[DTM] Porsche Cup Qualifying vrijdag

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Net zoals het vorige topic een beetje tussen testcase en showcase in. En omdat sommigen graag de Porsches wilde zien hier een paar die ik verwerkt heb en voornamelijk op scherpte heb gekozen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Ja ik weet dat de ruimte aan de achterkant meer is en er meer aan de voorkant had moeten zitten :)

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Dus kom maar :) En oja allemaal met de 40D en een EF 200L MkII en een Canon 2x MkI extender.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Vooral de scherpte en kleuren vallen mij (in positieve zin !) het meest op :D :D
Mis ik een beetje de snelheid in je platen ?
Was pannen geen optie ?

Groeten , Jan
Canon materiaal
MarcelT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2007 18:42
CONTACTCOLON

Inderdaad, scherpte is top en ook ik vind de kleuren erg mooi.

1 vind ik daarom een mooie plaat, en er zit ook mooi snelheid in.
De volgende vind ik dan weer iets teveel van hetzelfde, en stralen minder (te weinig) snelheid uit.
6 vind ik dan weer aardig - niet helemaal mijn soort foto en misschien wat aan de donkere kant, maar wel weer mooi scherp en - belangrijker nog - je ziet zo mooi hoe de banden moeten werken!
10 is ook weer lekker. Kleur, scherpte, dof, de hitte... als er dan toch even geen actie is :wink:
Gebruikers-avatar
Olivier71
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2007 18:57
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Scherpte en kleuren zitten wel goed in je foto's. Ik mis wel een beetje variatie en snelheid, en vind de foto's wat donker? Of was het erg donker weer vrijdag?
Van mij mogen de foto's ook wat krapper gekaderd. Ik zie dat je sluitertijden van 1/320e tot 1/500e hebt gebruikt, ik zou volgende keer proberen wat te zakken met die waardes.
Hoop niet dat ik al te negatief overkom, is opbouwend bedoeld.

Groeten Olivier
" I didn't make mistakes. I made prophesies wich immediately turned out to be wrong. " - Murray Walker.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Thnx aan kaderen ed heb ik nog niks gedaan. Donkere foto's tjs dat is mijn LR aanpassing en vind ik mooi er zit namelijk ook een lichte vignetting op. Dat ze weinig expressei hebben zo is omdat ik de scherpste wilde plaatsen en ze zijn echter wel chronologisch geplaatst lopend langs het cirquit. Het was idd donker ver die dag met af en toe regen. En sluitertijden.

Ik heb geprobeerd met mindere sluitertijden draaiend op een monopod scherp foto's te maken maar die dag wilde dat niet lukken. Allemaal blur. Dus goede panning maar vertikale beweging ook :) Heb toen gekeken wat goede scherpe platen opleverde en ben toen op f/8 ISO 400 en 1/500 en daarom heen gebleven. Maar bedankt en nee ik ben niet aan stichting correlatie toe :)


Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar