Automotive Düsseldorf.

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag in Düsseldorf geweest, samen met nog 3 vrienden om weer wat prachtige auto's op te zoeken. Natuurlijk is dat op de Königsallee geen probleem :) !
#1
Afbeelding
#2
Afbeelding
#3
Afbeelding
#4
Afbeelding
#5
Afbeelding
#6
Afbeelding
#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

#11
Afbeelding

#12
Afbeelding

Helaas weet ik niet hoe ik een Exif te voorschijn haal :?
Anoniem 3

Leuke serie van mooie auto's.
Voor mij vallen vooral de details op. Dus #4, #7 en #10.

Had je niet iets met de nummerborden moeten doen?
Enne, de Exif staat gewoon in de foto hoor. Kunnen we allemaal bekijken.
Kijk maar eens bij 'eigenschappen'. (rechtermuisknop)

Gabriël
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Nee, nummerborden is geen probleem, aangezien het allemaal duitse auto's zijn ;).
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Had ze al even op je Flickr-gezien, maar het blijven mooie platen.

Voorkeur voor de Quattroporte in foto 3 en het Porsche-logo in foto 8. Ik had daarbij alleen scherp gesteld op het hert/paard, in plaats van op de letters.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Voor mij als Mercedes liefhebber, nr5 de SLR en nr6 CL 65 AMG :D Brute wagens! Staan er lekker scherp op!
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ Dennis: Niet eens nummer 7, SLR?
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Waarom staan er zoveel scheef, en dan bedoel ik niet zo bewust als 11 en misschien nummer 5. Maar #1, 2, 6, 9 en 12 staan ook scheef.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

bramos_ditaljanos schreefCOLON@ Dennis: Niet eens nummer 7, SLR?
Deze vind ik wat minder door de druppels ;)...zit trouwens in twijfel over het slr/sl...tis nogal een afwijkend model je die niet dagelijks ziet.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Arjan B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 13:55
CONTACTCOLON

Het zijn zeker mooie auto's daarom is er m.i. veel meer uit te halen.

Zeker zo'n bolide in zijn omgeving, misschien wat pannen? Wees creatief.
Nu heeft de serie m.i. een wat hoog snap shot gehalte

Probeer je in te leven in de auto's en de omgeving waarin je in bent. Haal daar de momenten uit.

Succes
Arjan B
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONWaarom staan er zoveel scheef, en dan bedoel ik niet zo bewust als 11 en misschien nummer 5. Maar #1, 2, 6, 9 en 12 staan ook scheef.
Die foto's zijn dan mischien een klein beetje scheef, maar niet zo scheef dat het gaat storen :wink: . Zijn net een paar graden dat ze scheef zijn..

@Arjan B

In Düsseldorf valt zeker te pannen, maar helaas was het een vrij donkere dag. Waardoor veel panningshots mislukt zijn.

Zie hier een panning op de KÖ. Foto is erg scheef aangezien ik mijn tele er op had en hem er net op kreeg als ik hem schuin maakte, toch vond ik het wel wat hebben
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Riichard., in totaal 21 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Scheef genoeg dat het opviel.
Waarom heb je ze niet rechtgezet, was toch maar een kleine moeite met de andere bewerkingen mee?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Dat klopt, inderdaad. Ze waren maar een heel klein beetje scheef dat ik het gewoon vergat. Volgende keer inderdaad wel iets om aan te denken. Is maar een kleine moeite en sommige vinden de foto dan een stuk beter. (Denk ik zo?)

Bedankt voor de tot zover tips, hier word je goed geholpen!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Riichard. schreefCOLONIs maar een kleine moeite en sommige vinden de foto dan een stuk beter. (Denk ik zo?)
Het zijn soms die kleine details die in het oog springen en het net wat beter kunnen maken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Dat is nou wel een slr :D. Heel erg jammer dat je ze niet recht hebt gezet, volgende keer.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Arjan B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 13:55
CONTACTCOLON

Riichard,

Gewoon wat meer tijd in de nabewerking besteden. Vaak is een kijk richting van een foto van links naar rechts. Probeer een aantal foto's voor je zelf eens in PS te spiegelen. Je krijgt dan vaak een heel ander beeld. Probeer dit toe te passen tijdens het fotograferen.

De panning van de mercedes is goed gelukt. zet hem wat rechter en je hebt een goede foto. Overigens maakt het minder licht hebben pannen soms wat makkelijker. Weet je wat je fout heb gedaan waarom ze zijn mislukt. Speel lekker met de sluitertijden en diafragma's

Succes!!!
Arjan B
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

7,8 en 10 hebben mijn voorkeur,strakke detail platen ! :wink:
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
Gebruikers-avatar
Maarten_G
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 23:35
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

De koplampdetails zijn er nice gedaan, mooie spiegeling en druppels!
Ixus 300HS / EOS 5D Mark II / 7D / Flitsbuisjes / Tokina & Canon Glaswerk / Seatool Onderwaterhuis

http://www.greenpictures.nl
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Arjan B schreefCOLONRiichard,

Gewoon wat meer tijd in de nabewerking besteden. Vaak is een kijk richting van een foto van links naar rechts. Probeer een aantal foto's voor je zelf eens in PS te spiegelen. Je krijgt dan vaak een heel ander beeld. Probeer dit toe te passen tijdens het fotograferen.

De panning van de mercedes is goed gelukt. zet hem wat rechter en je hebt een goede foto. Overigens maakt het minder licht hebben pannen soms wat makkelijker. Weet je wat je fout heb gedaan waarom ze zijn mislukt. Speel lekker met de sluitertijden en diafragma's

Succes!!!
Wat bedoel je precies, met spiegelen in PS en tijdens het fotograferen zelf? Ik begrijp het niet helemaal maar het klinkt boeiend!

Wat me ook opviel is dat ik deze keer toen ik in Düsseldorf was vrij weinig detailshots had gemaakt. Een stuk minder als normaal :? .
Gebruikers-avatar
Arjan B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 13:55
CONTACTCOLON

De kijk richting is van links naar rechts in een foto, nu is deze bij jou vaak van rechts naar links Bijv.foto 1 De achterkant van de R8 trekt als eerste je blik en gaat dan naar voren.

Auto's of mensen die van rechts naar links lopen in de foto wekken het gevoel op dat ze terug komen, naar huis gaan. Een auto van links naar rechts rijdend in de foto geeft het gevoel deze trekt de wijde wereld gaat op pad, pakt een lekkere weg om te scheuren.

Als je de zelfde foto in PS bij afbeelding roteren -> convas horizontaal draaien krijg je het volgende effect.

Ik weet dat het niet gebruikelijk is om aan ander mans foto's te zitten, maar heb ter onderbouwing en ter lering toch gedaan :oops: En als het ongewenst is mag hij worden weggehaald mods

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=142967[/img]

Het nadeel is wel dat je alle tekst in spiegel beeld staat. Maar de foto kijkt gewoon wat lekkerder weg. Let er maar eens op. ook bij andere.

Succes !
Arjan B
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Oké bedankt! Zelf vind ik het bij die foto van die R8 niet heel ver erg uitmaken of hij nou links of rechts staat, misschien bij een andere foto wel :). Ik zal eeens kijken wat er mee te doen valt.

Geen probleem hoor, ga je gang :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar