24 uur van Le Mans 2009

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MarcelT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2007 18:42
CONTACTCOLON

Het is alweer een tijdje terug, en de foto's had ik eigenlijk allang uitgezocht - en toen realiseerde ik me ineens dat ik ze hier nog niet had voorgelegd! Ik ben benieuwd naar jullie reacties/commentaren.

Hoe dan ook, Le Mans, zoals John Hindhaugh van Radio LM al zei: The greatest motor race in the world. You can disagree, but you'd be wrong!
Na vorig jaar kan ik dat alleen maar beamen, dus móest en zou ik dit jaar weer terug. Vooraan beloofde het immers weer een topjaar te worden met de strijd tussen Audi en Peugeot (welke voor de Peugeot-rijdende hobbyfotograaf met Audi-rijdende collega bijzonder goed uitpakte :wink: ).

Maargoed, daar kwamen jullie helemaal niet voor, jullie verwachtten foto's:

#1
Afbeelding
We kwamen net op tijd aan voor de pitwalk op vrijdagavond. Hier de winnende LMP2 Porsche van 2008, nu in Japanse handen. Helaas betekende een ongeluk op zondag het einde van hun race.

#2
Afbeelding
Al schuilend voor de zon bij Tertre Rouge - de Mondriaan-auto van Oreca

#3
Afbeelding
Waar normaal mistlampen zitten, zitten hier de naar buiten gerichtte Kerb Lights, om hobbyfotografen in de lens te schijnen

#4
Afbeelding
De Esses zijn 's nachts verlicht, wat een mooi sfeertje oplevert

#5
Afbeelding
Mulsanne, veel te vroeg in de morgen

#6
Afbeelding
Mulsanne, nog steeds te vroeg in de morgen

#7
Afbeelding
Zondagmiddag, en de zon brandde vrolijk verder. Het harde werk bij Spyker werd eindelijk beloond met een finish.

#8
Afbeelding
Ik heb 'm al zo vaak bekeken, en ik weet nog steeds niet wat ik er zelf van vind. Wat vinden jullie?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Een heel wisselende reeks, wat mij betreft. Foto 3 (passend commentaar), 4 en 6 vind ik niet zo bijzonder, maar foto 5 (zou een stuk lucht eraf croppen, dat is nu wel erg fel) en zeker foto 2 zijn schitterend!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
funk4life
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2009 11:04
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Foto 2.. met grote voorsprong de mooiste! Hij lijkt wel oud door het z/w en zo snel door de kleuren van de voorbij razende auto..

Echt een toppertje! De rest van de serie doet mij niet zo heel veel.. sorry! Had er meer van verwacht!

Maar foto 2! Haha.. geweldig!
Gebruikers-avatar
christiano
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2008 09:15
CONTACTCOLON

Hey!
Leuke reeks, ik ben zelf ook geweest! Was een geweldig weekend, zal ook wat plaatsen binnenkort..:)

De foto's van Mulsanne zijn schitterend. Wat voor een kaartje had je?
EOS 5D Mark III | EF 17-40mm f/4 L USM | EF 24-105mm f/4 L IS USM | EF 50mm f/1.4 USM | EF 70-300 f/4-5.6 IS USM | EF 100mm f/2.8 MACRO USM | Lensbaby Composer | SpL 430EX | Cactus V4 WFT | B+W F-PRO circ.-polar. | RC1 |
MarcelT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2007 18:42
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie commentaren!

Leuk dat de bewerkte foto zo ontvangen wordt en bedankt voor de suggestie voor #5. Ik snij altijd graag foto's bij naar minder gebruikelijke formaten, maar gek genoeg was het bij deze nog niet in me opgekomen.

Christiano - ik had gewoon een algemene toegangskaart, verder geen tribunes oid. Daarmee kun je ook naar Mulsanne en Arnage, maar denk goed na wanneer! Vorig jaar was het zo druk op zaterdagavond dat we vanaf Arnage maar terug zijn gelopen (pendelbussen kwamen er niet meer door), dit jaar op zondagmorgen probleemloos met de auto naar Mulsanne gereden. Ben benieuwd naar jouw foto's!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar