, ik zou alleen proberen wat meer op scherptediepte te letten bij de stilstaande foto's. :)
F_l_i_p_j_e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 17:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Wat een geinig autootje. Aparte wielbasis, lange neus voor de voorwielen en de achterwielen direct op de achterkant.
Op foto 8 zie je dat de auto ingestuurd is, maar de neus lijkt wel een andere kant op te gaan.

Grappig overigens dat een reactie aangeeft dat de rotzooi op de band leuk staat. Zou het persoonlijk zelf verwijderd hebben. Ik vind een strakke zwarte band mooier, zoals bij die foto op Silverstone.
Gebruikers-avatar
Powersprint
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2008 18:53
WoonplaatsCOLON Omgeving Weert
CONTACTCOLON

Hoi Marcel,

heel erg bedankt voor de tips! Bij de foto's in Weeze heb ik ervoor gekozen om niet veel met de scherptediepte te doen. Bij de foto's op silverstone was dit inderdaad wel mooier geweest maar door de tijdsdruk (87 teams die daar een foto willen maken) heb ik hier niet aan gedacht :oops:

En over de vuile banden: hier was ik ook over aan het twijfelen maar ik wilde eens wat anders dan de schone zwarte slicks. Vandaar dat ik de steentjes op de banden heb laten zitten.

Groetjes Arno

ps: op onder andere foto 8 is te zien dat het scherpte gebied alleen rondom de helm ligt. Ik heb ook geprobeerd om de gehele auto scherp te krijgen, maar dit wilde maar niet lukken. Welke f-waarde zou hiervoor het meest geschikt zijn?
www.senseofspeed.nl

Canon EOS 60D
Canon EOS 450D
Canon 18-55IS Kitlens
Canon 70-200 F4.0 L USM
MarcelT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2007 18:42
CONTACTCOLON

Bij 8 ligt het niet zozeer aan de f-waarde, maar aan sluitertijd denk ik.
Ik kan me voorstellen dat deze auto's behoorlijk snel zijn in die korte bochtjes. Als je dan bij 1/100 schiet zie je al redelijk wat beweging in de banden, maar ook hoe de neus van de auto zich wegdraait tov jouw scherpstelpunt.

Even een vrij extreem voorbeeld, f/22 en 1/25s:

Afbeelding
Voor de f-waarde icm grote afstand zou de hele auto scherp moeten zijn, maar doordat de auto zich wegdraaide en ik de achterkant volgde, is alleen de achterkant scherp (nouja, je begrijpt wat ik bedoel :wink: ), en neemt de scherpte af naarmate je verder naar voren gaat.
Gebruikers-avatar
Powersprint
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2008 18:53
WoonplaatsCOLON Omgeving Weert
CONTACTCOLON

Okeey Marcel, zo had ik het nog niet bekeken :) Maar het klopt inderdaad wat je zegt. Bedankt voor de tip!
www.senseofspeed.nl

Canon EOS 60D
Canon EOS 450D
Canon 18-55IS Kitlens
Canon 70-200 F4.0 L USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar