Vernieuwing website

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Hallo mede eos-ers,

Ik ben bezig m'n website te veranderen. In de huidige constructie worden alle afbeeldingen in een pagina geladen, wat voor sommigen met beperkte bandbreedte lang kan duren (alhoewel ik er nog nooit op ben geattendeert).
Wat ik wil is gebruik maken van de zgn lightbox, zoals ook bij BartjeD.
Ik heb daar zelf wat persoonlijke wijzigingen in aangebracht.

Mijn vraag aan jullie is de volgende.
Ik heb binnen de beeldbank/birds de pagina van de ijsvogels omgezet met gebruik van de lightbox. De overige vogelpagina's zijn zoals ze waren. Wat vinden jullie prettiger, sneller, gebruiksvriendelijker? Andere tips?
Vooral jullie als mede-fotografen zijn de zgn hoofdbezoekers van mijn site.
Dus als jullie willen......vel je oordeel.

Alvast bedankt,

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik vind Shadowbox altijd erg rustgevend, zo ook bij jou! Dit zou je wat mij betreft mogen doorvoeren op de hele site.

Mag ik vragen waarom je zoveel thumbnails heb staan op je site, dit zal je site ook aanzienlijk vertragen lijkt me en iets toevoegen vind ik het niet omdat ik foto´s toch liever op groot formaat wil bekijken dus klik ik altijd direct op de eerste de beste thumbnail om de foto´s groot te bekijken en kom niet meer terug bij de thumbnails.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Veel thumbnails......ha,ha ja dat klopt.....moet eigenlijk nog een selectie maken, maar dat komt nog. Het oogt nu zeker te druk/te veel.
Wilde gelijk testen hoe snel een pagina met veel tn's laadt. Bij mij in een fractie, dus snelheidverlies zal denk ik wel meevallen.
Maar het moet uiteindelijk wel naar minder. Mogelijk dat anderen wel uit tn's kiezen om te kijken.

Bedankt voor je reactie iig. Wodt meegenomen.

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Prima gedaan, al vind ik die piramide-structuur niet zo denderend. Bovendien zie ik dat je de kleur van de Next-, Prev- en Close-buttons hebt aangepast. Die zou ik liever in zwart of donkergrijs zien (net als de beschrijving), dat leidt het minste af van waar het werkelijk om gaat: de (prachtige) foto's!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Nog meer mensen die hun mening willen geven??
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
iivvvii
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2009 20:52

jawel hoor, in ruil voor een reactie op één van mijn posts:wink:

Die piramidestructuur zou ik idd niet doen, gewoon vierkant zoals ook de pagina ervoor. Wat het lightbox betreft, zelf zou ik het niet zo snel gebruiken omdat ik liever zelf wat maak. Maar als standaardoplossing werkt het gewoon goed. Als de enige reden de laadtijd is dan maakt het volgens mij niet zo veel uit, in lightbox moeten de foto's namelijk ook gewoon geladen hebben.
Gebruikers-avatar
Etienne Jong
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
CONTACTCOLON

Lightbox is wel mooier maar aanzienlijk trager. In dit geval met zoveel foto's vind ik het dus geen vooruitgang.

Andere puntje onnodige vertragend vind ik de button "enter site" waarom haal je die niet gewoon weg zodat je meteen op de hoofdpagina komt. Dat scheelt ook weer een klik.
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

iivvii en Etienne bedankt voor jullie commentaren.
Piramide structuur gaat ook wel weg hoor, maar das voor de uiteindelijke afwerking.
Soms heb ik een vogelsoort met meer dat 10 foto's en dan moet ik of een tweede pagina aanmaken of de laadtijd accepteren. En het nadeel van het laatste is dat dat nogal traag kan gaan bij beperkte bandbreedte en niet perse bij de eerste hoeft te beginnen. Voordeel van lightbox met tn's is dat de bezoeker aan de hand van de tn's zelf een foto kan kiezen om te bekijken (daarom heb ik de tn's ook niet te klein gemaakt).
Voor de duidelijkheid, het aantal tn's zoals nu is veruit teveel, dat moet zich beperken tot een beeldscherm vol.

Wat betfreft de startpagina.....groot gelijk...deze gaat dan ook weg.

Bedankt voor jullie tips en opmerkingen, ter overdenking want ik ben er nog niet uit :wink: .

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Almanbrother schreefCOLON Soms heb ik een vogelsoort met meer dat 10 foto's en dan moet ik of een tweede pagina aanmaken of de laadtijd accepteren.
Of je maakt keuzes. is misschien moeilijk, maar soms wel beter. Teveel van hetzelfde (ondanks dat het niveau gewoon goed is hoor) is ook niet goed.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Ik vind t er ook heel netjes uitzien, goed gedaan :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
DPG
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2009 19:09
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Je site ziet er netjes uit.
Mischien alleen op de eerste pagina het "enter " weghalen.
EOS 40D # canon EF-S 17- 85IS USM # canon EF 100-400 [color=red]L[/color] IS USM # soligor tussenringen # sigma 105mm F2.8 EX DG macro # statief en rugzak
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar